Några kollegor pratade om musikprogram, tex reason, cubase etc. Under diskussionen så sa jag att jag visste om många som använder dessa program för att göra musik. De undrade ifall de kunde få några exempel, så jag ställer den frågan till er? Ni som gör musik, har ni lite exempel att skicka, som jag kan "visa upp" för mina kollegor? Tack
Jan-09-2007 20:58
Kaveh
Azizi
Registered: Feb 2004
quote:
Originally posted by reveal
Några kollegor pratade om musikprogram, tex reason, cubase etc. Under diskussionen så sa jag att jag visste om många som använder dessa program för att göra musik. De undrade ifall de kunde få några exempel, så jag ställer den frågan till er? Ni som gör musik, har ni lite exempel att skicka, som jag kan "visa upp" för mina kollegor? Tack
Edit: Vilka program syftar du på förresten? För praktiskt taget varje EDM-låt idag är ju gjord i antingen Cubase, Logic, Ableton, Reason eller Fruity Loops
Originally posted by Kaveh
Edit: Vilka program syftar du på förresten? För praktiskt taget varje EDM-låt idag är ju gjord i antingen Cubase, Logic, Ableton, Reason eller Fruity Loops
pratiskt taget varenda låt som produceras idag oavsett genre görs ju i datorn med något av oavstående program.. finns kanske några bakåtsträvare som fortfarande jobbar med dat-bandare och portor.. men 98% lär nog sitta framför skärmar och klippa och klistra..
och som svar på orginalfrågan så är jag i samma sits som kaveh, jobbar till fullo reason.. smakprov finns på www.myspace.com/gate42 och www.myspace.com/patrikbjorkman, fast du kanske var ute efter projektfiler som du kan öppna upp i t.ex. reason och visa "hur" man gör för att få det att låta som det gör?
Tack Kaveh och Gate 42!
Det var nog mest meningen att visa hur det låter med musik som är gjord "rakt av" i nåt av dessa program (inget specifikt, men det var just Reason som diskuterades). Det var låtar och inte projektfiler som åsyftades, så jag är nöjd Nu återstår att se om de gillar täkkno
Jan-10-2007 19:20
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
ni glömmer att nämna ett av de absolut största och än idag mest använda programmen, Pro Tools
Kan dra fler artistalternativ...
Airbase - Ableton Live
Above & Beyond - Logic (senast jag kollade)
Armin - Logic, Ableton Live & Pro Tools
batteries not included.
- dave
Jan-10-2007 19:38
mr_fisken
dancin
Registered: Oct 2003
fan vad softa grejer du har gjort då patrik, visste jag inte
rock och roll, remixen på ljus niiiice
Jan-10-2007 19:50
Gate 42
Discover Dark