Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hjälptråden
Pages (97): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 [94] 95 96 97 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Jag har ett ytterst intressant problem.

Det är så här att jag använder Opera som min ordinarie webläsare men vissa grejer, som t.ex. bankärenden kan jag bara göra i Internet Explorer. Nu visar det sig att efter någon sådan där automatisk uppdatering stänger Opera numera ner varje gång jag startat IE men det slutar inte där. För att jag överhuvudtaget ska kunna start Opera igen så måste jag installera om det med från Operas hemsida. Någon som stött på samma fenomen och framförallt, någon som vet hur jag ska råda bot på det?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-11-2007 05:25  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cloudburst
I am the maximum

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by Aendy

Det är så här att jag använder Opera som min ordinarie webläsare men vissa grejer, som t.ex. bankärenden kan jag bara göra i Internet Explorer. Nu visar det sig att efter någon sådan där automatisk uppdatering stänger Opera numera ner varje gång jag startat IE men det slutar inte där. För att jag överhuvudtaget ska kunna start Opera igen så måste jag installera om det med från Operas hemsida. Någon som stött på samma fenomen och framförallt, någon som vet hur jag ska råda bot på det?

Det var skumt, aldrig vart med om det (använder Opera). Googlade men hittade inget intressant.

insignificant cor member alliance

Old Post Jan-11-2007 10:55  Finland
Click Here to See the Profile for Cloudburst Click here to Send Cloudburst a Private Message Visit Cloudburst's homepage! Add Cloudburst to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

Ska till london en långweekend nästa vecka och undrar om någon har nåt klubbtips? Både gällande bra musik, och på någon mer kommersiell och mindre musikinriktad klubb för att mest härja runt ..

Gällande bra musik har jag hittat massor på lördagen, men risken är att mina vänner kommer att spy på musiken
Nic Fanciulli , Buick Project (live), Paolo Mojo, Sebastien Leger & Chris Lake på Ministry of Sound... Digitalism (live) på The End.. Ferry Corsten, Abel Ramos på Turnmills.. och sen ska tydligen Fabric vara sjysst oxå
Men som sagt.. nån mer svensson-aktig klubb också för en mindre städad kväll?

Old Post Jan-11-2007 13:04  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mats W
Junior tranceaddict

Registered: Mar 2005

För svenne-röj i London rekommenderar jag klubben Walkabout på Shaftesbury Avenue - beläget i en gammal kyrka! Tufft värre!

http://www.walkabout.eu.com/010/WISA/intro.html

Old Post Jan-11-2007 14:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Mats W Click here to Send Mats W a Private Message Add Mats W to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by Jeremy H
Ska till london en långweekend nästa vecka och undrar om någon har nåt klubbtips? Både gällande bra musik, och på någon mer kommersiell och mindre musikinriktad klubb för att mest härja runt ..

Gällande bra musik har jag hittat massor på lördagen, men risken är att mina vänner kommer att spy på musiken
Nic Fanciulli , Buick Project (live), Paolo Mojo, Sebastien Leger & Chris Lake på Ministry of Sound... Digitalism (live) på The End.. Ferry Corsten, Abel Ramos på Turnmills.. och sen ska tydligen Fabric vara sjysst oxå
Men som sagt.. nån mer svensson-aktig klubb också för en mindre städad kväll?

damn, dra på ministry of sound ffs

Old Post Jan-11-2007 17:46  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:

Vad händer när du försöker starta det? Det låter väldigt suspekt faktiskt.

Old Post Jan-11-2007 18:23 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
Originally posted by reveal
Vad händer när du försöker starta det? Det låter väldigt suspekt faktiskt.

Timglaset visas i typ en sekund sedan inget mer. Det laddar inte och det hänger sig typ inte... Efter ett tag börjar det låta "plong" varje gång man trycker...

Old Post Jan-11-2007 19:46  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
anuga
Cuesheet Biatch

Registered: Jul 2004

quote:
Timglaset visas i typ en sekund sedan inget mer. Det laddar inte och det hänger sig typ inte... Efter ett tag börjar det låta "plong" varje gång man trycker...

Låter som det klassiska, "AutoUpdate" har kört över filer

Om det inte funkade med att installera om Opera...
Är det bara den jobbiga vägen som återstår...

Avinstallera Opera.
Avinstallera IE.

Stara om...

Installera IE...
Installera Opera...

Eller gör som restan av världen, Installera Firefox så behöver du inte IE eller Opera

http://anuga.se/ / http://mixcloud.com/anuga / http://trackli.st/

Old Post Jan-11-2007 22:05  Sweden
Click Here to See the Profile for anuga Click here to Send anuga a Private Message Visit anuga's homepage! Add anuga to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Vad faen var nu kortkommandot i "run" som man körde för att komma åt bland annat "autostart"-processerna?

Old Post Jan-13-2007 00:43  Nepal
anuga
Cuesheet Biatch

Registered: Jul 2004

quote:
Vad faen var nu kortkommandot i "run" som man körde för att komma åt bland annat "autostart"-processerna?

Antingen regedit
eller... services.msc

http://anuga.se/ / http://mixcloud.com/anuga / http://trackli.st/

Old Post Jan-13-2007 03:30  Sweden
Click Here to See the Profile for anuga Click here to Send anuga a Private Message Visit anuga's homepage! Add anuga to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

quote:

"msconfig" -> autostart.
[/kaos-utekväll ]

Old Post Jan-13-2007 05:49  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

quote:
Originally posted by mr_fisken
damn, dra på ministry of sound ffs

Mja, det lutar åt det faktiskt.. Får se vad polarna tycker om musiken dock :E Folket gillar allt från indie-rock till metal, så det ska bli intressant
Resten av kvällarna blir nog "vanliga" utekvällar. Fabric och the End och dom är tydligen rätt pundiga ibland har jag hört.. engelsmän har en viss förkärlek till piller och annat smått o gott.

Old Post Jan-13-2007 06:00  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hjälptråden
Post New Thread    Post A Reply

Pages (97): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 [94] 95 96 97 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease help me ID this track ... very hard [2009] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMike Shiver & Ash F pres. A.M. - "Arise" (Hammer & Funabashi Remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:27.

Forum Rules: