Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > variable bitrate
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
robin
OMGTTFOWTISFBIDK



Registered: Feb 2003
Location: Almere
Question variable bitrate

eergister downloade ik dus een album van coldplay, (parachutes), laad het in winamp, eerst dacht ik dat winamp gewoon 'raar' deed maar toen bedacht ik mij dat er zoiets als 'variable bitrate' bestond, had die optie wel eens zien staan in diverse mp3 encrypt etc. programma's maar nooit bij stil gestaan voor de rest, was het ook nog nooit tegen gekomen, nu dus wel, nou vraag ik mij af waarom dit eigenlijk niet vaker gebruikt wordt

0.8 mb, voorbeeldje

je kan ook nog instellen waartussen het mag varieeren, bv tussen 96 en 256 kbs, (etc.)

ik kan zo snel alleen maar voordelen bedenken

is er dr een reden voor dat je dit zoweinig ziet?

gr.

robin

Old Post May-24-2003 21:23  Netherlands
Click Here to See the Profile for robin Click here to Send robin a Private Message Add robin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

En wat zijn die voordelen volgens jou dan?

Ja, het bestand wordt kleiner, maar je levert dus in aan kwaliteit, dus ja, waarom zet je het dan niet continu op een lage bitrate.
Juist, omdat je beter kwaliteit wilt.

Wel heb ik eens gelezen over een proggie dat een mp3 zo kan maken dat het alleen op stukken waar weinig tot geen geluid zit geen of een lager bitrate in het bestand zet op een bepaald stukje.
Omdat je er weinig tot geen geluid hebt, hoef je ook geen goede kwaliteit geluid te hebben en dus kan de bitrate omlaag.

Maar ik ben wel benieuwd naar jou voordelen, misschien snap ik het principe van iets dergelijks niet


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post May-24-2003 21:40  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet DuckŪ



Registered: Nov 2001
Location: Dordrecht

Trance en andere vormen van house hebben zo'n grote amplitude in geluid vanwege de 'zware' lage tonen en vooral bij trance de euphorische hoge tonen dat een variabele bitrate daar helemaal geen zin heeft, daar wordt het geluid zo zwaar vervormt door dat het gewoon dof klinkt. De hoge pieken en diepe dalen van de golf worden ingekort en ernstig digitaal benaderd dat de parabool niet vloeiend meer loopt, dat hoor je dus terug in het geluid.
Pop en rock bv hebben daar weinig last van en kunnen gewoon digitaal gesampled (benaderd) worden zonder ernstig geluidsverlies. Vandaar ook dat album van Coldplay in var. bitrate


___________________
We from Toilet DuckŪ recommend Toilet DuckŪ.

Old Post May-24-2003 22:43  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Dat ben ik helemaal met je eens chicane, maar
waarom zou je bij rock dan niet een continu lage bitrate nemen?

Er zit dus weldegelijk iets meer achter, lijkt me.
Of kiest zo'n encoder een lage bitrate bij een lage amplitude en hoge bitrate bij een hoge amplitude?


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post May-25-2003 07:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet DuckŪ



Registered: Nov 2001
Location: Dordrecht

Hou lager de amplitude, hoe minder de foutmarge bij het digitaal samplen lijkt mij. Weet niet precies of dit ook de achterliggende gedachte is bij VBR, was ooit een artikel hierover bij r3mix.net


___________________
We from Toilet DuckŪ recommend Toilet DuckŪ.

Old Post May-25-2003 09:17  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robin
OMGTTFOWTISFBIDK



Registered: Feb 2003
Location: Almere

quote:
En wat zijn die voordelen volgens jou dan?

Ja, het bestand wordt kleiner, maar je levert dus in aan kwaliteit, dus ja, waarom zet je het dan niet continu op een lage bitrate.
Juist, omdat je beter kwaliteit wilt.


inderdaad kleinere bestanden ja,
niet dat t mij nou veel uitmaakt als een track een mbtje groter is ofzo maar voor bv op je mp3 speler lijkt dit me toch wel handig

k heb t niet geprobeert met een trance plaat, zal zo eens kijken of t wat uitmaakt, iniedergeval bedankt

gr

robin

Old Post May-25-2003 11:22  Netherlands
Click Here to See the Profile for robin Click here to Send robin a Private Message Add robin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > variable bitrate
Post New Thread    Post A Reply

 
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp Me Id This Song! [2002] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackThe Mackenzie feat. Jessy - "Innocence" (DJ Tiesto's Magikal Remake) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:32.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!