 |
|
|
|
 |
|
 |
 |
AlFerox
Dirty Brown And Miserable

Registered: May 2002
Location: stalingrad
|
|
|
Re: Evolutie?
| quote: | Originally posted by SnuggLe
De volgende stijl die 'gehyped' gaat worden is de techno, mark my words. |
techno is allang 'gehyped' aan het zijn joh! het is ontzettend populair op het moment..
de toegankelijke kant van techno, zoals ding chavez zegt, is er ook al lang als je het mij vraagt.. hij is zelfs steeds meer aan het toenemen imo. bijvoorbeeld labels als lupp en in-tec. of bijvoorbeeld de 'trommeltjestechno' van renato cohen, cave en sommige (laatste tijd steeds meer) hardcell platen etc. of marco carola die ontzettend clubby/toegankelijk draait en produceert tegenwoordig.
de belgische techno (marco bailey, redhead etc) en italiaanse techno (carola, cerrone, parisio, vigorito etc) staat ook al jaren stil vind ik.. ze blijven maar vasthouden aan de 'oude' formule die ooit leuk was maar nu allang achterhaald en daarmee verre van vernieuwend.
er is nog steeds heel veel goede techno, je moet alleen goed zoeken.
het lijkt ook wel alsof veel producers/djs ook niet echt meer durven te vernieuwen of niet durven andere dingen te doen omdat ze -nu ze zo populair zijn- moeten voldoen aan het verwachtingspatroon.
techno is leuk, wat mij betreft nog altijd de no.1 stroming omdat het zo gevarieerd is en zoveel verschillende vormen van energie/emotie kan herbergen maar dat neemt niet weg dat (zelf)kritiek vereist blijft!!
maar ach, wat zeur ik ook eigenlijk.. het is maar muziek 
___________________
The Hague is the plague!
|
|
Jun-10-2003 13:47
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!
|
|
|
Re: Re: Evolutie?
| quote: | Originally posted by AlFerox
techno is allang 'gehyped' aan het zijn joh! het is ontzettend populair op het moment..
de toegankelijke kant van techno, zoals ding chavez zegt, is er ook al lang als je het mij vraagt.. hij is zelfs steeds meer aan het toenemen imo. bijvoorbeeld labels als lupp en in-tec. of bijvoorbeeld de 'trommeltjestechno' van renato cohen, cave en sommige (laatste tijd steeds meer) hardcell platen etc. of marco carola die ontzettend clubby/toegankelijk draait en produceert tegenwoordig.
de belgische techno (marco bailey, redhead etc) en italiaanse techno (carola, cerrone, parisio, vigorito etc) staat ook al jaren stil vind ik.. ze blijven maar vasthouden aan de 'oude' formule die ooit leuk was maar nu allang achterhaald en daarmee verre van vernieuwend.
er is nog steeds heel veel goede techno, je moet alleen goed zoeken.
het lijkt ook wel alsof veel producers/djs ook niet echt meer durven te vernieuwen of niet durven andere dingen te doen omdat ze -nu ze zo populair zijn- moeten voldoen aan het verwachtingspatroon.
techno is leuk, wat mij betreft nog altijd de no.1 stroming omdat het zo gevarieerd is en zoveel verschillende vormen van energie/emotie kan herbergen maar dat neemt niet weg dat (zelf)kritiek vereist blijft!!
maar ach, wat zeur ik ook eigenlijk.. het is maar muziek |
Ja, maybe volg ik dan zelf 'de hype', omdat ik steeds meer naar de wat rustigere technovarianten luister. Ik zelf ben van trance richting progressive/techhouse gegaan, vooral omdat dit inderdaaad meer diepgang en variatie heeft. Cohen, Feos, (Carl Cox), Michel de Hey, dat soort werk vind ik nu geweldig. Maar ook de wat diepere en hardere techno is lekker. Ik vind trance zo simpel en plat...(flame me for it).
Als ik luister naar bv Steve Rachmad of Rino Cerrone en dat soort werk, dan krijg ik na een kwartier ofzo een ritme in mijn kop, dat er de HELE avond niet meer uitgaat. Gewoon een drum of een ritme dat eigenlijk niet speciaal in de muziek zit, maar dat je hersenen gewoon zelf aanmaken. Dat vind ik echt kicken 
Ik zit nog neit helemaal in de technowereld, maar probeer het wel te volgen (Jukx, weet je nog wat goede sites voor me rond techno?).
| quote: | Originally posted by AlFerox
timmy luistert toch alleen naar mietjes techno?? |
Nee dat was ik, en het is nichtentechno 
___________________
"Life is all about choices & respect"
|
|
Jun-10-2003 14:22
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Chicane
Toilet Duck®

Registered: Nov 2001
Location: Dordrecht
|
|
|
Niet zozeer andere muziek gaan luisteren, want voor mij is het nogsteeds progressive all the way en dan niet van die grafkelder progressive, maar ruige bijna techno achtige progressive.
Wel ben ik naar andere DJ's gaan luisteren.
Begonnen met Erick E en Jean in hun club periode, voor 1997. Toen naar Oakenfold vanwege die zwaar elite essential mixes op Ibiza en Havanna enzo. Toen in aanraking gekomen met Tiesto, Magik1 enzo. Tiesto steeds meer gaan bewonderen om zijn gevoelstrance, hij mag dan wel eens slecht mixen, maar hij is de enige DJ die echt een sfeer kan opbouwen waar je van begin tot eind lekker bij voelt. Verder ben ik Armin gaan luisteren, maar die zuigt nu zo behoorlijk met zn mietjes en honkie tonkie trance. Voor mij is het op dit moment Tiesto en Markus Schulz (mede dankzij 1REAL ) all the way.. ow en Ben Lost ook wel geinig, 29 Palms, D-Fuse, Saeed & Palash, allemaal namen die de meeste van jullie bar weinig zeggen 
Dat is mijn evoltie, de muziek is en blijft altijd hetzelfde.. progressive 
___________________
We from Toilet Duck® recommend Toilet Duck®.
|
|
Jun-10-2003 14:29
|
|
|
 |
 |
Teknikol
terug uut 'de west'!

Registered: Aug 2002
Location: Flakkee
|
|
|
Luister nu toch vooral Trance; Armin, Tiesto, Push, allemaal even lekker. Alleen je moet toch een selectie maken tegenwoordig want er komt ook zoveel KuTzooi uit. Trance staat een btje stil, maar aan de andere kant haal ik nog erg veel lekkere plaatjes ervan tussen.
Tegelijkertijd heb ik ook een soort progressive kant gekregen die varieerd van melodieuze tot diepere, monotone progressive. Denk hier aan G&D, Lemon8, Deepsky, Nugen, Way Out West.
Wat de Techno betreft is er niet echt sprake van de echte verdieping in deze stijl. Ik vind een hoop plaatjes geweldig om te horen in een club, lekker stampen, alleen tis vaak maar voor ff, ben het gauw weer zat. Met deze stijl praat je meer over echte dansmuziek ipv luistermuziek achter je pctje.
___________________
blaat en nu stampen
|
|
Jun-10-2003 14:54
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 09:37.
Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
|
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
|
|
|
|
|
|
Contact Us - return to tranceaddict
Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
|