Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Minimix av det hårdare slaget! Lyssna =)
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Connector
We are connected!



Registered: Nov 2001
Location: Never Ever Land
Minimix av det hårdare slaget! Lyssna =)

En minimix då utrymmet på hårddisken var mini =)

tracklist:
01. The Squad - Licht und Schall (cataclysm mix)
02. Steve Castro - Be as one
03. Rayden - I know ur waiting (uberdruck remix)
04. M-plax - Nut (störsender & endstazion remix)
05. A.S.Y.S. - From past to phuture
06. Solo Plastic - Get down

Några småmisstag men jag är nöjd =)

Ge gärna lite feedback!

TANKA HÄR =)


___________________
THIS SPACE IS FOR RENT

Soundcloud!

Music by me

Old Post Aug-17-2003 19:07  Sweden
Click Here to See the Profile for Connector Click here to Send Connector a Private Message Visit Connector's homepage! Add Connector to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Re: Minimix av det hårdare slaget! Lyssna =)

quote:
Originally posted by Connector
Ge gärna lite feedback!


Tack för mixen och bra musik! Jag hör inga misstag...
sista övergången e mkt fin!!!

du skulle låtit de sista sekunderna av mixen.. (som blir långsammare) varat ett tag till tycker jag alltså man hinner inte varva ner ef. att ha dansat
å sen kunde du tatt b1-remixen av "From past to phuture" Äh, j/k... ja tror bara det ja som gillar B1-an mer

skulle inte bli förvånad om man ser Dj Connector på Qlimax nästa feta fest 2004.


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Aug-17-2003 20:05  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

har tankat.... ska kommentare när jag kommer tillbax.
(ska till en vän nu)


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Aug-18-2003 12:25  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

det e mer hardtrance typ glorie.. qlimax är riktigt hardstyle

min kommentering om mixen:
det saknar några beats vid första övergången
du mixade andra låt in för sen, tror jag..
den andra övergången är mycket bättre men basstrummorna är för hårt.
jag gillar tredje låtet förresten
övergången mellan det tredje o fjärde låt är liten snabbt men det går. gillar den där bassline @ 19:50
och då kommer vi till riktiga hårda grejer @ 23:e minut.
påminner mig av kai tracid @ trance energy 2002
också liten snabbt inmixad förresten.
femte och sista övergången och mycket bra. det e perfekt in-sync och tidig inmixat. låterna är mycket bra tror jag. den sista gillar jag minnst.


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Aug-18-2003 21:22  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyx
TB-303 Maniac



Registered: Oct 2002
Location: Halmstad, Sweden
Re: Re: Minimix av det hårdare slaget! Lyssna =)

quote:
Originally posted by Glorie
å sen kunde du tatt b1-remixen av "From past to phuture" Äh, j/k... ja tror bara det ja som gillar B1-an mer


A1 mixen (som är en av mina favoritlåtar) äger B1!

quote:
Originally posted by ScuL
det e mer hardtrance typ glorie.. qlimax är riktigt hardstyle


sant..

vet du nåt ställe i amsterdam där man kan hitta hardstylemusik, ScuL?!

jag har nämligen skickat syrran till amsterdam för att köpa hardstylemusik till mig..hoppas hon hittar nåt..




Tracklistan ser fin ut, Connector..jag tankar ner mixen och kommenterar den imorrn..måste få lite sömn innan jag ska tvinga mig upp tidigt imorgon bitti!

Old Post Aug-18-2003 21:36  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Connector
We are connected!



Registered: Nov 2001
Location: Never Ever Land

Glorie: Tack så mycket =)

Scul: Tack för kritiken =)

Det saknas inga beats i första övergången. Låt 1 slutar precis när basen på låt 2 börjar (07:43). Nästa inmixning är nog en smaksak vilket som låter bäst. Men annars har du nog rätt i det du säger. Får öva mer vid vinylspelarna. Måste lära mig använda EQ bättre och hålla koll på volymen.

Nästa gång jag postar en mix så kommer den fan vara perfekt =)

Men jag hoppas du gillade den här =)


___________________
THIS SPACE IS FOR RENT

Soundcloud!

Music by me

Old Post Aug-18-2003 21:46  Sweden
Click Here to See the Profile for Connector Click here to Send Connector a Private Message Visit Connector's homepage! Add Connector to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State

quote:
Originally posted by ScuL
det e mer hardtrance typ glorie.. qlimax är riktigt hardstyle


Tsss....äsch då ja får väl ändra och säga... ..... hmmm, hardtrance-scenen på Trance Energy då
hoho

quote:

femte och sista övergången och mycket bra. det e perfekt in-sync och tidig inmixat.


wiiiiiiiii... de hörde t.o.m ja att den var klockren fast ja hörde inge fel på de andra heller


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Aug-19-2003 07:08  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

quote:
Originally posted by Connector
Glorie: Tack så mycket =)

Scul: Tack för kritiken =)

Det saknas inga beats i första övergången. Låt 1 slutar precis när basen på låt 2 börjar (07:43). Nästa inmixning är nog en smaksak vilket som låter bäst. Men annars har du nog rätt i det du säger. Får öva mer vid vinylspelarna. Måste lära mig använda EQ bättre och hålla koll på volymen.

Nästa gång jag postar en mix så kommer den fan vara perfekt =)

Men jag hoppas du gillade den här =)


man måste vara kritiskt men jag gillade den ja.

kanske hörde jag fel.. ska lyssna igen till första övergången
okej kanske är det in-sync men det låter liten weird @ 7:31.



@ Nyx:
vad letar du efter?
hardstyle (albums) finns överallt, också i mainstream butikerna!
om du vill ha vinyler ska hon kolla hos MidTown Records.


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Aug-19-2003 09:45  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark



Registered: May 2001
Location: Sthlm, Sweden

Riktigt härlig energikick det här! Skönt ös och i min mening är det väldigt bra mixat. Dock är jag inte så kräsen på den fronten eller vet "hur det ska låta". Jag är nöjd så länge det låter bra

Ska bli kul att höra mer mixar.


___________________
www . gate42 . net / www . patrikbjorkman . com

Old Post Aug-19-2003 10:25  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyx
TB-303 Maniac



Registered: Oct 2002
Location: Halmstad, Sweden

bra låtval..några missar i nån av övergångarna..men i stort, en bra mix!





ScuL:
Ny hardstyle på cd eller vinyl..hon skulle gå runt i amsterdam och fråga i olika skivbutiker iaf..hon bör hittat nåt eftersom hon hade några holländare med sig som hjälpte till med översättningen..
kunde inte få tag på henne på mobilen nu dock

hon sa att de holländarna hon varit med var grymt bra på att sjunga svenska låtar och att de förstod en del svenska också..antar att svenska och holländska inte är helt olikt iom att du snart snackar flytande svenska!

Old Post Aug-19-2003 15:04  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Minimix av det hårdare slaget! Lyssna =)
Post New Thread    Post A Reply

 
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackBreaks tune... i think [2004] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playback LFO - Freak [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:37.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!