Hei, jeg lurte på om noen visste hvor man får tak i en vinylpresse for å presse vinylplater? evt. pris på noe sånt eller hvor man kan få trykket opp i relativt små mengder uten at det koster for mye...
Btw...hvorfor ikke utvide dette forumet til å gjelde hele Skandinavia og ikke bare Sverige?
Sep-25-2003 16:18
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Förmodligen eftersom det finns mer Svenskar än Danskar lr Norskar här.. Förövrigt undrar jag också vad den kostar.. Skulle bli kult att pressa mina egna vinylor
Registered: Oct 2002
finns ett danskt företag som pressar vinylskivor i små upplagor åt privatpersoner. Har för mig att priset låt runt 3-400kr/st om man köpte mindre än 10st och sen sjönk priset ju mer man beställde.
Har tyvärr tappat bort länken, ska se om jag kan rota fram den.
Sep-25-2003 19:13
zamson
i´ll house you
Registered: Dec 2002
"billigt och bra" med andra ord
Sep-25-2003 19:19
Funfrock
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2002
Akkurat noe sånt jeg var ute etter... Takker så meget
Sep-26-2003 06:51
Amnezia
this...is...not...örebro
Registered: Apr 2002
dyrt som f***n ere iaf... minns att jag å en kompis tänkte skicka iväg en låt vi gjort å få den tryckt...checka lite små företga som tryckte åt privatpersoner..typ nere i tjeckien lr nått..hehe
men minst 50st lr nått..nååra för mkt kanske..
för övrigt finns det å köpa som passar å sätta på en 1210 å sen pressa på..verkar rätt smidigt men för det priset kunde mna typ köpa en hel studio för... typiskt~
Sep-26-2003 16:56
Smekbar
I smek, there for I am.
Registered: Apr 2003
backtoplastic har vinylskrivare.. tror de gick på kring 200kr per platta... sen att köpa en egen vinylskrivare (tror verkligen inte du har råd med en press ) kostar kring 100000skr...