Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Nya midway filmen
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
sipowitz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001
Nya midway filmen

Tjo!

Steve' har ju släppt nya filmen..

TAnkat ner och sett ett par gånger nu, underbart - helt klart tankningsvärt!

Märks att han blivit varm i kläderna med att använda de olika effekterna i videored. prg'et hehe.

x Musik: Valet av vilka låtar man ska ha på videon är viktigt, och här har du lyckats, alla låtarna passar mig. Kan dock inte bestämma mig om jag tycker man ska ha tyst mellan varje parti eller om det inte är bättre att gå över från parti till parti direkt istället...

x Effekter: verkar som du har tagit 5-10 effekter och hållt dig till dem under ett parti av filmen, och sen bytt till de nästa parti. Bra även detta, annars kan det bli lite plottrigt.. 06:58 var skönt t.e.x. ruskigt bra effekter kombinerat med var du filmat ifrån.

x Fonter: Mindre bra, jag har en polare som håller på mycket med fonter och så.. ska se till och säga till honom efter lite schyssta. Det jag störde på mig var att de såg ut som de var gjorda i mspaint :-

x Har skaffat mig en ny favorit låt.. sista låten i filmen.. mummsss

Jag var själv tyvärr inte på midway så realismen kan jag inte bedöma hehe, om du har gjort en id-t eller inte ;-) (och för er som inte vet vad jag menar så har de ibland en förmåga att överdriva... de hade nog kunnat få en torghandel i markaryd att se coooool ut med massa folk =))

Det enda riktigt dåliga med filmen är att jag inte är med i den och dansar... men det får ja la skylla mig själv för.. fast kunde du inte lagt in bilder från nån annan film i denna hoho =)

Old Post Sep-28-2003 14:56  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

mjo, håller med sipo det där med fonterna

du kunde hållt dig till midway logotexterna som du hade i teasern?

låt valet var helt klart stabilt hurru!

tackar för filmen jag med!

Old Post Sep-28-2003 16:24 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

Jag har bara hunnit se den 1 gång. jag tycker inte det var den bästa filmen stefan har gjort för det är nog faktist "fokused" den blev nämligen en sann klassiker hos mig. men midway filmen är ruskigt grym trots det och klassar lätt ut "konkuransen" som typ stonefield (inget illa menat mot honom såklart men nån måste ju vara bäst ).

skit duktigt stefan och kul att du lägger ner så mycket tid för att ge till alla andra.

Old Post Sep-28-2003 16:48  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Jag tackar för den kritik jag får... possitiv och negativ... känns bra så länge det kommer lite i alla fall.

Vad gäller fonter å sånt så bryr jag mig inte de minsta...

Annars kan jag säga att jag har lagt ner sjukt mycke tid på film-fan... man blir rätt avtrubbad och tycker mest de e skönt att den e klar...
Feedback är tyvärr den enda belöning man får i bästa fall...

Last edited by SteveTranz4ever on Sep-28-2003 at 20:26

Old Post Sep-28-2003 16:54  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

hahahaha, det där kommer från mannen som bl.a. fått festa med ferry corsten och en hel DEL previlegier pga sina filmer!

Old Post Sep-28-2003 17:14 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Originally posted by Dioxys
hahahaha, det där kommer från mannen som bl.a. fått festa med ferry corsten och en hel DEL previlegier pga sina filmer!

Hmm ja de stämmer ju delvis... Ferry sCorsten träffade jag och reveal i baren på fyllan så de stämmer ju inte.
Annars har jag fått en del fria inträden osv. men då blir det mindre dansa också vilket var skönt på Devotion då jag sket i kameran utan bara sprang runt å dansa hejdlöst.
Fortfarande, får man ingen feedback så vet man inte om man gör nån skilnad för folk och då tappar det sin charm och nöjet i de hela och då blir man inte lika ambitiös helt enkelt...
Så är nu inte riktigt fallet hela tiden men ville bara berätta hur det faktiskt fungerar...

Old Post Sep-28-2003 17:30  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Ferry sCorsten träffade jag och reveal i baren på fyllan så de stämmer ju inte.

var fint att festa med Skorsten får se till att utöka vår festar-crew nästa kryssning

Old Post Sep-28-2003 17:53 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

hehehehehe.... hatar att se mig själv på film och bild.. hehe

räknar med några tusen på banken om nån dag nu... visste du inte att jag tar betalt får sånt????

skulle gärna kommenterat, men lite svårt när man inte håller på med film, men det såg bra ut.. förutom texterna som såg sådär ut

Old Post Sep-28-2003 18:15  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

omg jag älskar videon
låtvalet var jättebra tycker jag..
tracklist?

mkt bra jobbat me filmen

Old Post Sep-28-2003 19:23 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
quilly
Sypreme TrancEaddict

Registered: May 2002

Asfett.. tackartackartackar, kul med lite flashback

Old Post Sep-28-2003 19:23  Europe
Click Here to See the Profile for quilly Click here to Send quilly a Private Message Add quilly to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
chjo
Shiva Trancer

Registered: May 2003
Gåshud

Tycker i det stora hela att den ser mkt proffsig ut, gav en sjysst tillbakablick..

Ser fram emot Midway II och alla andra partyn ännu mer.

Last edited by chjo on Sep-29-2003 at 05:53

Old Post Sep-28-2003 19:39  Europe
Click Here to See the Profile for chjo Click here to Send chjo a Private Message Add chjo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Kan inte nån berätta vad som är fel med texten... förklaring ?

Fonten heter för övrigt kimberly och är den jag har använt i alla mina videos sen Trance Energy videosarna... knasbollar där

Old Post Sep-28-2003 20:27  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Nya midway filmen
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTune ID [2005] [5]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJK - "You and I" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 14:35.

Forum Rules: