|
|
|
|
 |
Liza
tranceaddict in training
Registered: Aug 2003
|
|
|
| quote: | Originally posted by Aendy
Jag tycker mest att det är en dåligt strukturerad text med uselt språk och vaga referenser. Det hade inte gjort mig så mycket om det inte varit för att han uppger sig att vara en skribent av något slag; .
|
dvs du kan inte ta det på allvar därför att skribenten anser sig vara skribent och har massa språkfel etc. eller?
Om en forskare kommer till sin chef med en rapport om botemedel för en sjukdom, men hans rapport är full av språkfel. Ska man då ta rapporten på mindre allvar då?
| quote: | [
Dessutom... vad vill han ha sagt och varför? Texten är ju helt menlös och det känns som att en 12-åring hade kunnat uttrycka samma åsikter mer djuplodande och klarsynt. *SUCK* |
Han vill väl ha sagt just det som han skrev.
Varför tycker du den är menlös, den är väl ganska rolig och drar en röd tråd genom mycket av debatten idag.
Även om jag kanske inte håller med allt så har jag inga problem med att förstå vad han menar.
|
|
Oct-01-2003 17:44
|
|
|
 |
 |
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
|
|
|
Ehm, finns väl en del sanning i texten... finns sjukt många människor som väljer att hata saker dom inte kan uppnå, det kallas för att vara avundsjuk...vad denna mannen som skrivit texten dock fallit för, är fördomar och saker som faktiskt inte stämmer...
Feminister t.ex... att säga att feminister är fula är som att säga att Tranceare knarkar...ungefär samma "dra alla över en kant" syndrom. Dock stämmer påståendet om Tranceare mer eftersom vi faktiskt lever i en kultur grundad i mycket droger, men det är en annan diskussion. Vad jag vill säga är att Feminister så ofta dras över en kant. Själv är jag matat med feminism sedan 0 års ålder då min mor är feminist. First off, kriteriet för att vara feminist är att man tycker att män och kvinnor är lika värda. Punkt slut, finns det nån här inne som inte är feminist?
Second, min morsa har fan en ny kille varje månad känns det som, feminism har ingenting med snygghet, utstrålning eller sexuell läggning att göra... Förstår inte var folk får detta ifrån...
Sen finns det givetvis extrema feminister som typ går i celibat och typ odlar skägg för att bevisa att man inte behöver vara snygg...
För att slippa dumma frågor om min morsas rak-vanor (vilket alla kopplar till feminism och inte till eget tänkande) så kan jag redan nu säga att hon rakar sig både under armarna och på benen, för att hon vill...och det finns ingen i hela hennes feminist organisation som överhuvudtaget skulle yttra sig om det...jag tror att det finns många som gör det....
Mannen som skrivit denna artikel har alldeles bevisligen inte mycket fakta bakom sitt påstående då han grundat det på fördomar och skitsnack.
Oct-01-2003 17:44
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
sipowitz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by mindshooter
Ehm, finns väl en del sanning i texten... finns sjukt många människor som väljer att hata saker dom inte kan uppnå, det kallas för att vara avundsjuk...vad denna mannen som skrivit texten dock fallit för, är fördomar och saker som faktiskt inte stämmer...
Feminister t.ex... att säga att feminister är fula är som att säga att Tranceare knarkar...ungefär samma "dra alla över en kant" syndrom. Dock stämmer påståendet om Tranceare mer eftersom vi faktiskt lever i en kultur grundad i mycket droger, men det är en annan diskussion. Vad jag vill säga är att Feminister så ofta dras över en kant. Själv är jag matat med feminism sedan 0 års ålder då min mor är feminist. First off, kriteriet för att vara feminist är att man tycker att män och kvinnor är lika värda. Punkt slut, finns det nån här inne som inte är feminist?
Second, min morsa har fan en ny kille varje månad känns det som, feminism har ingenting med snygghet, utstrålning eller sexuell läggning att göra... Förstår inte var folk får detta ifrån...
Sen finns det givetvis extrema feminister som typ går i celibat och typ odlar skägg för att bevisa att man inte behöver vara snygg...
För att slippa dumma frågor om min morsas rak-vanor (vilket alla kopplar till feminism och inte till eget tänkande) så kan jag redan nu säga att hon rakar sig både under armarna och på benen, för att hon vill...och det finns ingen i hela hennes feminist organisation som överhuvudtaget skulle yttra sig om det...jag tror att det finns många som gör det....
Mannen som skrivit denna artikel har alldeles bevisligen inte mycket fakta bakom sitt påstående då han grundat det på fördomar och skitsnack. |
Finns tusentals olika tolkningar.. jag tolkade det hela så här: I slutet skriver han eller hon :-),
DET FINNS INGET BRA ELLER DÅLIGT ... gör vad du vill, men tänk dig in i hur andra upplever det..
D.v.s. det finns inget som är bra eller dåligt sätt... han/hon dömmer ingen..
|
|
Oct-01-2003 17:57
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 03:34.
Forum Rules: