Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > white sun - ketoprofen (second edition)
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001
white sun - ketoprofen (second edition)

sååå... har gjort en ny version av ketoprofen nu med ett längre intro och så.... kände inte för att bara lägga in ett längre intro så jag gjorde om allt från början igen

white sun - ketoprofen (second edition)

ladda gärna ner och ge en kommentar om du kan

Old Post Oct-03-2003 12:19  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
montana
dub come save me

Registered: Mar 2003

det börjar bra, bra tempo
breaket är lite väl för segt,
men jag gillar "utvecklingen" i breaket
jag gillar melodi, lite catchy, det är bra
dumpa "vocalsamplen" vid 05:14 & 6:09, dom passar inte in
jag tycker att låten är lite för kort,
mer melodislinga skulle vara bra

annars så tycker jag att det låter lite rank1:igt
(inte att det är en dålig grej)

Old Post Oct-03-2003 12:55  Syria
Click Here to See the Profile for montana Click here to Send montana a Private Message Visit montana's homepage! Add montana to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
GyLLe
56K Modem User

Registered: Mar 2002

fan denna var bra.. runt 2:00 påminner mej om en annan trance låt.. men jag kommer ju såklart inte på vilken det är!!.. aja bra låt iaf.. mycket bättre än den första utgåvan...

Old Post Oct-04-2003 10:22  Sweden
Click Here to See the Profile for GyLLe Click here to Send GyLLe a Private Message Visit GyLLe's homepage! Add GyLLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003

vad betyder Ketoprofen?? eller hittade du bara på det

Old Post Oct-04-2003 10:57  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

Registered: Apr 2002

jag hör idén och den är fet alltså, skulle lätt ta en dansgolv med svep, men du vet, ljudnivåer, mastering, som inte är riktigt "bra" tar bort mycket av kännslan. Jag gillar vocal samplen, men den bör vara mjukare och inte vara så hög.

bra track annars.

Old Post Oct-04-2003 11:05 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

tack tack

ketoprofen.. hehehehe... fick egentligen idéen från endre och fludent fiction.
hade läst hans förklaring til namnet och så visste jag inte va jag skulle namnge låten så jag började kolla runt och hittade en bedövande salva jag fick för ryggen och på den så stor det nått med ketoprofen.. haha

och angående mastring och så.. har ju inte diiiirekt mastrat den... inget bra på det så det blir aldrig av att jag ens försöker av nån anledning...

kanske borde börja lära mig

Old Post Oct-05-2003 16:02  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
quilly
Sypreme TrancEaddict

Registered: May 2002

Tycker låten var harmonisk och skön, bra första intryck iaf..

Old Post Oct-05-2003 19:01  Europe
Click Here to See the Profile for quilly Click here to Send quilly a Private Message Add quilly to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Treo
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2002

Bra låt, men som sagt jobba lite på mixningen. lite underliga nivåer på endel kanaler. använder du någon kompressor på master kanalen eller i efterhand ? vad har du för högtalare ?

art of trance - breathe (dawnseekers rmx) +fav

Old Post Oct-05-2003 21:40  Finland
Click Here to See the Profile for Treo Click here to Send Treo a Private Message Add Treo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

quote:
Originally posted by Treo
Bra låt, men som sagt jobba lite på mixningen. lite underliga nivåer på endel kanaler. använder du någon kompressor på master kanalen eller i efterhand ? vad har du för högtalare ?

har inte ens testat att mastra den så ingen kompressor eller så.
tyvärr så e jag mestadels tvungen att köra med mina helt kassa hörlurar.... men när jag har tur och ingen e hemma så kör jag med mina stereohögtalare som e bra.

man märker ju gaaanska så stor skillnad när man lyssnar med dem.. nått man tycker man har fått till bra ljudmässigt/volymmässigt och så låter hel kass i högtalarna när man kört med hörlurarna.

men som sagt så kan jag ju tyvärr inte använda dem så ofta pga andra familjemedlemmar :/

Old Post Oct-05-2003 21:47  Sweden
Treo
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2002

hehe, ja jo det är ju alltid ett problem med musikproduktion hemma att dom andra i huset kanske inte alltid uppskattar det man gör. kör själv endast med hörlurar pga. grannar samt att jag inte har råd med ett par vettiga studiomonitorer.
För övrigt är väl det bästa man kan göra att lyssna på sin låt på så många olika ljudsystem som möjligt och justera därefter. jag läste förresten en rätt bra artikel på nätet om mixning och mastering, ska se om jag hittar länken.

art of trance - breathe (dawnseekers rmx) +fav

Old Post Oct-05-2003 22:23  Finland
Click Here to See the Profile for Treo Click here to Send Treo a Private Message Add Treo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

väldigt bra gjort
jag e inte så bra på "trance termer" så jag kan ite hjälpa till så mkt hehe..

Old Post Oct-08-2003 18:31 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict

Mumms

Härlig låt!

Gillade speciellt:

1, ingen vanlig "tråkstart" på låten.... man slapp hoppa fram 15-20 sekunder som jag oftast brukar få göra på singlar :-)

2, 04 breaket var härligt

Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag gillade vocalljudet..

Mumms, denna kommer jag träna till imorgon!

Slutet var dock lite tråkigt med "trum trum trum" bara...

Old Post Oct-08-2003 19:59  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > white sun - ketoprofen (second edition)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackcosmic baby tune? [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAbsolute - Dolphin's Cry [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:49.

Forum Rules: