Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Bug med mpeg filer
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003
Bug med mpeg filer

såg just en screenshot som antagligen steve tagit från sin lucia cruise film

http://www.liquidsunset.org/Video_Archive/Lucia_Cruise_(2003-09-11-0101)/bscap33.jpg

det är så att den där loggan uppe i högra hörnet, den har jag på nästan alla mpeg filer jag spelar fast den surrar omkring över hela bilden kors o tvärs hela tiden.. Väldigt störande.. det händer dock inte om jag spelar upp filerna i PowerDVD.. i mediaspelaren händer det iaf, har inte provat några andra spelare så vitt jag minns..

Nån som vet hur man blir av med det? verkar vara nån slags worm lr nåt som orsakar--

Old Post Nov-05-2003 17:09  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Ha ha ha... kan inte låta bli att skratta när jag läste de där... har aldrig hört talas om nåt liknande...

Old Post Nov-05-2003 17:14  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

skrattade också när jag läste det.... hehe
ingen aning va det kan vara.. aldrig varit med om det

Old Post Nov-05-2003 17:31  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001
Re: Bug med mpeg filer

quote:
Originally posted by staz
såg just en screenshot som antagligen steve tagit från sin lucia cruise film

http://www.liquidsunset.org/Video_Archive/Lucia_Cruise_(2003-09-11-0101)/bscap33.jpg

det är så att den där loggan uppe i högra hörnet, den har jag på nästan alla mpeg filer jag spelar fast den surrar omkring över hela bilden kors o tvärs hela tiden.. Väldigt störande.. det händer dock inte om jag spelar upp filerna i PowerDVD.. i mediaspelaren händer det iaf, har inte provat några andra spelare så vitt jag minns..

Nån som vet hur man blir av med det? verkar vara nån slags worm lr nåt som orsakar--

Hehe om jag inte minns helt fel så är det en loga från tillverkarna av den codec du använder. Testa att avinstallera alla codecs du har på burken och installera en ny.

(d.v.s. det är inte en loga som steve lagt in)

Old Post Nov-05-2003 17:41  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nekholm
nekholm

Registered: Jan 2001

Har själv funderat på det där ett bra tag..

Old Post Nov-05-2003 20:40  Finland
Click Here to See the Profile for nekholm Click here to Send nekholm a Private Message Visit nekholm's homepage! Add nekholm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict

lol nej jag trodde inte de va nåt steve lagt in.. bara såg att den var där också.. hmm de kanske har gjort så den börjar skutta omkring så där när man tar bort deras codecs som hämnd

fast e typ van nu,, har haft så i nästan 2 år..
men ska prova att isntallera av codecs..

Old Post Nov-05-2003 20:52  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

jag vet, jag vet, jag vet!

du kör en mpeg2-codec från Elecard, och tiden för din utvärdering har gått ut... som straff för att du inte betalar för den, så jävlas loggan på det sättet

Old Post Nov-05-2003 22:08 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003
Arrow

quote:
Originally posted by reveal
jag vet, jag vet, jag vet!

du kör en mpeg2-codec från Elecard, och tiden för din utvärdering har gått ut... som straff för att du inte betalar för den, så jävlas loggan på det sättet

Preeecis så är det =)
Hade själv problemet innan!

Staz: Kan skicka rätt en grej som fixar ditt problem om du vill

Old Post Nov-06-2003 02:28  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Hade själv det där problemet Ruggigt irriterande..kommer inte du ihåg att jag berättade det för dig Steve?

Old Post Nov-06-2003 06:49 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by n0bben-
spelar jag mpeg2 i winamp, har jag också den rutan.
på min polares dator är det också så att den hoppar runt kors och tvärs ( ser helt sjukt ut )

men spelar jag mpeg2 i powerDVD så är det inga problem.

beror på att winamp kör externa codecs, medan powerdvd har en egen

Old Post Nov-06-2003 17:55 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict

fan va störigt.. elecard alltså, jävla svin.. de kan ju ta sina codecs o trycka upp dem.. hrm. iaf jag tar gärna en fix.. maila mig på [email protected][/email] lr msn [email][email protected] lr icq 51123614 tHanks in advance.

Old Post Nov-06-2003 19:31  Sweden
MiB
-= can you feel it ¿ =-

Registered: Jan 2002

kör in nya mediaspelaren bara 9.0 .. funkar med allt i den för mig utom VOB (dvdfiler)

Old Post Nov-06-2003 23:37  Sweden
Click Here to See the Profile for MiB Click here to Send MiB a Private Message Add MiB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Bug med mpeg filer
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackmale vocal mid 2005 [2006] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDuderstadt - "Muhanjala" (Sean Tyas remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:11.

Forum Rules: