Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Apropå RK och Devotion
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
morakickers
doncel achiever



Registered: Jun 2001
Location: nowhere close, Scandinavia
Exclamation Apropå RK och Devotion

jaha... det har ju diskuterats en del om droger på detta forum - om de förekommer och i vilken utsträckning och om det är okej eller inte.

att RK kommer fortsätta sin verksamhet och att en debatt om E håller på att byggas upp igen i media tyder nog allt mer på:

DN.se

jag tror att RK just nu kartlägger folk efter tillslagen senaste gångerna på Devotion och Weekender m m. trist om det ska bli som på gamla Docklandstiden igen, trodde klubbsverige blivit lite rentvått från knarkstämpeln.

Old Post Nov-11-2003 16:48 
Click Here to See the Profile for morakickers Click here to Send morakickers a Private Message Add morakickers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

Så länge folk knarkar lär de fortsätta att jaga knarkarna.


___________________
man with no sig

Old Post Nov-11-2003 16:54 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mario_GX
tranceaddict



Registered: Aug 2003
Location: Bjuv, Sweden

jo folk har åsikter om det ja tycker bara att det fördärvar en jävla massa. ja skiter i ifall personer knarkar sönder sig i sina lägenheter. så länge de håller sig borta från festerna. har haft lite problem på festerna med kommungubbarna bara för detta >:|

Old Post Nov-11-2003 17:28  Sweden
Click Here to See the Profile for Mario_GX Click here to Send Mario_GX a Private Message Visit Mario_GX's homepage! Add Mario_GX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict



Registered: Jul 2001
Location: Stockholm

seriöst, jag börjar tröttna på allt det här snacket mellan knarkare och icke knarkare och poliser.

vissa knarkar, andra inte. polisen kommer alltid vara där och dra bort knarkarna, vilket jag inte har något emot eftersom jag gillar inte knarkare på fester av simpla anledningar.

1. de bryr sig inte om musiken så länge rytmen finns och det finns en stark kick, de kan dansa lika galet till mörk tribal house som till melodisk trance, som DJ känns det helt onödigt att spela för knarkare eftersom de inte uppskattar ens musik. fast samma fakta gäller för de som dricker för mykcet mängder alkohol, så knarkarna ska inte ta åt sig så mycket, alkoholisterna är lika dåliga de.

2. knark är onödigt, och nu borde alla knarkarna veta att polisen är på varje fest och kollar in knarkarna och de med stor marginal kommer hamna hos polisen så jag fattar inte varför de måste knarka inne i festerna och förstöra, inte bara festen utan för sig själva. håll knarket utanför festerna och sedan på efterfesterna som ni drar på kan ni knarka så mycket ni vill. seriöst, ni förstör mer och mer, och det är bara tråkigt att se.

det här är två anledningar till varför jag inte gillar knarket ute på klubbarna, men jag, liksom många andra, har tvingats till att acceptera att knarket flödar fritt och folk kommer knarka så länge knark tillverkas. men sitt inte och klaga på polisen eller rk eller vad fan som helst, knark är inte accepterad av samhället och kommer aldrig att bli det, det är ett destruktivt medel och en väldigt stark sådan. tyvärr. alkohol är liknande men skillnaden mellan de båda är väl att alkohol funnits i 4000 år och knarket i hur många? 2000 år eller något måste det vara, så vem vet. om 2000 år så kanske. så kan alla knarka och supa ihjäl sig på klubbar och ingen lägger sig i, fan tänk er, vilken underbar utopi!

Old Post Nov-11-2003 18:02  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

Bra sagt Proximus!

Jag har inget emot RK. (Om jag hade tvingats lämna en fest pga felaktiga grunder hade jag dock blivit arg.)


___________________
man with no sig

Old Post Nov-11-2003 18:06 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amplifire
Senior tranceaddict



Registered: Nov 2002
Location: Stockholm, Sweden

Som jag ser det så ligger problemet i det faktum att ju mer folk knarkar på fester, desto svårare kommer det att bli att anordna klubb- och festarrangmeng - mycket beroende på att klubbägare/krögare inte vill ta risken att associeras med illegala substanser, polistillslag och pundade clubbers. So basically, quit it!

Old Post Nov-11-2003 19:56  Sweden
Click Here to See the Profile for Amplifire Click here to Send Amplifire a Private Message Add Amplifire to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.



Registered: Apr 2003
Location: bla bla bla

quote:
Originally posted by Proximus
1. de bryr sig inte om musiken så länge rytmen finns och det finns en stark kick, de kan dansa lika galet till mörk tribal house som till melodisk trance, som DJ känns det helt onödigt att spela för knarkare eftersom de inte uppskattar ens musik. fast samma fakta gäller för de som dricker för mykcet mängder alkohol, så knarkarna ska inte ta åt sig så mycket, alkoholisterna är lika dåliga de.

2. knark är onödigt, och nu borde alla knarkarna veta att polisen är på varje fest och kollar in knarkarna och de med stor marginal kommer hamna hos polisen så jag fattar inte varför de måste knarka inne i festerna och förstöra, inte bara festen utan för sig själva. håll knarket utanför festerna och sedan på efterfesterna som ni drar på kan ni knarka så mycket ni vill. seriöst, ni förstör mer och mer, och det är bara tråkigt att se.

det här är två anledningar till varför jag inte gillar knarket ute på klubbarna, men jag, liksom många andra, har tvingats till att acceptera att knarket flödar fritt och folk kommer knarka så länge knark tillverkas. men sitt inte och klaga på polisen eller rk eller vad fan som helst, knark är inte accepterad av samhället och kommer aldrig att bli det, det är ett destruktivt medel och en väldigt stark sådan. tyvärr. alkohol är liknande men skillnaden mellan de båda är väl att alkohol funnits i 4000 år och knarket i hur många? 2000 år eller något måste det vara, så vem vet. om 2000 år så kanske. så kan alla knarka och supa ihjäl sig på klubbar och ingen lägger sig i, fan tänk er, vilken underbar utopi!


är knark ett medel som e dumt? hehe asså, visst jag förstår hur du tänker men ärligt talat. Knark är ett samlingsnamn på en mängd substanser som är narkotikaklassade av svenska regeringen. P.g.a. att medlen är narkotikaklassade av regeringen hatar allmänheten också människor som använder dem baserat på ungefär _ingen_ information. Folk i allmänhet vet ingenting om vad olika droger gör eller hur de påverkar en. Det finns en anledning till att folk ibland väljer att berusa sig med andra medel än alkohol och den anledning är inte att de är misslyckade människor som inte vill något med sina liv och därför väljer att "förstöra" sina hjärnor med dessa substanser, utan helt enkelt därför att det inte är givet att alkohol är den drog en individ uppskattar mest. Jag t.ex. tycker inte speciellt bra om alkoholruset eller dess biverkningar. Jag tycker däremot bra om ruset som cannabis ger. Det är skönare, ger mer och är allmänt trevligare och har dessutom ingen motsvarighet till bakfyllan. Att folk tar droger på rejvfester har väldigt lite att göra med att de inte uppskattar musiken utan snarare att de tycker att de kan uppskatta musiken ännu mer eller dansa så mycket som de önskade de kunde utan droger. Jag har personligen inte brukat andra droger än alkohol, koffein, efedrin och marijuana så andra droger än dem kan jag inte uttala mig om, men t.ex marijuana är känt för att göra så musik låter "bättre", den får en ny dimension, och det stämmer mycket väl. man hör saker i musiken man inte lagt märke till innan, hur många gånger man än lyssnat på just den låten.

Jag förstår dock varför ni inte vill ha droger på fester, och så som lagstiftningen ser ut nu vill inte jag heller det eftersom det riskerar att förstöra för arrangören och därmed är direkt respektlöst. Därmed säger jag inte att jag tycker förbud är den rätta vägen att gå.

btw. marijuana var den absolut vanligaste drogen i indien tidigare, innan FN påtvingade dem sitt förbud. Marijuana har använts som rekreationsdrog i över 5000år. Det har förövrigt ingenting med diskussionen att göra. Det är som att säga att pga att rockmusiken funnits sedan 50talet(?) så det en mycket bättre musikstil än trancegenren för den har ju bara existerat i 10-15år... Rockmusiken är ju även accepterad av samhället i mycket större utsträckning än trancemusiken, så då måste det ju vara som så att den är bäst!


___________________

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se


Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Nov-11-2003 20:30  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.



Registered: Apr 2003
Location: bla bla bla

quote:
Originally posted by Smekbar
Jag förstår dock varför ni inte vill ha droger på fester, och så som lagstiftningen ser ut nu vill inte jag heller det eftersom det riskerar att förstöra för arrangören och därmed är direkt respektlöst. Därmed säger jag inte att jag tycker förbud är den rätta vägen att gå.


___________________

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se


Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Nov-11-2003 20:56  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

Om klubbscenen i sverige kommer att dö ut pga knarket så är klubbscenen dömd att dö ut. T.o.m. I USA där de har bland världens hårdaste straff gentemot narkotikabrott(innehav och högre iaf) är klubbarna smockfulla av drogpåverkade personer.. det går inte att kämpa med dem metoder som används idag mot ett sånt här fenomen.. De kan strypa ner klubbscenen, men det kommer ju att arrangeras olagliga fester istället.. så egentligen finns det ingen simpel lösning. Hur ska ¨sverige kunna stå emot drogerna i samhället när nästan alla andra länder i europa har fått ge efter efter att i många år försökt med sveriges metoder och till slut insett att dämpa ner sin politik är den mest gynsamma lösningen för samhället och för individen?

nåja den här diskussionen är så uttjatad.. så varför ens diskutera..i 'party knark' tråden finns samma diskussion ett tiotal ggr

Old Post Nov-11-2003 21:21  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NooN
[Kevin Rust]



Registered: Jul 2003
Location: Dit ingen vill, Sweden

quote:
Originally posted by Smekbar
men t.ex marijuana är känt för att göra så musik låter "bättre", den får en ny dimension, och det stämmer mycket väl. man hör saker i musiken man inte lagt märke till innan, hur många gånger man än lyssnat på just den låten.


Detta gäller även till viss grad alkohol har jag märkt.

Så länge inte knarkarna ställer till med något så bryr jag mig egentligen inte. Det är ett val de har gjort. Precis som jag har valt att avstå från alla narkotikaklassade substanser.

Old Post Nov-11-2003 21:21  Sweden
Click Here to See the Profile for NooN Click here to Send NooN a Private Message Visit NooN's homepage! Add NooN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict



Registered: Jul 2001
Location: Stockholm

jag säger inte att knark är dumt. tvärtom så är alkohol mer fördummande än knark, men det är dumt att ta det just nu på fester med tanke på hur samhället och lagen ser ut. om man verkligen gillar musiken så kan man hålla sig.

sen så vill jag påpeka att situationen i usa är helt jävla fucked up, folk drar inte alls till så kallade raves för att lyssna på musiken och ha kul, de drar dit helt enkelt för att knarka. så har det varit i sverige också och det är det nog fortfarande. många drar på festerna bara för att få knarka.

en historia som en kompis berättade till mig om valborgskryssningen var jävligt kul. det hade kommit 5-6 stycken rejvare på house eller trance golvet, det lilla tror jag eller något sånt och de hade knaprat piller som fan. hur man märkte det? jo, från den sekund de gick på båten så dansade de oavbrutet på en och samma ställe tills den sekund de gick av, dvs, 48 timmar senare. till och med till bakgrundschill out house music så stod de där och stampade och hoppade runt. jag tror inte direkt de brydde sig om musiken där.

ähh alltså den här diskussionen är så joobbbiigggg för vartenda bra argument man har så kommer någon med två ännu bättre motargument och så kommer den andra sidan tillbaka med ännu bättre motargument och det fortsätter så hela tiden.

Old Post Nov-11-2003 22:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

Tror faktiskt att det är mycket mindre folk än man tror som går på fester för att knarka...de flesta gör det bara som en stämningsförhöjare.. & även om det kanske är fler som gör det i USA än i andra länder, så bör man nog ändå inte dra samma täcke över allihopa

& att stampa en hel natt... krävs det droger för det? det är vad jag gör på varje fest och jag har alltid varit nykter på fester i sverige. jag skuttar runt till beatsen även när jag står i baren eller i chillouten.. för övrigt så kan de ju ha tagit en laglig stimulant som koffein eller efedrin..

men det är sant som du säger med alla argument och motargument.. därför är det väl kanske inte direkt nån idé att diskutera detta igen, det har ju vart ett så hett ämne på senare tid och diskuterats otaliga gånger.. är väl bara att vänta och se hur klubbscenen utvecklas.. just nu är den ju trots allt i en positiv utveckling..

Old Post Nov-11-2003 23:49  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Apropå RK och Devotion
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackyet another track to id... [2006] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAnt & Nick Grater - Strontium 90 [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:22.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!