Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hur får man tmf9 i sverige
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Tnakka
tranceaddict in training

Registered: May 2003
Hur får man tmf9 i sverige

Hello alla sweta...

hur får man in tmf9 i sverige? Jag är nämligen ute efter att se på rave/live/events... Finns det fler kanaler, vilka är dessa och hur skaffar man dem???

Old Post Jan-11-2004 13:44  Sweden
Click Here to See the Profile for Tnakka Click here to Send Tnakka a Private Message Visit Tnakka's homepage! Add Tnakka to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sorrow
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2003

Man kan ju gå på events själv istället?

Old Post Jan-11-2004 14:32  Sweden
Click Here to See the Profile for Sorrow Click here to Send Sorrow a Private Message Visit Sorrow's homepage! Add Sorrow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

en parabol som är riktat till Astra 19.2 öst och en digitalmottagare.
sen behöver man en CAM kort av nån slag för att decryptera signalen.
TMF är nämligen koderade (men lätt att få öppen).

f.ö.

VIVA och VIVA2 (tyskt) finns på samma satelliten och de är gratis.

Last edited by ScuL on Jan-11-2004 at 15:18

Old Post Jan-11-2004 15:12  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Versace
Senior tranceaddict

TMF är inte kodad...

Den ligger på Eutelsat W2...
Kan tyvärr inte var exakt den ligger...

Men leta på www.lyngsat.com under Free Tv, o sen Europe o Belgium...

Old Post Jan-11-2004 21:15  Yugoslavia
Click Here to See the Profile for Versace Click here to Send Versace a Private Message Add Versace to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

ah
du har rätt men du syfter på belgiska TMF:en som ligger på eutelsat W2 16 grad öst.

det e även för mig svårt att få in den med en 80cm parabol i Holland. tror inte att nån i Umeå kommer att klara det ..

f.ö. sänder belgiska TMF:en nästan ingen trance events lr lika saker..

Last edited by ScuL on Jan-11-2004 at 21:42

Old Post Jan-11-2004 21:28  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Har länge också velat ha kanalen. Var använder de för encpryptionsystem, och var kan man få tag på nycklar till det?

www.laszlo.se

Old Post Jan-12-2004 03:27 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Versace
Senior tranceaddict

quote:
Originally posted by ScuL
ah
du har rätt men du syfter på belgiska TMF:en som ligger på eutelsat W2 16 grad öst.

det e även för mig svårt att få in den med en 80cm parabol i Holland. tror inte att nån i Umeå kommer att klara det ..

f.ö. sänder belgiska TMF:en nästan ingen trance events lr lika saker..

så de e skillnad på belgisk o holländsk TMF?
fan det visste jag inte...

Old Post Jan-12-2004 08:20  Yugoslavia
Click Here to See the Profile for Versace Click here to Send Versace a Private Message Add Versace to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Har länge också velat ha kanalen. Var använder de för encpryptionsystem, och var kan man få tag på nycklar till det?

De sänder i IrDeTo encryptionssystem.
Keys finns överallt på nättet...
Man kan dekodera de på olika sätt..

Magic Kort: (öppnar 6 olika encryptionssystemer)

koster typ 1000:- och man behöver en programmer av 180:- för att skriva nycklar in från datoren.
Det finns flera kort som funkar det samma bl.a, Icekort, Matrix Reloadedkort. Dock fungerar de här kort i din bestående satellitmottagare.

eller en mottagare som jag har: ( )
Dreambox DM-7000S

Den kör på Linux och har ett inbyggd softwaresystem att öppna koderade kanaler. Förresten kollar apparaten själv på internet via en LAN uppkoppling och laddar ner de senaste keys. Det är också möjligt att bygga in en hårddisk för att spela in filmer i digital kvalitet. (d.v.s. 768x584 / 25 FPS / PAL i MPEG2), på filmkanaler ibland med Dolby 5.1 hihi ... Det enda problem är bara priset, den koster ungefär 4000.
http://www.dream-multimedia-tv.de/B...dukte/index.php

quote:
Originally posted by Versace
så de e skillnad på belgisk o holländsk TMF?
fan det visste jag inte...

ungefär samma skillnad som mellan ZTV Sverige o ZTV Norge.
identik angående de mesta programmer o utseende men de spelar annorlunda klipps

Last edited by ScuL on Jan-12-2004 at 11:45

Old Post Jan-12-2004 11:25  United Kingdom
Versace
Senior tranceaddict

får man in sky med den? skulle vilja ha lite mer info än bara länken...

Old Post Jan-12-2004 19:17  Yugoslavia
ScuL
Hardtechno maniac

quote:
Originally posted by Versace
får man in sky med den? skulle vilja ha lite mer info än bara länken...

vilka Sky? .... De flesta Sky kanaler ligger på Astra II (28.2 öst), och den är rejält svårt att ta emot i Sverige för att den är riktade till Storbritannien. F.ö. är de flesta kanaler på Astra II koderade i ett system som går inte att öppna. (Videoguard).

Med den där mottagare får jag in ungefär 10.000 radio och TV-kanaler, dock måste jag säga att jag en motor (rotor) på min parabol så att jag kan kolla alla satelliter som finns
Jag har hela CanalDigital utbudet samt Viasat. Den Svenska, Norska, Danska och Finska versionen hehe Alla Holländska kanaler, ungefär 60 Tyska kanaler... Många themakanaler som GameTV, RealityTV, Extreme Sports channel, osv . Rätt skoj faktiskt

Old Post Jan-12-2004 19:56  United Kingdom
Nyx
TB-303 Maniac

Registered: Oct 2002

hehe..Scul är värsta experten på det här området!

jag vill också ha lite nya coola kanaler..hur fungerar det där magic kortet egentligen? vad behöver jag till det och vad kostar det?

Antennen jag kör med nu suger..MTV och några andra mindre viktiga kanaler hackar till lite då och då..mycket irriterande

vad ska jag skaffa för antenn/parabol för att fixa problemen och vad behöver jag för att kunna få lite trancekanaler?

Old Post Jan-12-2004 20:07  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

quote:
Originally posted by Nyx
hehe..Scul är värsta experten på det här området!

Man måste ju göra liten undersökning innan man skaffar sånt dyr mottagare. Och det var helt nödvändigt för att få in Svenska kanaler här hehe

quote:

jag vill också ha lite nya coola kanaler..hur fungerar det där magic kortet egentligen? vad behöver jag till det och vad kostar det?

Antennen jag kör med nu suger..MTV och några andra mindre viktiga kanaler hackar till lite då och då..mycket irriterande

vad ska jag skaffa för antenn/parabol för att fixa problemen och vad behöver jag för att kunna få lite trancekanaler?

Jag antar att din parabol är för liten, då kan det hacka liten ibland, särskilt med regn eller snö. För att få in de flesta Europeiska kanaler är 88cm bra (det har jag). Större funkar även bättre, men det e inte nödvändigt. Asså kör/åk förbi en parabolaffär och skaffa en större parabol först

De flesta paraboler i Sverige är riktade till Thor (1,0 väst) för CanalDigtal eller Sirius (5,0 öst) för Viasat, ibland de båda samtidigt. Dock om att få in Europeiska kanaler som ligger på Astra (19,2 öst) måste man ju rikta parabolen till en annan satellit som står längt ifrån de Skandinaviska.
Man kan lösa det här problem på olika sätt:
* Skaffa en parabol till och koppla de via Diseqc switches
* Skaffa en rotor så parabolen kan rör sig (nu kan man få in allt!)
Min rotor var ungefär 600:- SEK.

Magic korten går in i CAM-slottet av en digitalmottagare, man måste ju väl ha en mottagere som har CAM-slots. Sen går det en tomt chipcard in i Magic korten. Chipcard måste man ibland ta ut (typ varje månad) och stoppa in i den chipskrivare som är kopplade till datoren. Man kan ladda ner nycklarna från internet och skriva de in i chipen, så går chipen tillbax i Magickorten och kan du kolla TV igen

Old Post Jan-12-2004 20:26  United Kingdom

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hur får man tmf9 i sverige
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback******2002 ID from Tiesto****** [2004] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAshland - "Clear" (Charlie May Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:54.

Forum Rules: