|
|
|
|
 |
|
 |
 |
Switch
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2001
|
|
nou ik neem deze thread totaal niet serieus, en dat zal ik je effe vertellen.
ten eerste ben jij degene die de asot channel op efnet hebt geopend of niet? jij zit dag in dag uit naar asot te luisteren, omdat je er maar geen genoeg van kunt krijgen. geen wonder dat dan na een maand of 4 a 5 je het helemaal zat bent. je zit zelf tegen iedereen aan te schreeuwen dat ze er naar moeten luisteren, omdat het zo goed is. radio stations zien ineens een grote boost van luisteraars en denken: "he, laten we ze meer geven", en dus komen er meer zenders, programma's en luisteraars.
ten tweede: je downloadt ook veel mp3s, veel te vroeg dan wanneer ze officieel op plaat/cd uitkomen. voordat de 99% gemiddelde trance liefhebber het gehoord heeft, heb jij het alweer uitgekakt.
zie je nou dat het allemaal je eigen schuld is? de commercie en de "grootheid" van de trancescene is allemaal jouw schuld, denk daar maar eens bij na.
hier een goeie tip: stop met downloaden en met luisteren naar trance, en luister sporadisch eens in de 2 weken 1 liveset. wedden dat je dan compleet uit je dak gaat?
maarja, de mens is hebberig, en wil van 1 ding altijd meer hebben. dus ja, ik zie weinig kans van slagen dat het goed zal gaan....
|
|
Jan-22-2004 20:34
|
|
|
 |
 |
BaRTeZ
Unknown Artist

Registered: Oct 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by Switch
nou ik neem deze thread totaal niet serieus, en dat zal ik je effe vertellen.
ten eerste ben jij degene die de asot channel op efnet hebt geopend of niet? jij zit dag in dag uit naar asot te luisteren, omdat je er maar geen genoeg van kunt krijgen. geen wonder dat dan na een maand of 4 a 5 je het helemaal zat bent. je zit zelf tegen iedereen aan te schreeuwen dat ze er naar moeten luisteren, omdat het zo goed is. radio stations zien ineens een grote boost van luisteraars en denken: "he, laten we ze meer geven", en dus komen er meer zenders, programma's en luisteraars.
ten tweede: je downloadt ook veel mp3s, veel te vroeg dan wanneer ze officieel op plaat/cd uitkomen. voordat de 99% gemiddelde trance liefhebber het gehoord heeft, heb jij het alweer uitgekakt.
zie je nou dat het allemaal je eigen schuld is? de commercie en de "grootheid" van de trancescene is allemaal jouw schuld, denk daar maar eens bij na.
hier een goeie tip: stop met downloaden en met luisteren naar trance, en luister sporadisch eens in de 2 weken 1 liveset. wedden dat je dan compleet uit je dak gaat?
maarja, de mens is hebberig, en wil van 1 ding altijd meer hebben. dus ja, ik zie weinig kans van slagen dat het goed zal gaan.... |
Allereerst: Ik ben inderdaad degene die #asot heeft geopend, luister idd veel trance en download idd mp3, maar heb de nummers even snel als de gemiddelde TranceAddict member.
Maar daar gaat het niet om, het punt is dat er te veel radioshows zijn met te veel van hetzelfde. En dat zorgt ervoor dat de zeepbel nog eens uitelkaar spat.
Als je favo. voetbalclub waar je een seizoenskaart van hebt om de 3 dagen speelt, een jaar lang, met steeds dezelfde opstelling, dan begint het na een tijdje te vervelen. Dat gevoel krijg ik nu ook bij ASOT. Het is te veel van het goede, leuk en aardig bedoeld misschien, maar het pakt niet goed uit naar mijn mening.
Een te veel aan iets zal op termijn resulteren in verveling, en dat gevoel begin ik te krijgen. Als je ASOT terug brengt naar iets exclusiefs, eens in de week 2 uurtjes en voor de rest geen extra's, zal het langer leuk blijven. (En dan idd werken met een future favourite, om toch iedereen een beetje scherp te houden)
Het zou mooi zijn als ASOT het goede voorbeeld zou geven door terug te gaan naar het oude concept. Misschien dat de andere DJ's zich dan eens achter hun oren gaan krabben en zoiets hebben van, misschien hebben ze wel gelijk. Als we wat gas terug nemen kunnen we veel langer doorgaan en blijft het leuk.
Wat je zegt over het downloaden van MP3, zit misschien wat in, maar de DJ's zorgen er in mijn ogen zelf voor dat je snel op nummers, die nog moeten uitkomen, uitgekeken raakt. Ze producen nieuwe platen, draaien die elke week in hun shows, maar komen pas maanden later uit. Vind je het dan gek dat iedereen tegen die tijd zoiets heeft van: "ja daaag, ik ben er nu wel op uitgekeken!" ?
|
|
Jan-22-2004 21:05
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
moogwai
In TrancEaddict We Trust

Registered: Oct 2000
|
|
|
Ik ben het hier eens met Switch. Het is niet verplicht om alles te luisteren wat er maar te beluisteren valt!
Ik luister zelf nooit live naar radio shows & co. Van ASOT check is meestal alleen ff de tracks die ik nog niet ken en een leuk mixje (zoals die van Perry) wat vaker, maar ook niet meer dan dat. Gielen's show vind ik echt 10x niks... het is maar net wat je jezelf aan doet 
| quote: | Originally posted by BaRTeZ
Maar daar gaat het niet om, het punt is dat er te veel radioshows zijn met te veel van hetzelfde. En dat zorgt ervoor dat de zeepbel nog eens uitelkaar spat. |
Eigenlijk moet je het anders bekijken, want trance is nu eenmaal globaal! Global DJ Broadcast is in de eerste plaats bedoelt voor de USA, ID&T shows voor NL, Sunshine live voor de duitsers, etc. Ja, dat wij nu zo gek zijn om al die buitenlandse shows te gaan checken.. tja daar ben je addicted voor 
En het is niet zo'n vreemd dat iedere trance DJ nou eenmaal ongeveer dezelfde platen draait, want iedereen wil natuurlijk zijn beste recente platen draaien in een bepaalde periode en dan heb je weinig keus... En dat nu elke dag een trance set wel ergens wordt uitgezoden, ja dan is het niet vreemd dat je sommige platen 100x voorbij hoort komen. Vroeger had je alleen 538 met af en toe Tiesto Live At Dance Deparment en Armin in de Eau... maar goed dat was vroeger.
| quote: |
Dat de trance dood is vind ik ook weer overdreven , maar het niveau daalt met rasse schreden. |
Hier ben ik het ook mee eens, maar dan wil ik wel bij zeggen dat er "vroeger" ook veel bagger uit kwam (ik heb ook zat compilaties met matige nummers), alleen toen werd je er niet mee "doodgegooid" en dat is ook een groot verschil!
Maar we hebben het over nu. Ik vind ook de laatste tijd ook veel trance maar matig en dan kom ik toch bij ASOT uit om een voorbeeld te geven, want veel tracks die in Armin's show zitten vind ik echt maar matig. Bijvoorbeeld nummers van Filo And Peri, Envio, Robert Nickson & co vind ik echt niet super, natuurlijk zijn er uitzonderingen (zoals Spiral) maar over het algemeen vind ik het niet veel soeps.
|
|
Jan-23-2004 00:07
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 13:16.
Forum Rules: