Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Lite undringar
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Snakebyte
Supreme tranceaddict

Registered: Mar 2004
Lite undringar

Hallå folk!

Jag har jobbat med musik länge, dans/popmusik mest. Så jag har god kontakt med mainstreambolagen, warner, EMI m.fl. Men glöm att de vill släppa den musiken jag vill jobba med nu...

Så...nu undrar jag, kan nån dela med sig av lite labels och så för trancemusiken. Där har jag noll koll, eftersom jag inte jobbat i den branchen tidigare.

Undrar ni vad för musik jag gör i mitt eget projekt nu så kolla här

Det jag jobbat med tidigare är väldigt ostig popdance...har med 2 låtar på E.M.M.A's senaste album t.ex. Dock inte produktion bara som låtskrivare. Men nu är det inte den musiken det gäller nu.

PS...har använt sökfunktionen på forumet utan väldans bra resultat, så snälla ge mig inga flames nu

Tacksam för all hjälp

Anders

Old Post Mar-14-2004 00:13  Sweden
Click Here to See the Profile for Snakebyte Click here to Send Snakebyte a Private Message Visit Snakebyte's homepage! Add Snakebyte to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002

en gedigen länksamling här

http://www.captured.nu/ fanns visst inte me...

kanske du kan söka på:
www.allrecordlabels.com

killarna här vet mer... vänta på dem!

Tom Cloud - Told You So

Last edited by Glorie on Mar-14-2004 at 01:08

Old Post Mar-14-2004 00:48  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Snakebyte
Supreme tranceaddict

tack för infon.

Old Post Mar-14-2004 01:25  Sweden
Click Here to See the Profile for Snakebyte Click here to Send Snakebyte a Private Message Visit Snakebyte's homepage! Add Snakebyte to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

här har du en hel radda länkar till olika skivbolag:

http://trance.nu/v3/links.php?type=2&x=23&y=10
http://www.cs.umu.se/~tdv94ati/links_009.html

Old Post Mar-14-2004 05:10  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001

Kollade in låtarna du postat och de är helt klart ok. 'Pigs In Space' kändes dock inte direkt som den fetaste trance dängan utan mer som en Extended Mix på en Radio Dance låt.

'Terraformer' var klart bättre tycker jag. Lite mer klös och lite mer ös

Samtidigt så kan jag inte förstå att de bolagen du nämner inte vill ta i detta med tång. De släpper väl dance också?! Och jobbar du ner dessa låtar till låt oss säga 3 minuter eller något så är det ju värsta radio hitsen i stil med Earthbound eller liknande.

Bolag verkar folk ovan redan ha nämt gigantiska listor på så de lämnar jag ostört, men lycka till med signingen.

Old Post Mar-14-2004 11:01  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Snakebyte
Supreme tranceaddict

Jag tackar ödmjukast för de gigantiska listorna med adresser. De kommer göra stor nytta.

3 minuters dance-hits...känns inte som jag vill göra det mer än jag redan försöker i mitt vardagsjobb som *vanlig* musikproducent. Dessutom är de stora bolagen kräkhål enl mig....schhh...jag sa aldrig det
Jag är bara så trött på deras stil, inga namn nämda. Jag vill lixom inte ha med såna folk att göra som sitter bakom ett skrivbord o gnäller ur sig att "mmmnjaee...alltså det här känns inte riktigt rätt" med dålig attityd som om de äger världen, när de egentligen inte vet vad de pratar om.

Nu ska jag göra det JAG vill o försöka lyckas med det.

Old Post Mar-14-2004 15:47  Sweden
Annele
Junior tranceaddict

Registered: Nov 2003

Tycker tvärtom än föreg. talare. Pigs-låten börjar rätt lovande men sen gick det mot DJ Bobo & Co hållet,babytrance. (Ost,cheese whatever).
Jag gillar den dock, den är skön att lyssna på.
Andra låten var babytrance från början till slut.

Det kommer säkert gå bra för dig ändå, beror ju på om det är cheesetrance eller "riktig" trance du vill producera framöver?
Av det du skrivit tolkar jag det som det sistnämnda.
Vad som är vad ligger iof i betraktarens öRa och kunnighet inom elektronisk musik.
Lycka till!

edit- måste lyssna Pigs-låten igen, det är skön cheese det här!

Old Post Mar-14-2004 23:34  Sweden
Click Here to See the Profile for Annele Click here to Send Annele a Private Message Add Annele to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Snakebyte
Supreme tranceaddict

Haha, den var bra. Jag har inte riktigt hittat min trance-identitet riktigt, men det kommer nog snart. Dj Bobo är väl att ta i, tycker du inte?

Egentligen vill man väl inte att det ska vara cheezy men det får väl duga sålänge hehehe.

Old Post Mar-15-2004 11:18  Sweden
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

jobba på bara så hittar du ditt sound till slut.. sök inspiration hos producenter som above & beyond, mike koglin, darren tate, armin, michael woods etc , så kommer ditt sound förmodligen att falla mig i smaken

Old Post Mar-15-2004 11:29  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Annele
Junior tranceaddict

quote:
Originally posted by Producer
Dj Bobo är väl att ta i, tycker du inte?

Ska förtydliga lite. Ja, det var fel att nämna DJ Bobo för det namnet ska man inte nämna om man pratar trance,oavsett om man pratar om cheesy trance eller "vanlig".
Han och DJ Sammy, Scooter etc är rena dance/euro-artister. Darren Tate en annan, nu tänker jag främst på aliaset Jurgen Vries(?)för mig är hans produktioner dance/euro, men för många är det trance.
Cheesy trance såg jag ex på nedanför, A&B ett utmärkt exempel faktiskt.

Lägg på vocals på dina låtar så har du sommarens nya "Boys of Summer". Då faller i och för sig tanken på att du ville göra trance men..en kul låt är en kul låt, oavsett genre.

Obs! inte negativt menat- jag gillar Pigs-låten

Old Post Mar-15-2004 14:13  Sweden
Click Here to See the Profile for Annele Click here to Send Annele a Private Message Add Annele to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

jo jurgen vries aliaset känns ganska komersiellt riktat.. men kallar du nocturnal creatures (darren tate & jon grant) för cheese, då är det cheese jag föredrar och inte trance

satellite, burned with desire, no one on earth etc, de är ju alla väldigt smöriga, men det skiter jag i, så länge de tar fram de där härliga rysningarna och välmåendet i mig. I mina ögon är mycket bra trance smörig, sedan t.ex. ronski speeds grejer är lite hårdare och fortfarande trance, men bara för att de inte är 'smöriga' så tycker ja inte bättre om dem.
dvs, cheese behöver inte vara lika med dåligt.

f.ö. tror jag att om nån respekterad tranceproddare hade släppt en dj sammy låt utan smörvocals så hade den gått hem bland de flesta som trance.

Old Post Mar-15-2004 14:31  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Annele
Junior tranceaddict

quote:
Originally posted by staz
jo jurgen vries aliaset känns ganska komersiellt riktat..
*Ointressant om något är kommersiellt riktat eller inte. Huvudsaken är hur det låter.

dvs, cheese behöver inte vara lika med dåligt.
*Ingen nyhet direkt, och inget jag påstått heller. Finns cheese som är kul/bra. (Låtarna du nämnde är cheese jag inte tycker är bra).

f.ö. tror jag att om nån respekterad tranceproddare hade släppt en dj sammy låt utan smörvocals så hade den gått hem bland de flesta som trance.
*Tragiskt att folk låter namn styra istället för att lyssna på hur det låter.

edit- konstig quote.

Old Post Mar-16-2004 10:41  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Lite undringar
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrack #1 Perry O'Neil - Electronic Elements 052 08-16-06 [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDJ Fuchur - "Last Flight" (Yorm Club Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:23.

Forum Rules: