Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > min första p-bot
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002
min första p-bot

jag är faktist lite stolt, så jag tyckte den förtjänade en egen thread här på SWETA

Jag kan addera dessa 300kr till min lilla skara av andra böter, bland annat en fortkörning på 1200kr.

å så får andra dela med sig av sina små misstag (dvs det råkade helt plötsligt bli en tråd om trafikvett!! )

Old Post Mar-17-2004 17:13  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

hmm enda gången jag har fått böter (om man inte räknar med biblioteksböter) var för ett år sedan när jag skulle ta bussen till skolan en tidig morgon. Jag hade råkat glömma busskortet hemma och klockan var 07:00 på morgonen och jag var gubbtrött. sov typ på bussen så jag märkte inte när kontrollanterna gick på. Jag märkte knappt att de bad mig skriva på mina egna böter
helt sjukt var det. morsan var ju inte så glad när jag gick hem och slängde fram böterna framför henne och sa "här har du att betala morsan!"

Old Post Mar-17-2004 21:59  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

Haft körkort i hmm.. 19 månader .. och har 3 parkeringsböter
Det lite lustiga är man att typ tjänar på att inte betala p-avgift, utan istället betala en bot då och då

Har annars inte fått någon slags böter

Old Post Mar-17-2004 22:18  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by jeremy1984
Haft körkort i hmm.. 19 månader .. och har 3 parkeringsböter
Det lite lustiga är man att typ tjänar på att inte betala p-avgift, utan istället betala en bot då och då

Har annars inte fått någon slags böter

jag ringde och frågade ett parkeringsbolag om man inte kunde anmäla om att betala pböterna via avgifter... att de typ drog 500kr i månaden automatiskt...

Men den frågan gillade dom inte ;-)

malmö är ett helvete när det gäller parkering... utan min lägenhet så finns det en radda med 25 parkeringsplatser... ett par dagar efter nyår var det städdag (och eftersom det hade varit helg så tänkte inte många på detta)... 18 STYCKEN BILAR (av 25 p-platser) blev bötfällda á 800kr.... helt otrolig syn ;-)

Old Post Mar-17-2004 23:36  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

har aldrig haft en p-bot
bara en bot för fortkörning i utrecht nära universitetet.
63 i en 50km zon.

kostade mig 30€ lr nåt.

Old Post Mar-18-2004 11:24  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001
Re: min första p-bot

quote:
Originally posted by jofawe
jag är faktist lite stolt, så jag tyckte den förtjänade en egen thread här på SWETA

Jag kan addera dessa 300kr till min lilla skara av andra böter, bland annat en fortkörning på 1200kr.

å så får andra dela med sig av sina små misstag (dvs det råkade helt plötsligt bli en tråd om trafikvett!! )

Jag själv har bara fått 3 p-böter under mina 5 år med körkort. Och då bör jag nämna att jag aldrig betalar p-avgift.

Tycker iofs att detta ämne gott och väl skulle kunna tas upp i Klotterplanket..men men skit samma

Last edited by SWE_TRANCE on Mar-18-2004 at 22:55

Old Post Mar-18-2004 22:37  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

quote:
Originally posted by sipowitz
jag ringde och frågade ett parkeringsbolag om man inte kunde anmäla om att betala pböterna via avgifter... att de typ drog 500kr i månaden automatiskt...

Men den frågan gillade dom inte ;-)

Haha Vore klockrent!
Typ betala en fast avgift till kommunen o sen få parkera gratis överallt.. Fast sen är det ju inte kommunen som äger alla parkeringar tyvärr

Old Post Mar-18-2004 23:06  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Re: Re: min första p-bot

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Jag själv har bara fått 3 p-böter under mina 5 år med körkort. Och då bör jag nämna att jag aldrig betalar p-avgift.

hehe om man vägrar betala p-avgiften i de större städer. (Amsterdam och Haag för det mesta) fastnar de hjulen av bilen med en hjullås här..

koster åtminstone 300€ att öppna det igen. det är även värre när bilen blir kört till kommunalgaragen.

Old Post Mar-19-2004 10:17  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Fan det där ser jobbigt ut med grunkan på hjulet... men fan de e bara lägga i ettan å gasa som en dåre, lite ickekomfort får man räkna med

Nåt skönt för mig är att jag får nyttotillstånd genom jobbet... det gör att jag kan parkera överallt i Stockholms kommun på parkeringar & även där det är parkeringsförbud (utom lastzoner & vändzoner).
Firman pyntar över 8000:- per år för den

Old Post Mar-19-2004 10:34  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Fan det där ser jobbigt ut med grunkan på hjulet... men fan de e bara lägga i ettan å gasa som en dåre, lite ickekomfort får man räkna med

jag lovar dig att låset kommer att förstöra ditt hjul då
har aldrig hört av nån som lyckades klara av den utan att betala.
jag har hört av folk som har försökt med en 'blowtorch' men utan succé. hehe

Old Post Mar-19-2004 11:17  United Kingdom
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by ScuL
Skämtade iof.

Old Post Mar-19-2004 11:48  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by ScuL
har aldrig hört av nån som lyckades klara av den utan att betala.

Homer klarade det när hans bil snoddes av Barney och hamnade i New York

Old Post Mar-19-2004 13:47 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > min första p-bot
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMelodic track to ID please [2007] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAnterra ‎- Distance [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:53.

Forum Rules: