|
Review: 17 April DJ Mason + Ferry @ Nightlive
Misschien vraagt ge u af waarom DJ Mason een plaatske in de titel verdient, wel geloof mij, dat was technisch een van de sterkste dj's die ik al gehoord heb. Zie verder 
Om negen uur met Zehra naar goeie gewoonte een durum gaan eten, en daarna de taxi-tour gedaan om een vriendin van Zehra die trance wou leren kennen, en Nyah op te halen.
De rit verliep heel vlot tot we de grenzen van Maastricht overschreden, want toen kregen we een beetje parkeerplaatsstress en "waar is die keet in godsnaam?!"-irritaties.
Dan toch wat vriendelijke hollanders gevonden die ons de weg konden wijzen, zodat we uiteindelijk rond 10u50 konden aanschuiven. Klein rijtje, net geen tien minuten wachten denk ik.
De discotheek zelf ziet er vrij proper uit, maar mijn bescheiden mening is dat ze nog een 5000 euro meer hadden moeten uitgeven om echt een prachtige mainhall te hebben. Toch, ik hou van het simpele Hollandse concept: een rechthoek met de Dj aan een kant. Veel overzichtelijker dan onze discotheken. Enkele pluspuntjes: sfeervolle blauwe verlichting, gecombineerd met zeer coole houten togen. Gigantisch verlicht kruis dat aan het plafond hing (+- 4 meter ). En zoals meestal in NL: vriendelijke service, toffe portiers. Minpuntje: verlichting niet helemaal afgewerkt, het geheel oogt wat te wit, en slordig geplaatst podium. Ook: Dj-Booth is zeker drie meter boven publiek => van dichtbij ziet je ze niet eens draaien.
Toen we binnenkwamen was het een beetje aan de lege kant, maar Mason was toch een ijzersterke set aan het neerzetten. Deze kerel is echt de moeite: lekker diepe beats met daarboven zijn viool is ongelofelijk zweverig. Hij durfde ook nogal gewaagd mixen, nogal chaotische tracks door elkaar die toch op hun pootjes terecht kwamen. En mijn absolute favoriet: op een bepaald moment hoort ge zijn standaard rustige & diepe track voor onder de viool, maar met een bekend klinkende vocal heel zachtjes eronder... "Here we are now... Entertain us". Die bleef een minuut of zo net iets te zacht om te kunnen herkennen, dan legt die kerel zn viool weg, en begint effe doodleuk Nirvana - Smells Like Teen Spirit op een beat te zetten. Nog nooit een trancepubliek zo dankbaar zien reageren op Nirvana, dat zweer ik u. Naar het einde toe, en mede dankzij dit staaltje, kreeg hij zijn publiek al stevig opgewarmd voor Ferry...
Rond 1 uur kwam dé man er dan eindelijk aan, en zoals verwacht kregen we een energiek setje met vaak een diepe bass, veel mechanische vocals en af en toe een meezinger/zwever. 
Herkende tracks in ongeveer juiste volgorde, Zehra zal er nog wel enkele aan kunnen toevoegen:
- Whirlpool - Under The Sun
- BT - Force of Gravity (Ferry Corsten mix)
- Ferry Corsten - Right of Way
- Paul van Dyk - Crush
- Smith & Pledger - Forever
- Ferry Corsten - Rock Your Body, Rock
- F Massif - Somebody
Nettoresultaat: Zehra tevreden omdat ze Force of Gravity wou horen, ik tevreden omdat ik Somebody wou horen, Nyah zag er ook wel gelukkig uit, en de vriendin van Zehra verwelkomen we binnenkort misschien hier op 't forum.
|