Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Review: 17 April DJ Mason + Ferry @ Nightlive
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SilentEagle
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2004
Review: 17 April DJ Mason + Ferry @ Nightlive

Misschien vraagt ge u af waarom DJ Mason een plaatske in de titel verdient, wel geloof mij, dat was technisch een van de sterkste dj's die ik al gehoord heb. Zie verder

Om negen uur met Zehra naar goeie gewoonte een durum gaan eten, en daarna de taxi-tour gedaan om een vriendin van Zehra die trance wou leren kennen, en Nyah op te halen.

De rit verliep heel vlot tot we de grenzen van Maastricht overschreden, want toen kregen we een beetje parkeerplaatsstress en "waar is die keet in godsnaam?!"-irritaties.

Dan toch wat vriendelijke hollanders gevonden die ons de weg konden wijzen, zodat we uiteindelijk rond 10u50 konden aanschuiven. Klein rijtje, net geen tien minuten wachten denk ik.

De discotheek zelf ziet er vrij proper uit, maar mijn bescheiden mening is dat ze nog een 5000 euro meer hadden moeten uitgeven om echt een prachtige mainhall te hebben. Toch, ik hou van het simpele Hollandse concept: een rechthoek met de Dj aan een kant. Veel overzichtelijker dan onze discotheken. Enkele pluspuntjes: sfeervolle blauwe verlichting, gecombineerd met zeer coole houten togen. Gigantisch verlicht kruis dat aan het plafond hing (+- 4 meter ). En zoals meestal in NL: vriendelijke service, toffe portiers. Minpuntje: verlichting niet helemaal afgewerkt, het geheel oogt wat te wit, en slordig geplaatst podium. Ook: Dj-Booth is zeker drie meter boven publiek => van dichtbij ziet je ze niet eens draaien.

Toen we binnenkwamen was het een beetje aan de lege kant, maar Mason was toch een ijzersterke set aan het neerzetten. Deze kerel is echt de moeite: lekker diepe beats met daarboven zijn viool is ongelofelijk zweverig. Hij durfde ook nogal gewaagd mixen, nogal chaotische tracks door elkaar die toch op hun pootjes terecht kwamen. En mijn absolute favoriet: op een bepaald moment hoort ge zijn standaard rustige & diepe track voor onder de viool, maar met een bekend klinkende vocal heel zachtjes eronder... "Here we are now... Entertain us". Die bleef een minuut of zo net iets te zacht om te kunnen herkennen, dan legt die kerel zn viool weg, en begint effe doodleuk Nirvana - Smells Like Teen Spirit op een beat te zetten. Nog nooit een trancepubliek zo dankbaar zien reageren op Nirvana, dat zweer ik u. Naar het einde toe, en mede dankzij dit staaltje, kreeg hij zijn publiek al stevig opgewarmd voor Ferry...

Rond 1 uur kwam dé man er dan eindelijk aan, en zoals verwacht kregen we een energiek setje met vaak een diepe bass, veel mechanische vocals en af en toe een meezinger/zwever.

Herkende tracks in ongeveer juiste volgorde, Zehra zal er nog wel enkele aan kunnen toevoegen:

- Whirlpool - Under The Sun
- BT - Force of Gravity (Ferry Corsten mix)
- Ferry Corsten - Right of Way
- Paul van Dyk - Crush
- Smith & Pledger - Forever
- Ferry Corsten - Rock Your Body, Rock
- F Massif - Somebody

Nettoresultaat: Zehra tevreden omdat ze Force of Gravity wou horen, ik tevreden omdat ik Somebody wou horen, Nyah zag er ook wel gelukkig uit, en de vriendin van Zehra verwelkomen we binnenkort misschien hier op 't forum.

Old Post Apr-18-2004 15:34  Belgium
Click Here to See the Profile for SilentEagle Click here to Send SilentEagle a Private Message Add SilentEagle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gladius
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002

nice review.
ik hoop echt eens een set van dien Mason te horen

listening to music with your heart... pure energy... you can feel . in the air . on your skin . in your soul

Old Post Apr-18-2004 15:44  Belgium
Click Here to See the Profile for Gladius Click here to Send Gladius a Private Message Add Gladius to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FredNova
The world doesn't know...

Registered: May 2003

nice review

ps: vlot binnengeraakt?

Old Post Apr-18-2004 16:08  Belgium
Click Here to See the Profile for FredNova Click here to Send FredNova a Private Message Visit FredNova's homepage! Add FredNova to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SilentEagle
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by FredNova
nice review

ps: vlot binnengeraakt?

Binnengeraakt wel, maar niet op de guestlist.

Old Post Apr-18-2004 16:16  Belgium
Click Here to See the Profile for SilentEagle Click here to Send SilentEagle a Private Message Add SilentEagle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FredNova
The world doesn't know...

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by SilentEagle
Binnengeraakt wel, maar niet op de guestlist.

hoezo?????

ik heb mail teruggekregen dat de namen erbij stonden :s

Old Post Apr-18-2004 16:25  Belgium
Click Here to See the Profile for FredNova Click here to Send FredNova a Private Message Visit FredNova's homepage! Add FredNova to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SilentEagle
Supreme tranceaddict

TOR, als ge eens niks te doen hebt, der staan een paar filmkes op partyteam.be om te ID-en. Kheb er nog maar eentje gezien en dat was Rock Your Body, Rock.

Old Post Apr-18-2004 16:36  Belgium
Zehra
Deeply disturbed

Registered: Oct 2003
Re: Review: 17 April DJ Mason + Ferry @ Nightlive

quote:
Originally posted by SilentEagle
Herkende tracks in ongeveer juiste volgorde, Zehra zal er nog wel enkele aan kunnen toevoegen:

- Whirlpool - Under The Sun
- BT - Force of Gravity (Ferry Corsten mix)
- Ferry Corsten - Right of Way
- Paul van Dyk - Crush
- Smith & Pledger - Forever
- Ferry Corsten - Rock Your Body, Rock
- F Massif - Somebody

- Solid Globe - Sahara
- Havannah - Havannah (Original Mix)
- Aalto - Rush*
- Witness Of Wonder - Emotions In Motion (Original Mix)*
- Tiesto ft BT - Love comes again (Original Mix)
en nog heel veel songs met een hoge: "OMG ik ken dit"-gehalte... [* hier ben ik nie 100% zeker van ]

twas een superfeestje. DJ Mason heeft een speciale plaatsje in mijn hart. Ferry heeft goe gedraaid. int begin lekker uplifting en naderhand meer harder. foto's komen nog wel, geef me ff tijd. mah denk nie da ze van goeie kwaliteit zijn. (jammer )

Old Post Apr-18-2004 20:37  Belgium
Click Here to See the Profile for Zehra Click here to Send Zehra a Private Message Add Zehra to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ryo
oyr

Registered: Jan 2002

Leuke review Ik kwam om half 1 aan, wachttijd was toen 0,0 sec, stonden niet eens portiers aan de deur, je kon zo doorlopen. Maar goed, jammer dat ik de BETA's niet ben tegengekomen, volgende keer beter. Ik neem aan dat jullie nog wel es teruggaan naar Nightlive, aan het positieve verhaal te zien. En anders toch maar es naar Versuz gaan, tenminste, daar zijn sommigen van jullie ook wel es te vinden toch? Moet wel te regelen zijn Ik ben benieuwd naar de foto's

ID1 ID2 ID3 ID4 ID5

Old Post Apr-19-2004 09:48  Netherlands
Click Here to See the Profile for ryo Click here to Send ryo a Private Message Add ryo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyah

Registered: Dec 2003

mooie review, seb
Ik moet toegeven dat dj mason me ook aangenaam verrast heeft. Spijtig dat Ferry erna maar 2uur gedraaid heeft. Voor de rest: Ik heb me goed geamuseerd, alleen t feit dat ik erna half doof was en bij het buitengaan leuk een sigaret van één of ander (zat?) w... tegen men arm kreeg gedrukt (gevolg - toch wel kleine brandwonde ) was wat minder.
Sorry aan ze, seb en S. dat ik erna ni meer mee ben geweest naar Hasselt: hope you had fun there

Old Post Apr-19-2004 10:32  Belgium
Click Here to See the Profile for Nyah Click here to Send Nyah a Private Message Add Nyah to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zehra
Deeply disturbed

quote:
Originally posted by Nyah
mooie review, seb
Ik moet toegeven dat dj mason me ook aangenaam verrast heeft. Spijtig dat Ferry erna maar 2uur gedraaid heeft. Voor de rest: Ik heb me goed geamuseerd, alleen t feit dat ik erna half doof was en bij het buitengaan leuk een sigaret van één of ander (zat?) w... tegen men arm kreeg gedrukt (gevolg - toch wel kleine brandwonde ) was wat minder.
Sorry aan ze, seb en S. dat ik erna ni meer mee ben geweest naar Hasselt: hope you had fun there

ja ja, was een grappige plek daar in hasselt.... seb en ik zijn nie zo lang gebleve, waren al weg om half zes en ahja Saf dacht da gij u nie echt had geamuseerd khoop het tegengestelde eigenlijk

Old Post Apr-19-2004 11:38  Belgium
Click Here to See the Profile for Zehra Click here to Send Zehra a Private Message Add Zehra to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zehra
Deeply disturbed

ok link voor foto's werkt weer. best om ze in review-thread te posten dus voor the pics: HERE

Old Post Apr-19-2004 12:53  Belgium
pooley
In Search Of ...

Registered: Apr 2003

Mooie pics, lovely ladies en sexy Seba

Is u vriendin nu al verliefd geworden op trance of?

Old Post Apr-19-2004 13:00  Belgium
Click Here to See the Profile for pooley Click here to Send pooley a Private Message Visit pooley's homepage! Add pooley to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Review: 17 April DJ Mason + Ferry @ Nightlive
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackIs this a remix of precious little fantasy? [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAnton X - Lowis (Da Fresh Remix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:48.

Forum Rules: