|
| quote: | Originally posted by Smeagol
Jag tycker sverige ar ett ganska trevligt land att leva i faktiskt. Och Sverige ar faktiskt forebild for manga andra lander. "Titta pa hur Sverige ser ut" ar ett argument for den sittande regeringen tycker jag. Klart det kan goras battre dock. 
Tror dessutom det mest beror pa att vi "slapp" andra varldskriget och hade forsprang under uppbygnaden efterat.
Hinner inte handa nat pa en valperiod? Som den gangen pa nittiotalet (vilka ar det nu var) da de lyckades fixa ett ENORMT budgetunderskott med den lysande iden "vi sanker skatterna sa far vi in mer pengar". Kan nan farklara hur hogern far ihop det?
Jag tanker sa har: For att bli typ stadsminister ar man i nuvarande system tvungen att vara olamplig till posten. For att man ar tvungen att armbaga sig fram. Vilket jag tycker att en stadsminsister/partiledare inte ska gora. Ni kanske fattar vad jag menar. Och att hela principen med pengar ar en valdigt egoistisk princip: jag tanker inte gora nagot for nagon annan utan att fa nagot tillbaka.
Sa jag rostar pa det enda partiet som faktiskt forsoker angripa partiledarproblemet och som inte har ekonomisk valfard som sveriges slutgiltiga mal och definition av lycka.
Go miljopartiet!! |
Sverige liksom Schweiz hade guldläge minst sagt efter andra världskriget. Sverige hade dock ett par fördelar jämför mot Schweiz, så som till gång till havet och våra stora naturresurser. Vi vet väl alla hur det länderna förvaltat det försprånget...
Du har dessutom HELT FEL ang Högern kol. regering i början av 1990-talet. Om du kollar på tillvöxten i sverige under 80-talet så var den så katastrofal att Svenska folket tillslut insåg att en ny regering behövdes. Sagt och gjort. Den sjunkande tillväxten bromsades upp och lyckades till och med vändas men då var det redan försent. för det ända Svenska folket såg just då var de budget underskott du pratade om och således valdes en ny regering och det högerblocket byggt upp raserades och såldes alla pengar som invisterats.
vi kan göra en jämförelse så du lätter förstår vad jag menar.
Vi tar Ericsson som ett exempel.
Företaget går dåligt och reformer måste göras. Dessa reformer kostar väöldigt mycket pengar och sin tur gör de så att företaget allt som allt förlorar ännu mera pengar. Men Börjar man istället se på¨vinsten och de omkostnader företaget har bortsett från de reformationskostnader man haft så kanske det inte går så dåligt för företaget i alla fall.
Detta gör gärna inte de människor som förpestat Sverige de senaste åren med sin förödande politik.
Rösta på miljöpartiet är nog bland de hemskaste man kan göra. ett spådant jävla spel bakom drapperierna de för. Vänder kappan efter vinden dagligen. Nej usch, sådana partier drar kvaliten på partierna vi faktiskt har i Sverige (Även om politiken som förs i Sverige är hemsk