Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Beginnende DJ
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Kadrash
tranceaddict in training

Registered: Apr 2004
Beginnende DJ

Hey mensen

Ik vroeg me af als beginnende DJ hoe da je er best aan begint.
Koop je best 2de hands de spullen over van iemand anders die ermee stopt of koop je best de goedkopere spullen maar dan nieuw?
Welke merken/modellen zijn zoal aan te raden en waar moet je nog zoal op letten?

Old Post May-03-2004 19:09  Belgium
Click Here to See the Profile for Kadrash Click here to Send Kadrash a Private Message Add Kadrash to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lievez
relax...

Registered: Dec 2003

koopt u gewoon iet degelijk, ni te duur ni te goeikoop zeker

eerste jaren is toch om mee te prutsen enzo dusja

Old Post May-03-2004 19:22  Belgium
Click Here to See the Profile for lievez Click here to Send lievez a Private Message Add lievez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Registered: Dec 2002

Ik heb het in stapkes gedaan. Begonnen met een draaitafel en een mixer.

Vroeger had ik gezegd, koopt u 2 JB system Q30's. Ma sinds ik weet da ge de 'de oem supperbakken' en een concorde voor 340€/stuk kunt kopen zeg ik, ga voor acura's.

Als mixer raadt ik u écht de VMX300 aan. Een goed bakje voor een beginner, 220€.

quote:
Originally posted by Push2005
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post May-03-2004 19:26  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics

Registered: Dec 2003

quote:
Originally posted by Tiger777
Ik heb het in stapkes gedaan. Begonnen met een draaitafel en een mixer.

Vroeger had ik gezegd, koopt u 2 JB system Q30's. Ma sinds ik weet da ge de 'de oem supperbakken' en een concorde voor 340€/stuk kunt kopen zeg ik, ga voor acura's.

Als mixer raadt ik u écht de VMX300 aan. Een goed bakje voor een beginner, 220€.

best way den ik.. ik ben ook begonnen met een platen speler. dan mixer, en nog een platenspeler, cd-speler had ik al
en versterker ook na een opknap beurt.. het bakkie is al 25 jaar en hij doet het nog

Old Post May-03-2004 20:11  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Ik ben zo ook begonnen, aan papa een lening gevraagd, 2 toploader cdspelers gekocht en een mengpaneel. Na 2 jaar ook een platenspeler, en deze zomer komt daar een tweede bij. Ik zou van 2de hands materiaal afblijven, tenzij de eigenaar echt betrouwbaar is. En écht goedkope spullen raad ik u ook niet aan, want na een jaar of 3 moeten die toch vervangen worden, en met die totale kost had je evengoed in het begin al meteen degelijk materiaal gekocht....

En kijk is rond voor alternatieve merken zoals Acura, Synq of Stanton! Misschien niet zo bekend, maar voor een redelijke prijs heb je een heel goede draaitafel en vaak nog een propere naald erbij! Ikzelf heb een Stanton str8-100, 450€ mét naald, en ik ben er héél content van!

En waar je zoal op moet letten:

- Koop zeker draaitafels met Direct Drive, TT's met belt drive zijn niet gemaakt voor te draaien!

- Koop zeker een mixer met 3-voudige toonregeling! Dit hoeft niet persé duur te zijn, en je leert er ineens de juiste mixtechnieken mee.

Ik zou u gewoon aanraden om een budget op te stellen, en dan naar verschillende winkels gaan om dingen uit te proberen en prijzen te vragen. Elke winkel zal zijn "eigen" merk wel wat aanprijzen, daarom kan je er best meerdere doen om objectief te vergelijken. En als je uiteindelijk iets geschikt hebt gevonden ga je gewoon terug langs naar de winkel die dat bepaalde item het hardst probeerde aan te prijzen, met wat geluk krijg je er nog korting op ook!

Old Post May-03-2004 22:35  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous

Registered: May 2003

En als die kerel nu eenmaal stinkend rijk is?

Anyway ik ga akkoord met de mensen hier boven mij, eerst uw budget opstellen, dan beginnen kopen. En zoals Jasper zegt, koop geen beltdrive, kameraad van mij heeft da gedaan en is nu 200euro armer maar heeft een crappy tt

Old Post May-03-2004 23:16  Belgium
Click Here to See the Profile for Jakhira Click here to Send Jakhira a Private Message Visit Jakhira's homepage! Add Jakhira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

quote:
Originally posted by Pumaz
En als die kerel nu eenmaal stinkend rijk is?

Dan heeft hij héél veel geluk!

Old Post May-03-2004 23:30  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Wildfir3
Seriously Opinionated

Registered: Jul 2003

Nog iets: zorg dat uw budget dat ge opstelt ietske lager is dan wat ge écht wilt uitgeven... want een beetje hoger gaat ge altijd denk ik

allé da was bij mij toch het geval

Old Post May-04-2004 15:32 
Click Here to See the Profile for Wildfir3 Click here to Send Wildfir3 a Private Message Visit Wildfir3's homepage! Add Wildfir3 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kadrash
tranceaddict in training

Merci voor het advies

Neen kzijn jammer genoeg ni bijzonder rijk, en tziet ernaar uit da het nog erger ga worden als ik een beetje degelijke spullen wil

Kheb verstaan dat concordes erg degelijke naalden zijn, dewelke zijn da nog?

Old Post May-04-2004 16:08  Belgium
Click Here to See the Profile for Kadrash Click here to Send Kadrash a Private Message Add Kadrash to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Wildfir3
Seriously Opinionated

Registered: Jul 2003

eigenlijk zijn ortofon OM naalden ook wel goed, net als shure whitelabels (maar die zijn dan weer extreem duur)

Old Post May-04-2004 16:09 
Click Here to See the Profile for Wildfir3 Click here to Send Wildfir3 a Private Message Visit Wildfir3's homepage! Add Wildfir3 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nabistai
WodkAddict

Registered: Sep 2002
quote:
Originally posted by Wildfir3
Nog iets: zorg dat uw budget dat ge opstelt ietske lager is dan wat ge écht wilt uitgeven... want een beetje hoger gaat ge altijd denk ik

allé da was bij mij toch het geval

Dat is qua mixer, platendraaiers, cd-spelers en vooral platen allemaal zo

quote:
Het doel van een heel deel hier is niet over muziek te praten maar door zijn deelname aan discussies een zo groot mogelijk intellect proberen aan de dag te leggen en daarmee een rare vorm van zelfbevrediging in werking stellen. 'It's a strange world'

Old Post May-04-2004 16:09 
Click Here to See the Profile for Nabistai Click here to Send Nabistai a Private Message Add Nabistai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

quote:
Originally posted by Kadrash

Kheb verstaan dat concordes erg degelijke naalden zijn, dewelke zijn da nog?

Om te beginnen zijn Stanton AL 500 ook al heel goede naalden, en die kosten bijlange nit zo veel als Concordes...

Old Post May-04-2004 16:12  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Beginnende DJ
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID Minimal Track please [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSlam feat Tyrone Visionary Palmer - "Lifetimes" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:49.

Forum Rules: