Tänkte kolla hur många det är här på forumet som är villiga att donera sina organ efter att man avlidit?
Kanske finns det rentav några som redan är med i Donatinsregistret?
FÖR eller EMOT?
Jag själv har alltid varit FÖR DONATION men ej "fått tummen ur" och anmäla mig.
Så idag så anmälde jag mig till Donationsregistret och även ansökan om att bli blodgivare!
vet inte med att donera organ.... när jag e död så vill jag ha frid.. inte bli upp slice:ad.. hehe
men ne.. vet inte... ska jag göra det så vill jag veta exakt vad som kan hända med mina organ... vill ju inte att nån forskar grupp tar mina organ och börjar göra massa experiment och så på dem... visst, kanske kan hjälpa nån annan... och visst, jag har la ingen användning för dem när jag e död.. men dänå..
e dock redan anmäld till att ge blod.. går runt o väntar på att dem ska ringa mig bara
May-13-2004 11:23
Rikard
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2001
När jag är död tycker jag NU att de kan göra i princip vad dem vill med min kropp, det är ju inte så att jag störs av det direkt..
Men det kanske ändras när man blir äldre...
May-13-2004 11:44
Johan (DJ Irish)
dj bum
Registered: Aug 2000
Jag tycker lätt att om min skrangliga kropp kan vara nytta efter min död så varsågod, go ahead
Fick ett sådant där anmälningskort för några år sedan där jag kryssade i att alla delar och organ var tillgängliga efter min död. Lat som jag vara skickade jag inte in anmälningen direkt utan lät den ligga i morsans kök (Bodde fortfarande hemma då) och glömde prompt bort den.
Lite senare (läs någon månad) råkade jag se den skymta förbi under några papper och jag tog genast fram den. Då såg jag att morsan hade varit framme och ändrat mitt "Ta Allt" till "Ta allt utan hjärtat". Förbryllad konfronterade jag min mamma angående detta hemliga lilla tilltag.
Svaret blev att hon inte ville de skulle ta mitt hjärta för där satt själen...
Originally posted by Dioxys
När jag är död tycker jag NU att de kan göra i princip vad dem vill med min kropp, det är ju inte så att jag störs av det direkt..
Men det kanske ändras när man blir äldre...
Jo, det kan ju hända.
Men då är det bara att avregistrera sig
JAG tycker det är en självklarhet.
Om jag själv skulle behöva ett nytt organ så hade jag varit evigt tacksam om jag lyckats få en donation.
May-13-2004 11:51
MojjMojj
Supreme tranceaddict
Registered: Aug 2003
om jag som död kan hjälpa andra människor så är det helt okej för mig.
May-13-2004 12:14
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
så skrev upp mig på att dom får ta vad som helst av mig o göra vad dom vill
ser inte varför jag inte skulle hjälpa andra när jag själv inte förlorar nått på det, en självklarthet helt enkelt
May-13-2004 13:08
Rikard
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2001
Haha, paranoid som jag är ibland kom jag å tänka på en rätt kul sak:
Tänk om du nu skrivit upp dig för att de får ta vad de vill när du är död. Tänk om någon blir så desperat att han köper listan av staten och börjar söka folk att lönnmörda och sen ta organen
May-13-2004 13:45
M1cro5lave
fuck the world...
Registered: Feb 2004
Om jag ändå är död så kan dem lika väl få vända ut och in på mig och ta det som dem är sugna på
Har dock inte anmält mig ännu.
May-13-2004 14:59
Smekbar
I smek, there for I am.
Registered: Apr 2003
anmäld som donator, de får dock inte använda kroppen för medicinska försök, utan endast organdonation... har redan donerat blod till min mammas forskning så det får fan räcka
Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com
May-13-2004 16:39
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
jag ska anmäla mig ...
har en kompis som fick lite reservdelar för några år sen ...
May-13-2004 16:53
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
De får ta vad fan de vill av mig när jag lämnar denna värld, så enkelt är det. Om något händer mig och jag behöver något organ hoppas jag att jag inte behöver stå i en femton år lång väntelista. Mitt resonemang är inte svårare än så.,,,