Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Swordfish
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
Question Swordfish

Nån som sett den? Såg den idag....ingen höjdare! Hade förväntat mig bättre.....starta RUGGIGT bra...med FEEEEETA effekten av en explosion.....astufft.......Som ni säkert vet står PaulOakenfold för musiken men även där var det en besvikelse..........4 låtar spelades....varav 2 i en bil......(10 sekunders klipp) och 1 inne på ett disco.....asdåligt......förväntade mig fet trance i striderna och så.......sen förstörde dom lite av handlingen med att Hackern som det handlade om gjorde allt kriminellt för att återfå sin dotter som han älskade och som han kramar så sött i filmen uppföljt av fioler och sorlig musik (hollywood godis).....sen bara själva grejen att han har en tjej som suger av honom + en pistol på huvudet medans hans tvångs-hackar ett ställe får en bara att sucka.............Denna film skulle funkat utan "Pappa träffar dotter och älskar henne så mycket efter att ha allmänt spexat runt bland horor och maffia" grejen........
Den är helt sevärd men ha inga "Matrix" förhoppningar som jag hade....samma producenter och allt......men nej sa gunde......

Ett plus bör den få för att den är så oförutsägbar på sina ställen....

Old Post Sep-30-2001 00:19 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Då behöver jag inte se den... vet ju redan vad som händer (ska ni se en film rekommenderar jag Shrek!, helt underbar liten filmskapelse)

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Sep-30-2001 00:24  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by Aendy
Då behöver jag inte se den... vet ju redan vad som händer (ska ni se en film rekommenderar jag Shrek!, helt underbar liten filmskapelse)

Shrek är helt underbar
Men jag har juh inte sagt vad som händer i swordfish
Bara små snuttar som inte har nån större mening...

Old Post Sep-30-2001 08:21 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TeeHawk
Junior tranceaddict

Registered: May 2001

muh!

öppnings explon va jälit ball men sen vart den väll lite taning dock en helt godkänd film i-brist-på-annat-å-slänga-pengar-på kategorin

Old Post Sep-30-2001 08:48  Sweden
Click Here to See the Profile for TeeHawk Click here to Send TeeHawk a Private Message Add TeeHawk to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by TeeHawk
muh!

öppnings explon va jälit ball men sen vart den väll lite taning dock en helt godkänd film i-brist-på-annat-å-slänga-pengar-på kategorin

Vem e du då?
Välkommen Ere nån från lunar kanske?

Old Post Sep-30-2001 08:55 
x-dream
Kurai is my slave!

Har ju inte sett denna film men får väl kanske göra detta....

Btw Matrix är den bästa film någonsin....Kan inte få nog av den..

Old Post Sep-30-2001 09:19  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

star wars är ju den bästa film som gjorts... trodde jag att alla visste

Old Post Sep-30-2001 12:26 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Vad snackar ni om? Femte elementet är utan tvekan den bästa film som gjorts än så länge (i väntan på Sagan om ringen).

Old Post Sep-30-2001 12:45  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fruktsoppa
Supreme tranceaddict

swordfish

ahh, såg den igår med.. den var rätt bra faktiskt.. inte alls lika dålig som mindshootah försöker få den att framstå..
o mind, du berättar ju typ hela handlingen ju.. ungefär, sen e det ju massa grejer som händer runt om i filmen, men..

A Bronx tail e bästa.. Shrek! e den bästa grafikst sett..

Old Post Sep-30-2001 13:03  Sweden
Click Here to See the Profile for fruktsoppa Click here to Send fruktsoppa a Private Message Visit fruktsoppa's homepage! Add fruktsoppa to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

quote:
Originally posted by reveal
star wars är ju den bästa film som gjorts... trodde jag att alla visste

Där har du oxå en mycket bra film....

Fast ska vi prata klassiker så finns det ju ganska många filmer att välja mellan....Typ Gudfadern filmerna, Taxidriver med mera går att göra listan lång....

Old Post Sep-30-2001 13:30  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Re: swordfish

quote:
Originally posted by fruktsoppa
ahh, såg den igår med.. den var rätt bra faktiskt.. inte alls lika dålig som mindshootah försöker få den att framstå..
o mind, du berättar ju typ hela handlingen ju.. ungefär, sen e det ju massa grejer som händer runt om i filmen, men..

A Bronx tail e bästa.. Shrek! e den bästa grafikst sett..

Det är skillnad på att berätta handligen och vad osm händer...
Handlingen kan du läsa om i vilken bio tidning som hellst......
Jag har inte avslöjat nånting

Förresten på vilken punkt håller du itne med mig henke?

Och sen tror jag nog att Final fantasy knäcker Sghrek grafiskt sätt eller fruktsoppa? Shrek har bara kul humor och bra handling...mnåt som kanse FF saknar...vet je har itne sett den

Femte elementet är bara sevärd för mig

Filmer som Matrix, Rädda menige ryan och the green mile har min respekt fullt ut

Old Post Sep-30-2001 18:49 
Aendy
Lifeaddict

Re: Re: swordfish

quote:
Originally posted by mindshooter

Femte elementet är bara sevärd för mig

Filmer som Matrix, Rädda menige ryan och the green mile har min respekt fullt ut

Tycker sådana filmer bara är pretantiösa. Det sköna med Femte elementet och alla Luc Besson filmer är att det kan lika gärna floppa (se Taxi) som att de kan bli skitstora (se Det stora blå). Luc gör filmer som han vill göra inte som han antar att folk vill se.

Old Post Sep-30-2001 19:45  Nepal

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Swordfish
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackelhaag-quest4trance-antwerpen-belgium-03-06-2011 [2011] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAltitude - Night Stalker [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:08.

Forum Rules: