Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Livesets
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
nwopper
Mullets! More Mullets!

Registered: Sep 2004
Smiley DJ Livesets

Nou, vooruit dan maar...mijn tweede thread hier op TA....

Ik ben niet op zoek naar illegale bronnen voor livesets of iets degelijks!
Nee, eigenlijk luister ik nooit naar livesets (tenzij ze erg goed zijn) en eigenlijk om een reden:

Al die irritante lui die er doorheen joelen en gillen. Ik weet, het is een LIVEset, bedoeld maar soms is dat gejoel harder dan de muziek. Om maar te zwijgen van tienduizend keer 'ID&T radio' erdoorheen te horen of dat een of andere 538-kneus even de programmering van de volgende dag door Cosmic Gate heen gaat zitten verkondigen.

Soms zit er wel eens zo'n mongool tussen die de hele tijd met een fluitje op de bass gaat zitten fluiten (Voorbeeld Magik 6 live in Amsterdam..... ). Bij de set van Yoji op ieders favoriete feest Sensation zit er telkens een debiel 'kankahoer' doorheen te bleren. Idem bij de Cosmic Gate set van Trance Energy 2002.
Bij de cd van de liveset van Tiesto op Innercity 1999 (waar ikzelf ook bij was toen hij daar stond te draaien) hoor je alleen in het begin wat gejoel enzo...en dan houdt het na 'Universal Nation' op. Dus het kan wel....?

Ik weet niet, maar ben ik de enige die dat irritant vindt? Of is deze thread eigenlijk mijn meest nutteloze contributie aan NLTA tot nu toe?

Old Post Oct-17-2004 20:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for nwopper Click here to Send nwopper a Private Message Visit nwopper's homepage! Add nwopper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet Duck®

Registered: Nov 2001

IMO zijn livesets beter dan albums, ik heb gigantisch veel livesets omdat de dj daar draait zoals de sfeer het toelaat en niet zoals zijn portomonee rammalt in het geval van een album. Bij livesets heeft een dj veel meer vrijheid in platenkeuze en hoor je de artiest pas echt te werk gaan

Old Post Oct-17-2004 20:44  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smirnoff
:: Vodka-Addict ::

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Chicane
IMO zijn livesets beter dan albums, ik heb gigantisch veel livesets omdat de dj daar draait zoals de sfeer het toelaat en niet zoals zijn portomonee rammalt in het geval van een album. Bij livesets heeft een dj veel meer vrijheid in platenkeuze en hoor je de artiest pas echt te werk gaan
Eens !

Old Post Oct-17-2004 21:21  Netherlands
Click Here to See the Profile for Smirnoff Click here to Send Smirnoff a Private Message Add Smirnoff to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Original
Brothers....& Sisters

Registered: Jan 2003

Ik ben het met chicane eens, wil alleen wel toevoegen dat een Mc er niet "te" vaak doorheen moet zitten want dat is gewoon kut. De 538 en ID-T tags ben ik onderhand wel aan gewent.

En is die Tiesto @ innercity wel echt "LIVE" want er is ook een vinyl van universal nation uitgebracht waar die versie + "gejoel" gewoon op staat. en op de cd is dat nr ook het enige met publiek er doorheen.

__/\_/\__/\___/\_____/\_________________________

Old Post Oct-17-2004 21:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for Original Click here to Send Original a Private Message Add Original to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet

Registered: Jan 2002

Klopt, die Push - Universal Nation (The Anthem) is een live versie gemaakt door M.I.K.E. Deze is op plaat/cd verschenen en omdat hij hem live heeft opgenomen hoor je dat gejoel er dus doorheen.

Als je de video bekijkt van Tiësto @ IC merk je ook dat hij andere platen draaid dan op zijn cd.

Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Oct-18-2004 07:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

Ik weet niet hoor maar de meeste livesets die ik heb worden gewoon direct vanaf mengpaneel e.d. opgenomen ik hoor bijna nooit publiek ofzo in de sets. TSja en sets uitgezonden op id-t radio luister ik nooit naar.

Old Post Oct-18-2004 08:03  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Raymond
.Off_Corso

Registered: Feb 2001

quote:
Originally posted by MennoB
Klopt, die Push - Universal Nation (The Anthem) is een live versie gemaakt door M.I.K.E. Deze is op plaat/cd verschenen en omdat hij hem live heeft opgenomen hoor je dat gejoel er dus doorheen.

Als je de video bekijkt van Tiësto @ IC merk je ook dat hij andere platen draaid dan op zijn cd.

De versie die Tiesto draaid is inderdaad de live versie van Push Universal Nation. In de video zie hoor je inderdaad ook andere platen dan op de cd, dit omdat hij ongeveer 2,5 uur heeft staan te draaien en niet precies 74 min
De tracks van de cd zijn wel degelijk gedraaid, maar na de orange theme ging het nog gewoon een tijdje door!!!

James Holden & Benny Rodrigues

Old Post Oct-18-2004 08:24  Netherlands
Click Here to See the Profile for Raymond Click here to Send Raymond a Private Message Add Raymond to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Matthijs
On fire!

Registered: Jun 2001

Ik luister juist liever naar livesets dan naar CD's. De meeste jingles hoor ik ook niet meer, alleen bij sommige sets die in Israël of Argentinië worden uitgezonden hoor je wel héél vaak een heineken commercial door de muziek heen, dat kan wel eens irritant worden. Hetzelfde geldt voor als een set heel vaak wordt onderbroken door commercials, waardoor er allemaal fade-ins en -outs inzitten. Verder heb ik ook veel livesets die langer zijn dan de lengte van een CD, waardoor een DJ veel beter kan opbouwen.

Old Post Oct-18-2004 09:40  Netherlands
Click Here to See the Profile for Matthijs Click here to Send Matthijs a Private Message Add Matthijs to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cosmic
4-8-15-16-23-42

Registered: Jan 2002
Re: Livesets

quote:
Originally posted by nwopper

Soms zit er wel eens zo'n mongool tussen die de hele tijd met een fluitje op de bass gaat zitten fluiten (Voorbeeld Magik 6 live in Amsterdam..... ). Bij de cd van de liveset van Tiesto op Innercity 1999 (waar ikzelf ook bij was toen hij daar stond te draaien) hoor je alleen in het begin wat gejoel enzo...en dan houdt het na 'Universal Nation' op. Dus het kan wel....?

Ik vind het juist wel wat hebben, dat fluitje bij Magik 6 en gejoel bij IC. Ik ga me dat dan voorstellen, op die manier komt t een beetje tot leven.

Wat ik wel irritant vind zijn die jingles bij GDJB bijv:

Dubbel Joe Pi Why M: Fort Larderdale, Spring Beach & the Palm Beaches. The new Party 931, South Florida's Pure Dance Channel the. This is GDJB with Markus Schulz. The biggest DJ's from across the globe, Unite on South Florida's Pure Dance Channel

Op een gegveen moment weten we t wel hoor!

Old Post Oct-18-2004 10:37  Netherlands
Click Here to See the Profile for Cosmic Click here to Send Cosmic a Private Message Add Cosmic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Freezel
LOST

Registered: Dec 2001

Hehe, dat is het begin van het de GDJB sets, dat knip ik er later nog altijd uit Scheelt toch 30 seconden

Livesets met publiek vind ik ook altijd wel wat hebben, goed voorbeeld vind ik de Essential Mix van Deep Dish, dat hoor je gewoon echt los gaan tijdens Flashdance

Old Post Oct-18-2004 10:39  Netherlands
Click Here to See the Profile for Freezel Click here to Send Freezel a Private Message Add Freezel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
emre
S&D / 16BL

Registered: Oct 2003

Soms voegt het idd wat toe (publiek e.d.), soms is het irritant (die fluitjes dus) en soms wil je dat een of andere persoon op het feest van de betreffende liveset gewoon dood neer was gevallen/ziek thuis was gebleven (MC Stretch @ Ferry Corsten - Right of way concert 2003)

Omdat livesets (meestal) langer zijn dan cd's kan de DJ inderdaad meer/beter opbouwen ..... verder zijn de tracks op de cd vaak/meestal al wat ouder (ja, dat komt idd omdat wij mp3-nerds zijn )

Die jingles merk ik tegenwoordig niet eens meer op .. maar hoezo gebruiken ze voor de EM 'the worlds best turntables'

Old Post Oct-18-2004 11:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for emre Click here to Send emre a Private Message Visit emre's homepage! Add emre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy

Registered: Apr 2002

Bij Magik 6 is het publiek een zwaar toegevoegde waarden, heb in die tijd heel veel sets van Tosti live meegemaakt, als ik die cd beluister had ik tijdens die nummers op precies dezelfde punten mee gejoeld in het echt.

Down-Under was da bomb

Old Post Oct-18-2004 12:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Livesets
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackUnderworld - Dark & Long (Unknown Mix)...need some help :)... [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackThomas Schumacher - Heat it up [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:43.

Forum Rules: