Misschien domme vraag hoor, maar waar staat DUB voor
Van veel platen wordt een Dub mix gemaakt en heel vaak klinken ze erg lekker. Ik wilde ff weten waar Dub mix nou eigenlijk voor staat. Zal wel hele domme vraag zijn, maar vertel het toch maar ff
Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED
Keej zal ik het dan zeggen.. (heb het ook maar van glanis gehoord ..).. het staat voor minder of geen vocals.. maar zelf dacht ik ook dat het meestal voor hardere stings en syths staat.. maar in bijvoorbeeld collusion zitten geen vocals, dus daar zal het in de dub weer wat harder aan toe gaan (denk ik)..
Registered: May 2001
ja volgens mij staat DUB idd voor een wat "deepere" sound maar dat stukje van -=WVG=- omschrijft het volgens mij perfect! top gevonden -=WVG=-
Oct-21-2001 22:56
TranceFool
Rollin´ Rhythms
Registered: Jan 2001
Ja dub is idd dieper, iets 'duisterder' als je het zo mag noemen, meestal ook harder. Viel me mee dat iedereen raar stond te kijken dat ik het niet wist want dat zijn er dus nog meer. Ik weet zeg maar wel wat voor style het is, maar dacht dat het ook echt ergens voor stond
dub mix.. hmmm.. dubbel?
Dat een of andere gek 2 dezelfde platen opzet en openemen maar?
Oct-23-2001 10:09
Miss Proximus
titelloos
Registered: Mar 2001
De dub uit WvG z'n link is wel iets anders. Je hebt nl ook een muziekstijl op zich die Dub heet, zoals daarin staat beschreven. Ik vergeleek het vroeger altijd een beetje met Speedgarage, alleen dan weer anders natuurlijk al die domme termen ook haha
Nou ja, zou wel weer een nieuwe hype zijn, aangezien die Deep Dub mixen opeens vet veel voorkomen...
Oct-23-2001 10:31
Pjotr G
Mindcrawler
Registered: Aug 2001
Dat van die minder vocals, ik dacht ook dat t zoiets is...maar van de andere kant...de Armand van Helden - Flowers (dub) heeft gewoon vocals....maar wel volgens mij alleen t refrein en de rest niet