Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > bt - force of gravity (whitesun DUB remix)
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001
bt - force of gravity (whitesun DUB remix)

tänkte jag skulle fått mer kommentarer på den först och fått göra lite ändringar och så i den.. men verkar ju inte som att det har hänt ännu.. så lägger upp den då.. hehe

bt - force of gravity (whitesun dub remix)

dub:en e förresten gjord pga att det va så många som ville ha min remix utan vocalsen pga att dem inte gillar vocals i låtarna.. så gjorde en..
tog liiiiite tid.. haha.. men ändå

edit:
here's my original remix with the vocals for those that haven't heard it
bt - FoG (whitesun remix)

Last edited by dbl on Dec-15-2004 at 18:18

Old Post Dec-14-2004 10:54  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jarjar
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2003

Så du har vocalsen alltså? Orättvist, har letat efter dem hur länge som helst

Kanske återkommer om låten när jag tankat

Old Post Dec-14-2004 16:20  Sweden
Click Here to See the Profile for Jarjar Click here to Send Jarjar a Private Message Visit Jarjar's homepage! Add Jarjar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
el_vez
tranceaddict

Registered: Jan 2003
lyssnade igenom den nu precis och tänkte dela med mig av vad jag tycker:

"blippet" som kommer in vid 0:30 cirka och håller på till 1:27 cirka
(går i 1/8 takt tror jag) tycker jag "sticker ut" lite mycket från ljudbilden som annars är mycket tight och bra (trummor bas etc mycket bra)
kanske skulle du jobba lite mer med någon effekt för att skapa lite mer
rörelse/variation i det mönstret. tycker även detta stör lite vid slutet av låten.

samma sak när du använder "blippen" i början av breakdownet. där tycker jag de är för omarkerade och kanske skulle framträda mer.

annars produktionsmässigt låter det jävligt bra förutom just det jag påpekade ovan. eventuellt behövs det en "hook" (kanske om du moddar "blippet" lite?) för att låten skall fastna ordentligt tycker jag, men det beror ju helt på vad man vill skapa för typ av låt och du kanske inte är ute efter just detta.

som sagt är jag jävligt impad av produktionen i stort och hoppas att mina synpunkter kanske kan hjälpa dig ytterligare.

Old Post Dec-15-2004 10:13  Turkey
Click Here to See the Profile for el_vez Click here to Send el_vez a Private Message Add el_vez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

nobben: inte slita på vocalsen.. har redan gjort det

för dem som inte hört den så har jag faktiskt gjort en remix med vocalsen först... och eftersom den fick såpass bra respons och det va så många som ville höra den utan vocalsen så tog jag och gjorde lite ändringar och slängde ut dem....

gjorde den första remixen för över ett halvår sen.. så den e ganska "gammal" faktiskt

men la in en länk till vocal versionen i första posten för dem som inte hört den och vill höra

Old Post Dec-15-2004 18:23  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > bt - force of gravity (whitesun DUB remix)
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback[1969] []

Click here to listen to the sample!Pause playback[1969]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:02.

Forum Rules: