Vorige week ben ik -geheel tegen mijn zin- met mijn vriendin meegeweest naar een klassiek concert van de harmonie, aangezien haar vader daar voorzitter van is, en haar zus daar ook bij speelt...
Ik was moe na een hele dag werken (zaterdagen, gotta love 'em), en dan nog naar die marteling gaan was teveel van het goede...
toen ik daar toekwam, en het begon, werd ik vrij hard overdonderd... ze speelden echt zalige muziek, voornamelijk filmmuziek, en ik heb er echt enorm van genoten... den dag nadien de gespeelde dingen gaan zoeken op internet en raar maar waar, mijn dagen worden gevuld door die dingen...
het ging dus voornamelijk om soundtrackmuziek. ze speelden dingen van brother bear, pirates of the carribean,...
dus mijn vraag! (damn, langen intro)
welke soundtracks vindt gij brilliant?
mijn korte lijstje:
-tarzan
-face off
-brother bear
Ik veronderstel dat je het op de 'score' muziek van films hebt, somminge films gebruiken 'source' muziek en ik denk niet echt dat dat iets voor een harmonie is.
Score: Lord of the rings (vooral deel 1)
Source: Pulp Fiction
Jan-14-2005 10:32
Lady_LizzY
Supreme tranceaddict
Registered: Dec 2004
Zowat alles van James Horner (Braveheart, Broken Arrow, The Rock, ...)
Pirates of the Caribbean
Waterworld: gene geweldige film, maar wel mooie muziek
American History X (klassieke gedeelte welteverstaan)
Jan-14-2005 11:57
Wildfir3
Seriously Opinionated
Registered: Jul 2003
soundtrack van "the rock" is door hans zimmer hoor, als ik mij niet vergis
Albums of the year: 1. Hybrid - I Choose Noise 2. Liberto - Lullaby 3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer) 4. Peter Gun - Friendly Fire 5. Thomas Schumacher - Home 6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey) 7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki) 8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)
Jan-14-2005 13:00
Gladius
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2002
mensen: Hans Zimmer, James Horner, maar vooral Yann Tiersen (heb die ontdekt door Amélie Poulain, en heb nu zo goed als al z'n cd's)
films: philadelphia, la meglio gioventu, Rocky , Magnolia,.. hmm vergeet der nog veel, maar tzal dan meestal gaan om 1 liedje en niet al de muziek.
Jan-14-2005 16:40
Kaidreas
Lord of the offtopics
Registered: Dec 2003
Band of brothers
requiem for a dream
Blackadder
muziek van braveheart, LOTR, the lion king (heb daar ooit eens een cd van gekregen toen ik héél klein was )
muziek van requiem for a dream is lang in men hoofd blijven zitten, dus ook wel speciaal
Jan-14-2005 17:59
Kaidreas
Lord of the offtopics
Registered: Dec 2003
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Tuuu tututtutu tu tuuuuu
en dan nog-----> blackaaaaaaaaaaaaaadder
Jan-14-2005 18:24
Gladius
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2002
quote:
Originally posted by Nyah
muziek van braveheart, LOTR, the lion king (heb daar ooit eens een cd van gekregen toen ik héél klein was )
muziek van requiem for a dream is lang in men hoofd blijven zitten, dus ook wel speciaal
just die mankeerde bij mij, da's trouwens Oakenfol - zoo york alsek me niet vergis (de ST)