Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > BeTA DJ Room @ Tropicana *Latest News*
Pages (5): [1] 2 3 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
_Jedi
life has just began

Registered: Jul 2004
BeTA DJ Room @ Tropicana *Latest News*

Beta DJ Room @ Tropicana
------------------------

Sommige onder jullie hadden of hebben al wat opgevangen dat ik bezig was/ben ivm met een zaaltje in Tropicana (Geraardsbergen) die voor Beta-Forum DJ's ter beschikking zou staan, muziek concept =Trance - Progressive Trance (ofcourse), de mogelijkheid geven om jonge talenten van het forum playtime te geven, en zelfs met de gekende goeie samenwerking die er heerst op het forum iets leuks te kunnen doen. Na een 3 - tal gesprekken lijkt het idee weer in de ijskast te belanden maar het staat het manganement nog steeds open voor ideeën, maar om zo beetje uit te leggen wat de struikelpunten liggen en misschien later nog worden opgelost vertel ik toch zo beetje hoe het zit. Tot hiertoe vind ik het vooral jammer voor de DJ's van het forum. En dat sommige waarschijnlijk al hoopten op setjes in een dergelijke zaaltje...

Story =

Woensdag (voorlopig) laatste gesprek gehad ivm met het idee met Annebel & Yves (concept management Tropicana)

1) Wat?

Een kleine versie van de 2de zaal zou tot de Beta's ter beschikking kunnen staan, hoewel het management nog liever de volledige 2de zaal gebruikt dan een moeilijk in te richten 2de zaal die eerder chilly zou moeten overkomen. Bij vorige events .. steeds heel frisse temperaturen, openings uren = 0u -> 5u
Bij vorige parties werd het zaaltje eerder gebruikt als een frisse ontvluchting van de massa in de eerste zaal.

2)Wie?

Demoke opsturen naar mij of Tropicana, Enkelen heb ik al eens gehoord maar ik zou iedereen wel een kans geven om er eens te spelen.

2) Wanneer?

Wanneer er events met veel reclame worden georganiseerd zou dit mogelijk zijn, niet op resident-nights. Het probleem is wel dat sommige events in samenspraak zijn met party-promotors (zoals int verleden met TWA, Special T, Gigdis, Sony Music, ...) en een extra zaaltje voor de Beta's staat dan niet in het samenwerkingscontract.

Een eerste mogelijkheid ging zelfs op 5 februari zijn met DJ Fever!
Resident DJ Koen viert dan zen verjaardag met guests in de main room o.a. Philip (La Rocca, Shaft, Ex-Illusion)

2) Financieel

Aangezien het management me vroeg hoe ik de DJ's (JULLIE BETA-DJ's DUS) zou gaan betalen, zocht ik eigenlijk nog naar een oplossing=

Een sponsor? (niet makkelijk voor een klein concept en moet de affiches, flyers altijd aangepast worden)

Een extra inkom voor het zaaltje?
Praktisch nog te doen, maar de clubbers zijn in vlaanderen al heel kritisch, en aangezien ze al binnen zijn zie ik dan velen gewoon vertoeven in de eerste zaal. Alsof je voor The Level extra zou moeten betalen in Illusion?

Uit eigen zak? (wil ik wel als jullie geen zotte bedragen vragen, maar dat wou het management dan weer niet, dat ik dat uit eigen zak betaal)

Last edited by _Jedi on Jan-18-2005 at 19:01

Old Post Jan-16-2005 19:04  Belgium
Click Here to See the Profile for _Jedi Click here to Send _Jedi a Private Message Visit _Jedi's homepage! Add _Jedi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Om een concept te lanceren zou ik gerust de eerste keer gratis willen draaien. Als het een succes is en er komt meer van kunnen we nog altijd zien hoe het financieel verder verloopt. Als het geen succes wordt hebben we toch een leuk BETA-feestje gehad, en das ook al wel wat waard!

En wat is nu juist het struikelblok voor hen?

Old Post Jan-16-2005 19:09  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics

Registered: Dec 2003

mja, ik peins ook wel dat ge hier niet op de prijzen moeten gaan letten ze. zouden er niet genoeg beta's zijn die gewoon gratis willen draaien.
Mja, tis wel een leuk voorstel in iedergeval

Old Post Jan-16-2005 19:12  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_Jedi
life has just began

1)Vooral het financiele ivm met de DJ's.

2)Een moeilijk punt is ook dat de party-promoters plots iets extra's krijgen waar ze reclame voor moeten maken dat ze misschien zelfs niet willen.

De mensen kennende zouden ze de Beta's heel graag ontvangen, dat betwijfel ik niet, maar misschien dat zeliever hebben, en misschien moeten we dat eens doen, dat de Beta's een Party-Promoten in Tropicana.
Zelf ne guest booken in de main hall in combinatie met 2 Beta's DJ's. (Max 3 guests op ne avond)
Een mooie titel, een schoon flyer/affiche ontwerpen en reklame maken? Ik denk dat ze dat liever hebben dan dat ik al heb gaan zagen voor dat 2de zaalke.

Maar ja daar komt veel bij kijken, reklame kosten (flyers, affiches,.. drukken) sponsors zoeken, DJ betalen, reklame kunnen maken,.. flyeren.
Kheb er al in Tropicana serieus zien floppen met hun 'ideeën', concepten, maar er zijn er ook die aardig wat hebben aan verdiend en dan een naam opbouwen.

Last edited by _Jedi on Jan-18-2005 at 18:41

Old Post Jan-16-2005 19:23  Belgium
Click Here to See the Profile for _Jedi Click here to Send _Jedi a Private Message Visit _Jedi's homepage! Add _Jedi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

^ Serieuze risico's, tenzij ge natuurlijk een bekende DJ kunt vinden die voor een héél zacht prijske komt draaien...Mike, Elof, Lolo, anyone?

En dan rest inderdaad nog de vraag: gaat ge die club volkrijgen met de muziek waar de BETA's voor staan?

Old Post Jan-16-2005 19:28  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_Jedi
life has just began

quote:
Originally posted by Kaidreas
mja, ik peins ook wel dat ge hier niet op de prijzen moeten gaan letten ze. zouden er niet genoeg beta's zijn die gewoon gratis willen draaien.
Mja, tis wel een leuk voorstel in iedergeval

Ja misschien moet ik hun dat eens zeggen dat sommige dat wel willen gratis komen doen, misschien eens een poll doen.

Zou je in de Beta DJ Room in Tropicana Gratis willen komen draaien?
*Ja
*Nee

Ik wil NIET en zeker het management wil NIET profiteren van jullie hé, vergeet niet er zijn altijd wel vervoerskosten, jullie kopen toch ook nog platen, CD's, .... die zijn ook niet gratis hé. Oké tis een hobby maar toch!

Last edited by _Jedi on Jan-16-2005 at 19:40

Old Post Jan-16-2005 19:32  Belgium
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

^ Tjah, voor één keer vind ik dat persoonlijk echt geen probleem. Als er natuurlijk een soort van vast concept uit voorkomt zou ik het wel niet fair vinden als alle DJ's altijd gratis zouden moeten draaien.
Maar stel dat het concept werkt en volk trekt, zou Tropicana dan zelf niet de DJ's kunnen/willen betalen op termijn?

Old Post Jan-16-2005 19:35  Belgium
_Jedi
life has just began

^zeker intressant voorstel, moet ik onthouden voor een volgend gesprek.

Old Post Jan-16-2005 19:42  Belgium
Kaidreas
Lord of the offtopics

Registered: Dec 2003

^mja... just a note ik was nie echt of men eigen aan het praten.
er is nog teveel werk aan men skills.. I really need some help
maja vervoerskosten, enz.. das ind wel een beetje logisch dan.

Old Post Jan-16-2005 19:46  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
xcape
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2002

Ik ben ook altijd wel te vinden voor een keer gratis draaien.

Maar als het in de grote zaal is zal er naast de beta dj's zeker een grote naam moeten zijn. Ik weet niet wat er in de tropicana gewoonlijk gedraaid wordt. Maar ik weet uit ervaring dat het tegenwoordig niet gemakkelijk is het grote publiek warm te krijgen voor een trance-event met onbekende namen. Daarom ben ik eerder voorstander van de 2e zaal. Als we wat reclame maken, niet overdreven (om geen zotte kosten te maken), en we blijven lang genoeg met het concept doorgaan dan zal er zeker wel volk zijn dat daar zijn vaste stek vindt. Het is waarschijnlijk het best om het in het begin gewoon wat kleiner en gezellig te houden. Dan is er geen grote massa volk nodig is om het concept te doen slagen.

Old Post Jan-16-2005 19:48  Belgium
Click Here to See the Profile for xcape Click here to Send xcape a Private Message Visit xcape's homepage! Add xcape to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
Idd... als het slaagt, dan verdient Tropicana daar toch aan neem ik aan? En in dat geval lijt het me dat zij dan ook kunnen betalen... Desnoods alleen een onkosten vergoeding (benzine).

On the other hand... Als beginnende DJ moet je gewoon zoveel mogelijk doen, of je er nou voor betaald krijgt of niet... Dus ik zou het heel vreemd vinden als iemand hier zou zeggen dat ie het niet voor niets zou doen... (als er dan iemand mag klagen ben ik het wel, want ik zou ver moeten rijden == veel benzine geld , dus jullie mogen niet zeuren )

Old Post Jan-16-2005 19:51 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_Jedi
life has just began

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
^ Serieuze risico's, tenzij ge natuurlijk een bekende DJ kunt vinden die voor een héél zacht prijske komt draaien...Mike, Elof, Lolo, anyone?

En dan rest inderdaad nog de vraag: gaat ge die club volkrijgen met de muziek waar de BETA's voor staan?

Voila .. beter zou ik het niet kunnen zeggen!

2004 =

*) In Progress (Mei) Avond & zaal 2 met Dave Swayze & Miguel (La Bush) progressive trance!=
Flopt!

Zelfde avond, zaal met de residents met groove guests = succesje

*)Birthday van Tropicana (mei) grote 2de zaal met Airwave, Yves Deruyter & Frednova .. jammer genoeg zeer weinig volk, na Airwave gingen de weinigen in de main room vertoeven. Yves Deruyter was te laat door verre rit uit Nederland, maar speelde voor een bescheiden groepje fans.

Main Room met residents, Hatrixx & JP, .. succes!

*)A Trip To Eternity : (April)
Zaal 2 met DJ Fire & Tomek (draaide toen nog veel trance, draait nu danscafé styl), stel je voor het volk van Second Sun in een zaal van 1000 man...

Zaal 1 Residents : Succesje.

Trancenamen lokken in Oost-Vlaanderen geen volk (meer).. zeer jammer.

Elof draaide op een retro night in de main hall, veel trance-classics en die dingen slagen aan natuurlijk omdat ze die kennen.

Trouwens velen en ook ik heb het management vorig jaar nog gezegd, als je je club met een 2de zaal wilt vol krijgen, book bekende Dj's die hardere dingen draaien, harddance, jump, hardtrance,.. en wat blijkt op het einde van vorig jaar en in begin van dit met Trancescape, Massiv, DJ Stone, ...ewel Ik vraag me af waar al dat volk de vorige weekends dan zat! Jammer maar helaas voor trance-progressive trance.

Old Post Jan-16-2005 19:58  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > BeTA DJ Room @ Tropicana *Latest News*
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): [1] 2 3 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAmazing ID from Leandro Gamez's set (Electro/Tech-House style)#3 [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRene Campo - Sleep (Original Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:47.

Forum Rules: