Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Spandoek van Tiësto In Concert terug opgedoken
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
CygnusX
Ex-moderator



Registered: Apr 2002
Location: Neerpelt
Spandoek van Tiësto In Concert terug opgedoken

quote:
Op 8 oktober werd het gigantische spandoek van Tiësto In Concert gestolen. Het doek is 16 meter hoog en 12 meter breed en hing aan een nog grotere stelling vlak voor de Ethias Arena. Het doek weegt bijna 100 kilo en kostte inclusief stelling en verlichting meer dan 10.000 euro.

Iedereen stond dan ook voor een raadsel toen op een ochtend geen spoor meer te bekennen was van het spandoek… Hoe was dat loodzware doek van een stelling van 18 meter gehaald en verdwenen alsof het niets was… De lokale pers sprong er meteen op en in het Belang van Limburg werd groot aangekondigd dat de persoon die het doek terug bracht of een nuttige tip kon bezorgen een gratis VIP tafel voor 4 personen kreeg voor Tiësto In Concert. Ook Donna, Stubru en een aantal kranten verspreidden het bericht, maar… alle nuttige tips bleven uit.

Een kleine maand geleden, bijna 3 maand na het evenement kregen wij onverwacht een telefoontje van de politie van Hasselt dat ze het doek op het spoor waren gekomen. De daders wilden blijkbaar van het spandoek af want het werd te koop aangeboden op E-bay voor 3000 euro. De politie had het plan om incognito een bod te doen op het doek, en zo de daders in te rekenen. Hiervoor kregen ze toestemming van de procureur. Maar er volgde geen gehoor op het mailtje en het bleek dat het hotmail adres al niet meer bestond. Was het doek al verkocht…? was de politie te laat…? het doek bleef in ieder geval spoorloos…

Maar nog geen week later bleek het spandoek ook op hebbes.be te worden aangeboden; daar kon de politie in de database kijken van de geplaatste post en hier bleek een mobiel nummer bij te staan. Na enig opzoekwerk kon de politie het juiste adres van het mobiele nummer achterhalen en de ouders van één van de daders wist (in volle paniek) het kotadres van zoonlief te vertellen.

De politie is dan met huiszoekingsbevel richting kot getrokken. En na lang bellen kwam een jongen met Tiësto T-shirt de deur open doen; ook bleek heel zijn kot vol posters te hangen. Duidelijk een grote fan! In eerste instantie bleef hij alles ontkennen, maar na enig aandringen van de politie gaf hij alles met een klein hartje toe.

Samen met een vriend had hij op een nacht het spandoek van de stelling afgeknipt. Hierbij hadden ze zowat hun leven geriskeerd door in het donker zonder beveiliging op de 18 meter hoge stelling te kruipen en het doek los te knippen. Toen het ding er af was kwamen ze tot de conclusie dat het eigenlijk veel groter was dan gedacht en dat ze er eigenlijk niets mee konden doen. Bovendien was het ook veel te zwaar om met twee naar hun kot te slepen. Daarom hebben ze hem naar een vlakbij gelegen lege gracht gesleept en daar onder een berg takken en gras verstopt. Enkele dagen later zijn ze hem komen ophalen met de vrachtwagen van het licht- en geluidsbedrijf waar ze beiden vakantie werk deden. In een flightcase achteraan het magazijn hebben ze het spandoek dan 3 maanden laten liggen. Ze hadden de tips in de krant gelezen maar waren bang dat de politie er zou worden bijgehaald indien ze het spandoek terug brachten. Daarom hebben ze het spandoek angstvallig verborgen gehouden en uiteindelijk te koop aangeboden omdat ze er zo snel mogelijk vanaf wilden en het hele avontuur achter zich wilden laten.

Omdat ze zo’n grote fans van Tiësto waren en het spandoek meer stress dan plezier bracht, hadden ze ook wel spijt dat ze het niet onmiddellijk hadden terug gebracht in ruil voor de VIP tafel. Uiteindelijk bleek wel dat ze netjes kaarten hadden gekocht voor Tiësto in Concert en dat ze het een fantastische avond vonden.

Omdat het uiteindelijk om een uit de hand gelopen kwajongensstreek ging die we in onze jonge jaren (waar we nog steeds wel een beetje inzitten) ook wel hadden kunnen doen heeft ID&T tot op de dag van vandaag geen klacht ingediend. Wel zijn de filmrechten van het hele verhaal voor veel geld verkocht aan een grote amerikaanse filmmaatschappij.

Tot zover de historie van de Tiësto In Concert spandoek.

Nu we het spandoek terug hebben, schenken we hem graag weg aan de persoon die ons kan bewijzen/vertellen dat hij/zij de grootste fan van DJ Tiësto is en ons tevens vertelt wat je juist wil doen met het unieke en reusachtige exemplaar van 16 op 12 meter. Mailen kan naar [email protected] tot en met 16 Maart, wees origineel!


Bron : ID&T.be

Hier staat het zoekertje in kwestie

Hehe, die kerel zal het niet vlug een 2e keer doen, peins ik

Old Post Feb-23-2005 21:47 
Click Here to See the Profile for CygnusX Click here to Send CygnusX a Private Message Add CygnusX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics



Registered: Dec 2003
Location: Mass-Oven

hahahahaha damn grappig verhaal.
hun leven riskeren voor ne spandoek.. ws kei zat, zo'n dom idee.. het had het mijne kunnen zijn


___________________
quote:
Originally posted by Meat187
Because "American Football" is neither played with a ball nor with your feet. It should be called Handegg.

Old Post Feb-23-2005 21:59  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
The_G0dfather
faisant cagnard



Registered: Sep 2004
Location: Corleone, Sicilia

hehe, ja heb dat ook gelezen op de site, best wel grappig.
'k zou het eiglijk ECHT wel willen hebben hoor dat spandoek maja 'k kan ni echt bewijzen dak de grootste tiesto fan ben, vind hem gewoon beregoed ... ze moeten het me gewoon geven zonder lastig te doen gvd


___________________

Old Post Feb-23-2005 22:53  Italy
Click Here to See the Profile for The_G0dfather Click here to Send The_G0dfather a Private Message Add The_G0dfather to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Belgian Bonzai
Supreme tranceaddict



Registered: Jan 2002
Location: Belgium

Ik ben al fan sedert 'The Tube'. Wie doet beter?

Old Post Feb-24-2005 13:44  Europe
Click Here to See the Profile for Belgian Bonzai Click here to Send Belgian Bonzai a Private Message Add Belgian Bonzai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Creamfields23
Bunga Bunga alliance



Registered: Sep 2001
Location: Tilburg City
Re: Spandoek van Tiësto In Concert terug opgedoken

quote:
Originally posted by CygnusX
Wel zijn de filmrechten van het hele verhaal voor veel geld verkocht aan een grote amerikaanse filmmaatschappij


Het moet niet gekker worden

Old Post Feb-24-2005 15:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for Creamfields23 Click here to Send Creamfields23 a Private Message Add Creamfields23 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zehra
Deeply disturbed



Registered: Oct 2003
Location: in trance

grappig. denk nie da ge veel aan zo een spandoek hebt, tenzij de muren van je kamer meer dan 16 meter hoog is dus khoef het echt nie te hebben...


___________________
I keep the pain of a broken soul ...

Old Post Feb-26-2005 23:03  Belgium
Click Here to See the Profile for Zehra Click here to Send Zehra a Private Message Add Zehra to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Icone
In Dreams...



Registered: Nov 2001
Location: Leuven, Belgium

Grappig verhaal

Wat sommige mensen er toch allemaal ni voor overhebben he.

quote:
Originally posted by Belgian Bonzai
Ik ben al fan sedert 'The Tube'. Wie doet beter?


Stray Dog - Mirror?


___________________
Icone / Van Gelder / Blue Manta / The Elemental

Icone Home
Icone Store -> New Percussion SAMPLE CD here!
Icone MySpace

Old Post Feb-27-2005 00:15  Belgium
Click Here to See the Profile for Icone Click here to Send Icone a Private Message Visit Icone's homepage! Add Icone to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Belgian Bonzai
Supreme tranceaddict



Registered: Jan 2002
Location: Belgium

quote:
Originally posted by Icone
Stray Dog - Mirror?

Released: 1999

The Tube
Released: 1996

[www.discogs.com]

Thank you, come again

Old Post Feb-27-2005 00:31  Europe
Click Here to See the Profile for Belgian Bonzai Click here to Send Belgian Bonzai a Private Message Add Belgian Bonzai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nabistai
WodkAddict



Registered: Sep 2002
Location:

Ik ben maar fan geweest van 98 tot 01 dus ik mag het ook al vergeten zeker?


___________________
"I hated going to weddings. All the grandmas would poke me saying "You're next". They stopped that when I started doing it to them at funerals."

quote:
Het doel van een heel deel hier is niet over muziek te praten maar door zijn deelname aan discussies een zo groot mogelijk intellect proberen aan de dag te leggen en daarmee een rare vorm van zelfbevrediging in werking stellen. 'It's a strange world'

Old Post Feb-27-2005 00:41 
Click Here to See the Profile for Nabistai Click here to Send Nabistai a Private Message Add Nabistai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
X-Tune
trancEaddict in JAIL



Registered: Mar 2005
Location:

Ik kan er niets mee doen.

Old Post Mar-06-2005 22:02 
Click Here to See the Profile for X-Tune Click here to Send X-Tune a Private Message Add X-Tune to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Buoyant
Mahna Mahna



Registered: Feb 2003
Location: In mijn woning

nee, wij ook niet (met jou)


___________________
quote:
da's eigenlijk de Katana Remix van Frans Bauer zijn schijf

Old Post Mar-06-2005 22:05  Belgium
Click Here to See the Profile for Buoyant Click here to Send Buoyant a Private Message Add Buoyant to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
X-Tune
trancEaddict in JAIL



Registered: Mar 2005
Location:

quote:
Originally posted by Buoyant
nee, wij ook niet (met jou)


Dank je wel,
ga jij maar verder met je roze pop van je avatar spelen.

Old Post Mar-06-2005 22:21 
Click Here to See the Profile for X-Tune Click here to Send X-Tune a Private Message Add X-Tune to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Spandoek van Tiësto In Concert terug opgedoken
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackCan you ID this downtempo soundtrack from a porn clip? [2010] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTopesio - Star Spaghetti (Original Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:33.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!