Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Johan 'Visboer' Gielen
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
jp
Retired tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location: Holland
Johan 'Visboer' Gielen

Top DJ Johan Gielen begint eigen Koi-shop

Het moet niet veel gekker worden: de Nederlandse top DJ Johan Gielen opent vrijdag 18 maart (aanstaande vrijdag) zijn eigen een unieke Koi-shop. Koi-karpers zijn razend populair in Nederland (en ver daarbuiten) maar voor de echte expertise moet je bij Johan Gielen zijn: hij werd vorige maand wereldkampioen met zijn Koi in Japan.

Johan Gielen is vooral bekend vanwege zijn stevige positie in de DJ wereld. Nummer 28 van de wereldtop (volgens de gezaghebbende DJ Mag lijst) en nummer 12 van Nederland (de Nederlandse Dutch DJ Award). Hij ontbreekt op geen enkel groot evenement. Dit jaar liet hij nog overtuigend een volgepakte mainstage op Trance Energy zien waarom juist hij ‘Mister Trance Energy’ is met een hoog gewaardeerde, energieke set.

Maar deze DJ heeft méér passies dan muziek alléén: hij is al jaren een echte expert op het gebied van de Koi-karper. Dat heeft alles te maken met zijn verblijf in Japan, het land van deze spirituele vis. Johan Gielen werkte daar ruim twee jaar voor de meest toonaangevende dance-clubs als resident DJ. Daar maakte hij kennis met de spirituele leefstijl en de Koi-karpers. In tempels in afgelegen delen van Japan werd hij geschoold in de kunsten van het Koi-kweken. Die kennis leidde vorige maand tot een unieke gebeurtenis: Johan Gielen werd in Japan gekroond tot wereldkampioen. Een primeur voor Japan: nog nooit eerder kreeg een buitenlander die eer.

Johan heeft een speciale band met deze bijzondere vissen. Na een energieke set in één van de clubs van het land, of na terugkomst van een buitenlandse tour, is hij vaak urenlang bij zijn Koi-vijver te vinden. Daar komt hij tot rust en vindt hij de spiritualiteit die aan deze vissen verbonden is. Het kweken van Koi is een zeer secuur werk. Kampioenvissen kosten veel geld: een grote Koi met kampioenskwaliteiten kan tot 40.000 euro kosten.

In de winkel van Johan (Diamond Koi International) zijn voornamelijk de kleinere Koi te vinden, speciaal bedoeld voor liefhebbers. De collectie bestaat momenteel uit zijn 250 kleinere Koi, en 50 grotere vissen. De ‘bloedlijnen’ van deze Koi voeren terug tot Japan. Johan werkt namelijk samen met een belangrijke Koi-kweker in het land van de Rijzende Zon. In de winkel zijn verder alle toebehoren voor het kweken en houden van Koi-karpers verkrijgbaar.

Overigens hoeven dancefans van Johan natuurlijk niet bang te zijn: deze top DJ blijft gewoon doen waar hij zo hoog om wordt gewaardeerd: energieke sets draaien in Nederland en ver daarbuiten.

De opening voor publiek is zaterdag 19 maart. Diamond Koi International is gevestigd aan de Provinciale Weg 47, 5563 AG in Westerhoven.

Dure haring

Old Post Mar-16-2005 18:18  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms



Registered: Jan 2001
Location: Rotterdam

Geweldig nieuws, kan hij meteen stoppen met draaien


___________________
Latest mixes: http://soundcloud.com/rhorjus

Old Post Mar-16-2005 18:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy



Registered: Apr 2002
Location: The Hague
Re: Johan 'Visboer' Gielen

quote:
Originally posted by jp

Overigens hoeven dancefans van Johan natuurlijk niet bang te zijn: deze top DJ blijft gewoon doen waar hij zo hoog om wordt gewaardeerd: energieke sets draaien in Nederland en ver daarbuiten.




Hier was ik al bang voor, hij gaat gewoon door

En oooh ja dit is een trens-forum en geen vis-forum


___________________

Down-Under was da bomb

Old Post Mar-16-2005 18:24  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter



Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!

Weet je hoeveel die zooi oplevert? Echt SUPERveel hoor, serieus, kennis van me doet ook zoiets. Die krengen zijn DUUR!

Old Post Mar-16-2005 18:29 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Muppy
Bankzitter #1



Registered: May 2004
Location: Papendrecht, Netherlands

quote:
Originally posted by TranceFool
Geweldig nieuws, kan hij meteen stoppen met draaien


haha daar dacht ik dus ook meteen aan!

Old Post Mar-16-2005 18:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for Muppy Click here to Send Muppy a Private Message Add Muppy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location: Holland

Geen visforum?

Deep Fish
Paling van Dyk
Aalmin van Buuren
Joris Voorn
Tiësteur
Koi Tracid

en dan heb ik het nog niet eens over Snoekkle

Old Post Mar-16-2005 18:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy



Registered: Apr 2002
Location: The Hague

quote:
Originally posted by jp
Geen visforum?

Deep Fish
Paling van Dyk
Aalmin van Buuren
Joris Voorn
Tiësteur
Koi Tracid

en dan heb ik het nog niet eens over Snoekkle






Waar woont Johan trouwens, kennen we eens in zijn vijver gaan vissen


___________________

Down-Under was da bomb

Old Post Mar-16-2005 18:40  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Ik ben bij um geweest voor dat interview en heeft me toen wel wat laten zien van enkele vissen daar. Leuk vijvertje daar. Hoe en wat hij had wilde hij verder liever privé houden en dat respecteer ik.


Over dat interview trouwens:
Toen ik dat dag erna had uitgewerkt en al een stuk (meer dan de helft) vertaald had heb ik per ongeluk een partitie overschreven met een image van C.
Ben nog steeds bestandjes beetje bij beetje aan het uitzoeken, maar van dat interview heb ik nog steeds niks gevonden.

Heb wel een keer wat op de music discussion gezet hier, hoe het interview was geweest en een hele korte samenvatting. De volledige uitwerking zal er wel nooit meer op komen te staan vrees ik.


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Mar-16-2005 18:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter



Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!

quote:
Originally posted by jp

en dan heb ik het nog niet eens over Snoekkle


Waar het hart van vol is........

Old Post Mar-16-2005 18:55 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Hitman
Faked



Registered: Jul 2002
Location: in a Border Community...

quote:
Originally posted by jp
Geen visforum?

Deep Fish
Paling van Dyk
Aalmin van Buuren
Joris Voorn
Tiësteur
Koi Tracid


Tom Haring
DJ Rog
Richie Jawtin
Fatkoi Slim
Pete Tong
Laurent Garnaal


___________________
...I guess your state of mind is not yours to design...

Old Post Mar-16-2005 19:31  Netherlands
Click Here to See the Profile for Hitman Click here to Send Hitman a Private Message Add Hitman to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

Als ik over een paar maanden op me zelf woon dan komt er in mijn woning een aquarium met een paar van deze zeer mooie vissen. tekening is al reeds gemaakt. je verdient je scheel aan die dingen. Als je gezonde hebt dan loop je binnen. Veel telers hebben slecht vis.


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Mar-16-2005 19:43  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by Hitman
Tom Haring
DJ Rog
Richie Jawtin
Fatkoi Slim
Pete Tong
Laurent Garnaal


Old Post Mar-16-2005 19:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Johan 'Visboer' Gielen
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHouse track [2002] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMetazoo - "Sigh" (2000 & one remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:32.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!