Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > BPM-nördar
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001
BPM-nördar

Här kommer en uppgift till svenska TAs:

Jag har fått i uppgift på skolan att göra ett friskis&svettis program och behöver låtar till det. Och efter som jag är så jäla lat att jag inte orkar och sitta och pulsa låtarna själv och absolut inte tänker röra mig till Britney & co vars bpm går att hitta på nätet behöver jag förslag från TAs som skulle kunna passa ett sådant program. Jag behöver följande:

1 låt på mellan 116-128 bpm
3 låtar på mellan 128-160 bpm
2 låtar på runt 100 bpm
4 låtar på mellan 50-60 bpm (chill)

Låtarna bör vara mellan 2.30 till 4 min långa.
Skulle ni kunna ge mig förslag skulle ni vara guld värda.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Nov-23-2001 18:55  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Har inget riktigt bra förslag så där, men kolla in Sylver, dom har gjort en del svängiga wueo trance beats som även tjejerna på friskis skulle gilla. Ett suveränt förslag från mig e att du mixar allt ihop med Mix Meister, hela bra och kul program, man mixar inte i real tid och kan därför slipa fram klock rena mixar, sen kan du ju alltid säga att det var du som mixa allt på vinyl för att impa.

Ha de.. ses...

Old Post Nov-23-2001 19:02  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Har inget riktigt bra förslag så där, men kolla in Sylver, dom har gjort en del svängiga wueo trance beats som även tjejerna på friskis skulle gilla. Ett suveränt förslag från mig e att du mixar allt ihop med Mix Meister, hela bra och kul program, man mixar inte i real tid och kan därför slipa fram klock rena mixar, sen kan du ju alltid säga att det var du som mixa allt på vinyl för att impa.

Ha de.. ses...

Det enda jobbiga jag upptäckt med det är att du inte kan ändra pitchen när du vill...vilket gör att du måste ha samma hastighet hela mixen igenom om det inte ska bli delays i övergångarna.....

Old Post Nov-23-2001 19:34 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Grabbar, grabbar. Uppskattar att ni hjälper mig med program, men nu var det låtar jag var ute efter!

Old Post Nov-23-2001 19:40  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by mindshooter

Det enda jobbiga jag upptäckt med det är att du inte kan ändra pitchen när du vill...vilket gör att du måste ha samma hastighet hela mixen igenom om det inte ska bli delays i övergångarna.....
Hmm vet inte riktigt vad du menar men jag har inte haft några problem med pitch eller övergångar. Har hållt på en hel del med det så jag har upptäckt dom flesta finnesserna.

Ledsen Aendy att jag går lite offline om man säger så, kolla in min hemsida och se om du hittar nåt kul där, har en massa bra trance, dom e lite olika gammla men alla bra. http://Stefan.Sundheden.com

ses...

ps. båring kväll hemma ds.

Old Post Nov-23-2001 19:43  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Iio - Rapture (Armin van buuren mix) - 128 BPM

Old Post Nov-25-2001 09:36 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Smiley DJ

Salt Tank - Eugina (Leama mix) "127 BPM"
Iio - Rapture (Soulside remix) "118 BPM"

Old Post Nov-28-2001 18:14 
[A|ienFactory]
trancEaddict in JAIL

Registered: Dec 2001

ehhh, varför kan man inte bara mäta BPM ??

Old Post Dec-01-2001 14:20 
Click Here to See the Profile for [A|ienFactory] Click here to Send [A|ienFactory] a Private Message Visit [A|ienFactory]'s homepage! Add [A|ienFactory] to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by [A|ienFactory]

Inte för att du ska ha nått o fråga om iaf..

Old Post Dec-01-2001 16:35  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
Originally posted by [A|ienFactory]

ehh, därför:

quote:
Originally posted by Aendy
Och eftersom jag är så jäla lat att jag inte orkar och sitta och pulsa låtarna själv

Läs inläggen först.

Old Post Dec-02-2001 00:10  Nepal
[A|ienFactory]
trancEaddict in JAIL

Registered: Dec 2001

Det finns bra winamp plugins som mäter det på en tiondels sekund.
Greppa en miniräknare, räkna om den skillnaden du behöver i procent, och ändra hastighet i Goldwave eller Cooledit.

Old Post Dec-02-2001 00:49 
Click Here to See the Profile for [A|ienFactory] Click here to Send [A|ienFactory] a Private Message Visit [A|ienFactory]'s homepage! Add [A|ienFactory] to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

hmm, en sån plug kanske är intressant.. vad heter den? eller det finns kanske flera?

Old Post Dec-02-2001 00:59 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > BPM-nördar
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackid from Masiello Live Sets [2007] [6]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPhalanx - Symphony In Gminor [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:31.

Forum Rules: