Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > (Dance)evenementen moeten helft politiekosten betalen
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
jp
Retired tranceaddict

Registered: Apr 2001
(Dance)evenementen moeten helft politiekosten betalen

DEN HAAG - Organisatoren van grote publieksevenementen die telkens weer veel politie-inzet vergen, moeten voortaan de helft van die politiekosten betalen. Het gaat om wedstrijden in het betaald voetbal, maar misschien ook om andere evenementen waarbij altijd veel politie nodig is, zoals bepaalde muziekfestivals.

Dit staat in een conceptwetsvoorstel dat minister Remkes (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) voor advies heeft gestuurd naar de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG), de politie (Korpsbeheerdersberaad en Raad van Hoofdcommissarissen) en de KNVB.

bron nu.nl

Discuss

Old Post May-03-2005 15:25  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Siesta
In praise of the sun

Registered: Jun 2001

vet, dan worden feesten weeer duurder

Old Post May-03-2005 15:34 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ahp2002
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002

Of de beveiliging op die feesten wordt nog strenger en beter, wat ik persoonlijk wel een goede ontwikkeling vindt.

Old Post May-03-2005 15:39 
Click Here to See the Profile for ahp2002 Click here to Send ahp2002 a Private Message Add ahp2002 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Djeebie
music addict

Registered: Feb 2002

Lastig onderwerp. Ordehandhaving is in principe een taak van de politie en niet van voetbalclubs en evenementenorganisaties. Aan de andere kant is de toeloop naar wedstrijden en evenementen gigantisch en is de politie de aangewezen organisatie om dat allemaal in goede banen te leiden. Dan kun je je dus als overheid terecht afvragen of jezelf (of eigenlijk de samenleving) voor die kosten moet opdraaien.

Voor mezelf kan ik zeggen dat wanneer de toegang van een wedstrijd of evenement niet al teveel stijgt ik er geen problemen mee zal hebben. Aan de andere kant kun je je natuurlijk afvragen of je ook nog prijs/kwaliteit verhoudingen moet gaan meten. Als politie-inzet inderdaad doorberekend wordt in de toegang, in hoeverre beschermt de politie je persoon dan in vergelijking met het bedrag dat je ervoor betaald?

Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich

Old Post May-03-2005 15:48  Netherlands
Click Here to See the Profile for Djeebie Click here to Send Djeebie a Private Message Add Djeebie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001

Helft betalen = duurder voor een organisator
Hardcore feesten hebben meer politie nodig (volgens gemeenten etc omdat dat bedreigend overkomt blabla, niet volgens mij hoor)
Dus.... die feesten worden duurder....en komen er minder hardcore feesten.

Ik zeg

Maar nu even serieus: moeilijke zaak.... Ordehandhaving hoort bij de overheid, die heeft het geweldsmonopolie. Betalen voor het garanderen van je veiligheid vind ik deels wel apart in die zin. Eigenlijk is er weinig tot geen politieinzet nodig bij housefeesten! Door de mediahype nu weer om Lonsdalejongeren krijg je dit...

Old Post May-03-2005 15:53 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Little Theseus
Addicted Myth

Registered: Jun 2001

Ze zouden de evenementen boetes moeten geven per aangifte oid.
Dan gaan de feesten met veel geweld vanzelf weg.

www.balticbastian.com/

Old Post May-03-2005 16:18  Tokelau
Click Here to See the Profile for Little Theseus Click here to Send Little Theseus a Private Message Visit Little Theseus's homepage! Add Little Theseus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tim81
Let's Rock!

Registered: Nov 2003

quote:
Originally posted by SnuggLe
Eigenlijk is er weinig tot geen politieinzet nodig bij housefeesten!

Het is inderdaad hetzelfde als met het voetbal; die paar slechte verpesten het voor die vele goede!!

Old Post May-03-2005 16:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for Tim81 Click here to Send Tim81 a Private Message Add Tim81 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortje
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2003

Lastig probleem, maar is het niet zo dat politieinzet bij dance-evenementen eigenlijk heel erg meevalt vergeleken met voetbal-evenementen? Er loopt al erg veel beveiliging rond op een feest

Old Post May-03-2005 17:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for Phortje Click here to Send Phortje a Private Message Add Phortje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Net was het op het journaal, en ik vind het wel een lastig punt.

Kijk, wat gezegd wordt is dat als het een commercieel evenement is (voetbal, houseparty oa) is dat de organisator de baten krijgt, en de overheid (en dus de belanstingbetaler) voor de nadelen: de kosten van de politie inzet. Dingen van het koningshuis etc worden niet 'voor de helft' doorberekend.

Maar..... wat nou als de organisatie zelf al heel veel doet om te proberen de veiligheid te garanderen? Hoeveel is genoeg? Ik kan me namelijk in de bovenstaande dingen wel vinden, dat zij ook gewoon voor de lasten op moeten draven en niet de belanstingbetaler, maar dan draait een kleine groep op voor de kosten van een paar gekken (net zoals bij hooligans!). Het zelfreinigend vermogen van zo'n groep hooligans/gabbers wat het ook is, zou dus groter moeten zijn. Want je kan nooit gezeik/rellen/ruzie uitsluiten, ook niet met veel politie....

Lastig punt dus, all2gether.

Old Post May-03-2005 20:09 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Creamfields23
Bunga Bunga alliance

Registered: Sep 2001

Om alles even samen te vatten: Ik zeg kut kabinet!

Er moet weer eens bezuinigd worden bij de overheid volgens mij. Als ze in de media zo trots zijn op de Nederlandse Dance scene als export product mogen "ze" wel een keer in die pot graaien en deze markt ondersteunen.

Man tegen de tijd dat ik de overheid een keer nodig heb voor een uitkering of iets dergelijks. Dan heb ik volgens mij al voor alles zelf betaald en als ik dan daadwerkelijk aan de beurt ben valt er niets meer te halen of is het afgeschaft.

Begrijp me niet verkeerd misschien kijk ik een teikkeltje verder, maar ik vind het wel steeds gekker worden. Die schuift het af op die en die weer op de volgende en uiteindelijk is Jan de harde werker het haasje.

Old Post May-03-2005 20:21  Netherlands
Click Here to See the Profile for Creamfields23 Click here to Send Creamfields23 a Private Message Add Creamfields23 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Het is niet alleen de dancescene he...

Maar het is toch ook van de zotten dat een paar mongolen rellen en dat de belastingbetaler daar steeds voor opdraait?

Old Post May-03-2005 20:28 
Tim81
Let's Rock!

Registered: Nov 2003

Ik zie trouwens zelden politie op grote feesten! Buiten de poorten van Dance Valley, Innercity, etc. zie je wel een paar politiebusjes staan en wat politie te paard, maar dat zijn geen extreme aantallen. Op de locatie zelf loopt naar mijn idee eigenlijk alleen maar beveiliging rond, die ingehuurd is door de organisatie!

Straks moeten we, voordat we naar een feest kunnen, ook verplicht een 'clubcard' aanschaffen en mag je alleen nog met een 'combi-regeling' naar de locatie toe!

Old Post May-03-2005 20:53  Netherlands
Click Here to See the Profile for Tim81 Click here to Send Tim81 a Private Message Add Tim81 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > (Dance)evenementen moeten helft politiekosten betalen
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAmazing unknown tune [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackKatai – Turn Of Time (Main Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:04.

Forum Rules: