Registered: Sep 2001
is et ombouwen van je playstation illegaal????
wtffff?????? zat ik gistere lekker te zeppen, zie ik op et nieuws dat et ombouwen van je psx/ps2 ineens illegaal is
dat ding is toch gewoon van jezelf en je mag er toch van alles meedoen wat je wilt??
bij buma/stemra zijn ze et spoor een beetje bijster volgens mij
dat et spelletjes kopieren niet mag snap ik :P, maar dat playstationtje is toch gewoon van jezelf? of willen ze strax 25% van de nederlands opsluiten?
Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED
ik kan me nog herrineren dat ik de goede oude tijd (nes, gameboy) je gewoon je console mocht ombouwen (okeej het is idd wel iets anders als nu maar toch... ) .. je kon gewoon langs de speelboom (bestaat die nog?) ofzo gaan en daar konden ze em ombouwen zodat je ook buitenlandse spellen kon spelen.. dit was toen eigenlijk ook verboden maar werd wel gewoon gedaan..
Originally posted by TimeportE ik kan me nog herrineren dat ik de goede oude tijd (nes, gameboy) je gewoon je console mocht ombouwen (okeej het is idd wel iets anders als nu maar toch... ) .. je kon gewoon langs de speelboom (bestaat die nog?) ofzo gaan en daar konden ze em ombouwen zodat je ook buitenlandse spellen kon spelen.. dit was toen eigenlijk ook verboden maar werd wel gewoon gedaan..
dat is met de psx (met de ps2 weet ik het niet) toch precies hetzelfde, die moet je ook ombouwen om amerikaanse en japanse spellen te spelen. Bij futurezone doen ze dat ook gewoon voor je. Dat je er dan toevallig ook gekopieerde spellen mee kan spelen is natuurlijk een leuke bijkomstigheid
And then... HE FUCKED HER ALL NIGHT !!!!
Dec-02-2001 14:59
John
In Praise Of The Sun
Registered: Sep 2001
quote:
Originally posted by arno
dat is met de psx (met de ps2 weet ik het niet) toch precies hetzelfde, die moet je ook ombouwen om amerikaanse en japanse spellen te spelen. Bij futurezone doen ze dat ook gewoon voor je. Dat je er dan toevallig ook gekopieerde spellen mee kan spelen is natuurlijk een leuke bijkomstigheid
dat zei zn ombouw kerel ook
ik wil nog steeds ff et bewijs zien dat het ombouwen illegaal is, want ik heb ooit is in de PU (jaja dit blad blijft tof IMO ) gelezen dat dat niet zo was...
Originally posted by Blik het is heel logisch dat het illegaal is, je laat hem ombouwen zodat je spellen die gefikt zijn op een cd kunt spelen
maja, de politie gaan echt geen invallen doen bij ps-igenaars om te kijken of ze omgebouwd zijn
Dit is wel heel simpel gezegd!
Maar toch ook niet helemaal waar. Ik kijk nu even terug naar de PSX en niet naar de PSX2.
Want toen moest je hem ook laten ombouwen om spelletjes "buiten" de regio te kunnen spelen.
En dat is gewoon legaal.
Dec-02-2001 23:48
Little Theseus
Addicted Myth
Registered: Jun 2001
Volgens mij (ik heb rechten in mn pakket ) kan men echt geen wettelijke boete op welke schaal dan ook toeleggen op het ombouwen van een spelcomputer. Tenzij je er wettelijk verboden voorwerpen aan toevoegd, maar ik denk niet dat je cocaine in je playstation stopt. Ook heb je in de meeste gevallen geen garantie meer op je playstation als je hem ombouwt.
Oja, en is het met de ps2 nog hetzelfde als bij de ps1 dat ie bij gekopieerde spellen DE HELE TIJD vastloopt?
Originally posted by TimeportE ik kan me nog herrineren dat ik de goede oude tijd (nes, gameboy) je gewoon je console mocht ombouwen (okeej het is idd wel iets anders als nu maar toch... ) .. je kon gewoon langs de speelboom (bestaat die nog?) ofzo gaan en daar konden ze em ombouwen zodat je ook buitenlandse spellen kon spelen.. dit was toen eigenlijk ook verboden maar werd wel gewoon gedaan..
Hehe..
wij hadden een amerikaanse NES..
Hoefte niet eens omgebouwt te worden..
Dec-03-2001 17:37
Henkie_henk
Almighty Trance Addict
Registered: Jan 2001
quote:
Originally posted by dj_highforce
Hehe..
wij hadden een amerikaanse NES..
Hoefte niet eens omgebouwt te worden..
whaha jij zat zeker met zon decoder op je s pelletjes?? whaha.. of was dat nou met de snes? mmmmm.. haha en dan kon je ook niet saven.. of was dat nou met de n64...