|
Hej!
Har varit ute i både Osaka och Tokyo (dock var det ett tag sen jag var i Osaka o då inte clubbing med EDM stil..).
Tokyo: Velfarre är rätt schysst och framförallt stor klubb, var där på nyårsafton då Johan Gielen spelade tillsammans med en lineup med 12 andra DJ's till lunchtid nyårsdagen :-) O när Gielen spela Yoji blev det världens jubel.... Velfarre är dessutom starten till släpp av "Cybertrance" samlings-CD's i Japan så de spelar trance men det kan vara värt att kolla upp en extra gång innan du går dit om du är petig med musiken för kvällen.
Om du vill gå till ett ställe som tydligen är större än Velfarre, kolla in "Ageha"
http://www.ageha.com/ - tar tydligen in 2400 pers på main floor...
Har inte varit där själv men skulle gärna prova på att gå dit.
Space Lab Yellow eller "Yellow" enbart har sett många bra utländska DJ's vid skivspelarna genom åren. (vill dit någon gång definitivt)
http://www.club-yellow.com/
Osaka: Sam and Dave 5 (Nagahori) brukar mina brasilianska kompisar i Japan gå till. Har varit runt på en del mindre klubbar men kommer inte ihåg namnen :-)
Hemsida: http://www.samanddave.jp
O kan inte låta bli att nämna "ID Bar" i Nagoya, min favoritklubb i Japan, har haft många bra stunder där, japanarna är oftast väldigt uppåt o glada när de festar och höra dem ropa/hojta till vissa låtar är helt himla sjukt fantastiskt!
Se även nedanstående länkar för detaljerad info
http://www.cyberjapan.tv/homeE.html (bra guider till olika klubbar)
http://www.japanvisitor.com/jc/cj.html
Lätt avis på att du ska vara borta en månad o få möjlighet att klubba i Japan, hade gärna gjort det med!
|