Har du någon låt som ligger dig riktigt nära hjärtat? Nån låt som alltid får dig att må sådär mysig? Eller glad eller på något annat sätt väcker dina känslor på ett sätt så du inte kan vara oberörd?
Jag har en sådan låt.
Jakob Hellman - Vara Vänner
Skratta ni om ni vill.
Jag är inte helt säkert på varför denna låt har en sådan kraft över mig. Men något specielt är det helt klart. Varje gång jag hör den får jag sådana rysningar genom hela kroppen. Varje gång.
Måste helt klart vara nått minne anknutet med barndomen. Blir sådär konstigt översvämmad av känslor när jag hör den.
För mig, världens bästa låt.
Bara....vara....vara vänner...
Nov-18-2005 00:39
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Jag har ett par låtar som alltid får mig att känna en sån där obeskrivlig känsla när man lyssnar på dom.
Två som oftast ger en sån känsla är Maria Mena & Thomas Dybdal - So Sweet & Maria Mena - This bottle of wine
Tror det är hennes otroliga sångröst som gör det
batteries not included.
- dave
Nov-18-2005 01:14
RebeL9
The Digital Blonde addict
Registered: Nov 2001
De flesta ABBA-låtarna. Ända sedan jag var liten har jag älskat ABBA. Speciellt Don't Go Wasting your emotions. Den kunde jag nästan gråta till.
Och Fernando !
ABBA är världsbäst helt enkelt. Inte undra på att folk än idag tolkar Björn och Bennys tidlösa musik. Mycket musik kommer att ha glömts bort om 100 år men inte ABBAs.
Registered: Mar 2005
Runt 95-96 älskade jag musiken som kom ut, Jag var inte särskillt gammal, Men jag lyssnade och lyssnar än till Bone Thugs N Harmony - Crossroads, Förövrigt, Fantastisk video.
Nov-18-2005 14:54
Aendy
Lifeaddict
Registered: Aug 2001
Take Five med Dave Brubeck Summertime med Ella Fitzgerald eller egentligen kan vilken jazznisse som helst få framföra den Damaged med Plummet
Nov-18-2005 18:01
Cloudburst
I am the maximum
Registered: Oct 2003
Onekligen en fin spridning på musiken här.
Nov-18-2005 18:03
SkooB_E
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2004
Har alltid vart svag för Phill Collins gammla låtar, speciellt Another Day In Paradise
Nov-18-2005 18:40
Teddy Bastard
Junior tranceaddict
Registered: Nov 2005
jag är ett riktigt fan av John Fogerty och han har gjort rätt många bra låtar så att säga så det är lite svårt att välja en
Nov-18-2005 21:10
zoric
Rojiblanco and Bianconeri
quote:
Originally posted by SkooB_E
Har alltid vart svag för Phill Collins gammla låtar, speciellt Another Day In Paradise
Phil Collins är kung. Han har alltid gjort bra musik.
Nov-18-2005 21:48
SkooB_E
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2004
quote:
Originally posted by zoric
Phil Collins är kung. Han har alltid gjort bra musik.
Måste säga att ja har lite svårt för hans nyare musik, typ soundtracket till Disney's Tarzan. Men låtar som Against All Odds, No Son of Mine och Wish It Could Rain har en helt makalös atmosfär.
Nov-18-2005 21:54
zoric
Rojiblanco and Bianconeri
quote:
Originally posted by SkooB_E
Måste säga att ja har lite svårt för hans nyare musik, typ soundtracket till Disney's Tarzan. Men låtar som Against All Odds, No Son of Mine och Wish It Could Rain har en helt makalös atmosfär.
Han har ju gjort så mycket bra Phil, Men det brukar faktiskt vara så att man tycker mer om artisternas gamla låtar än de nyare, Så är det oftast i alla fall..
Som du säger, Riktigt bra låtar det där.
Nov-18-2005 21:59
Taste
Senior tranceaddict
Registered: Mar 2001
U2
Typ det mesta med U2 är ju sanslöst bra...
Tekknova - Last Trip To Paradise
The Auranaut - People Want To Be Needed