Vet inte om detta är av intresse för någon här, men vill iaf meddela att Stockholm Trance Festival har blivit inställt.
Vilket skitland vi lever i, så fort någon försöker sig på större events här i Sverige på laglig väg så gör politikerna allt vad dom kan för att stoppa det.
Verkar som att "vi" måste göra det på ett icke lagligt sätt om man ska kunna fixa fester a la "rave".
Jävla dubbelmoralskitland
___________________
Dance The Night Away
Image removed - over max allowd file size (50kb) yours = 1047kb!
Jun-03-2006 19:42
anuga
Cuesheet Biatch
Registered: Jul 2004
Location: DJ Booth
Re: STF Inställt
quote:
Originally posted by Dragon Kick
Vet inte om detta är av intresse för någon här, men vill iaf meddela att Stockholm Trance Festival har blivit inställt.
Vilket skitland vi lever i, så fort någon försöker sig på större events här i Sverige på laglig väg så gör politikerna allt vad dom kan för att stoppa det.
Verkar som att "vi" måste göra det på ett icke lagligt sätt om man ska kunna fixa fester a la "rave".
Jävla dubbelmoralskitland
Först jag hör om en Trance Festival i Sverige, nästa som är omtalad, är Loveparade, men den glänser också över det mesta.
Registered: Mar 2005
Location: Primera División and Serie B
Jag hade velat se Astrix på STF, och hade planerat att komma hem en vecka tidigare så att man hann med det. Men så blir det som det blir, och festivalen är inställd.
Riktigt synd alltså, och jag vet att några polare kommer att vara riktigt lacka när de hör nyheten om detta. Surt som fan.
Tycker det är dåligt
Jun-03-2006 23:21
Jeremy H
Ja hallå?
Registered: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden
Vill inte vara fööör negativ men.. tror aldrig att det här evenmanget hade funkat i vilket fall. Det skyhöga biljettpriset på 800pix var lite väääl.. Men visst är det synd att myndigheterna satte stopp för en fest ännu en gång =/
___________________
Next event: Exit Festival 2011 @ Novi Sad, Serbia
Last edited by Jeremy H on Jun-03-2006 at 23:53
Jun-03-2006 23:35
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
No offense, men att överhuvudtaget ha ordet trance med i namnet på arrangetmanget är döfött...trance = knark för polisen...
Hade verkligen sett fram emot STF. Ok, 800 pix är mycket, men festivalen höll ju på flera dagar. Ingen som vet mer exakt varför den ställdes in, vad det verkliga motivet var? Det är lätt att skylla på poliser och politiker när man inte har minsta faktabakgrund...
Jun-04-2006 08:29
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
jag skulle gissa att det är arrangörerna som har klåpat sig och inget annat.
Dom har inte lyckats göra något av den här idén på tre eller fyra år nu så det var inte mer än väntat enligt mig.
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Jun-04-2006 10:13
Pjox
Lost tranceaddict
Registered: Jun 2003
Location: Stockholm
Trist att det blivit inställt..
Inte för att jag skulle gått på det själv men ändååå. Det var lite "reklam" om den i mitt i söderost, eller vafan dom där småtidningarna heter. Blev lite förvånad
Jun-04-2006 14:08
Johan (DJ Irish)
dj bum
Registered: Aug 2000
Location: Malmööööö!
Av någon anledning var jag inte alls förvånad. Någom som hört talas om arrangörerna tidigare?
Hemsidan verkade inte uppdateras speciellt ofta och jag har för mig att de testat detta för något år sedan och inte heller då blev det något.
Originally posted by Vizay
jag skulle gissa att det är arrangörerna som har klåpat sig och inget annat.
Dom har inte lyckats göra något av den här idén på tre eller fyra år nu så det var inte mer än väntat enligt mig.
Var min första tanke också.. känns som att dom insåg att det inte skulle komma trillräckligt med folk på en grej som heter "trance festival" där det nästan bara var psy.. intresset borta på tc var inte överdrivet och det ger ibland en liten hint om det kommer bli poppis eller ej tror jag..
Som dj Irish var inne på kändes det inte heller seriöst.. halvrisig hemsida med "platser för reklamd" i en lång radda kändes inget vidare.
Hoppas dom lägger ner det helt och hållet så folk som köpt/bokat semester efter en sån här grej inte blir lidande igen