Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Trance reviews Juni/Juli/Augustus 2006
Pages (9): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Bl@ckOut
Addicted 2 Trance

Registered: Nov 2005
Trance reviews Juni/Juli/Augustus 2006

Het werd nog eens tijd voor enkele reviews dacht ik zo, en aangezien Push2005 ni veel goesting heeft zal ik maar aftrappen

Fred Baker Pres. Odyssey - Magic Pad [Go For It - 12/6/2006]

A1 Fred Baker 2006 Remix
Redelijk stevige intro waar na een tijdje een hele mooie chant begint door te komen. Vervolgens een leuk zomers deuntje. In de break komt de chant terug op en nadat de kick terug is opnieuw dat deuntje. Het klinkt gewoon heel goed en alles vormt een mooi geheel. Er zijn nummers met zo'n chants die op niet veel trekken en er zijn er die zeer geslaagd zijn, deze track hoort dus duidelijk bij de laatste groep.
8,5/10

B1 Marc Van Linden Remix
Deze intro vind ik de zwakste van de 3. Is redelijk monotoon, niet te veel variatie. De break klinkt anders wel goed met een mooie pad. De
uitwerking is echter weer wat monotoon. Verder heb ik hier niet veel over te zeggen. 6,5/10

B2 Original mix
De intro is vrij goed. Het deuntje dat daarin komt is best wel leuk en heeft een redelijk "techy" karakter. Nadien komt er nog een pad bij die hier heel goed bij past en het tot een mooi geheel maakt. Ook het melodietje met die fijne percussie klinkt leuk, dit loopt nog even door tot in de break. Dan opnieuw die pad en vervolgens komt er langzaam die chant opzetten, ondersteunt door wat percussie. Vervolgens wordt er goed opgebouwd om dan alles open te trekken, met centraal die chant. Heel mooi om naar te luisteren maar werkt ook zeker goed op de dansvloer. 8,5/10

Leon Bolier pres. Precursor - The Journey / The Navigator [2Play - 6/6/2006]

Leon Bolier heeft dit jaar al verschillende producties uitgebracht, niet alleen onder zijn eigen naam maar ook onder enkele aliassen (Precursor, Surpresa). Imo is het een zeer goede trance producer, hoewel hij onder Precursor veelal techtrance uitbrengt. Dat is ook nu weer het geval.

A1 The Journey
Goede intro. Leuk deuntje ook. In de loop van de break komt er dan een melodie met een heel eigen sound. Ik moest even blijven luisteren eer ik het echt goed begon te vinden. Op zich zeker niet slecht, maar toch heb ik het gevoel dat er met die melodie veel meer kon gedaan worden. Dit had een zeer goede techtrancer kunnen zijn maar is helaas niet genoeg uitgewerkt imo. 7/10

B1 The Navigator
Die vocal sample "ladies and gentlemen" zorgt bij mij al meteen voor dat dit nummer een punt minder krijgt . In deze track is er opvallend veel percussie aanwezig, maar zo origineel is het allemaal niet. Behoorlijk monotoon ook. Niet echt mijn ding. 6/10

Zo, in de komende dagen volgen er nog wel een paar. Dan nog een vraagje tussendoor: iemand die al een releasedatum weet voor Arksun - Arisen ?

Old Post Jun-11-2006 17:14  Belgium
Click Here to See the Profile for Bl@ckOut Click here to Send Bl@ckOut a Private Message Add Bl@ckOut to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

^Leuk dat je er nog eens mee begint . Vette plaatjes idd; zeker Magic Pad . Khad nieveel goesting meer eigenlijk omdat er niet zo heel veel anderen ook iets typen en ik me wel afvroeg of da nog wel gelezen werd .

Bon, kzal er ook es 2 doen.

Midway - Cobra [In Trance We Trust - 30/06/2006]

A1: Midway - Cobra (Original Mix)
B1: Midway - Cobra (Outback Remix)

Ralphie is terug onder zijn Midway alias; was toch al even stil geweest . Ralph never disappoints, dus hier zeker ook niet . De original van Cobra verschilt niet zo heel veel van de Outback remix; maar mijn voorkeur gaat toch naar de laatste. Het opbouwwerk is vrij standaard maar de break is toch iets speciaals... You either hate it or love it ... De outback remix heeft van die fijne metalen geluidjes zoals in de producties die hij al eerder heeft gedaan of zoals in Gielen's werk.

Original Mix: 7.5/10
Outback Remix 8/10

Mark Norman - Brasilia [Magik Muzik - 02/06/2006]

A1: Mark Norman - Brasilia (Original Mix)
B1: Mark Norman - Brasilia (Antiphus Remix)

Deze plaat is wel al uit sinds november (uit het Synchronicity album); maar krijgt nu pas zijn vinylrelease met een remix erbij. De remix is eerder een edit van de original en is dan ook weinig waard eigenlijk. De original is straightforward bangin' techtrance zoals het hoort te zijn, met een Mark Norman touch eraan . Main-lead is vrij origineel en slaat wel aan bij de meerderheid van het publiek. Zeker de baslijn is weer ferm . Over de remix heb ik nieveel te zeggen; dies gewoon zielig...

Original Mix: 8.5/10
Antiphus Remix: 4/10

Er komen trouwens binnenkort heel wat leuke platen uit bij Blackhole & Co. Onder andere:

Black Hole 192-5 :: Global Experience - Zanzibar / San Salvador
Black Hole 194-5 :: Cor Fijneman/Mark Norman - 80 Days With Mark Norman/Cor Fijneman
Black Hole 1??-5 :: DJ Shah & Pedro Del Mar present Savannah – Savannah La Mar
Black Hole 1??-5 :: Danny Oliveira - Hold On (Original + Ronski Speed Remix)
Black Hole 1??-5 :: Mr. Sam Feat. Kirsty Hawkshaw - Split (Original + Jonas Steur Remix)
In Trance We Trust 380-5 :: Ekon - Existence (Original + C-Quence Remix)
In Trance We Trust 386-5 :: Midway - Cobra (Original + Outback Remix)
In Trance We Trust 3??-5 :: Ekon - Skywalker / Enchant
In Trance We Trust 3??-5 :: Phynn - French Toast / Reflections
In Trance We Trust 3??-5 :: Solid Haze vs. MileZ - Reduxed (Original + Robert Burns Remix)
In Trance We Trust 3??-5 :: Mesh - Aftertouch

Old Post Jun-11-2006 18:42  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mrcanon
Longing for summer ...

Registered: Aug 2005

Wow, nieuwe Phynn en Jonas Steur Remix van Split, looking forward to it!

Old Post Jun-11-2006 19:05  Belgium
Click Here to See the Profile for mrcanon Click here to Send mrcanon a Private Message Add mrcanon to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
domineesje
Con amor todo se puede!

Registered: Feb 2005
Re: Trance reviews Juni/Juli/Augustus 2006

quote:
Originally posted by Bl@ckOut
Dan nog een vraagje tussendoor: iemand die al een releasedatum weet voor Arksun - Arisen ?

Tijdens asotchat(irc) 2 weken geleden zei hijzelf "augustus"

Old Post Jun-11-2006 19:46  Belgium
Click Here to See the Profile for domineesje Click here to Send domineesje a Private Message Visit domineesje's homepage! Add domineesje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
domineesje
Con amor todo se puede!

Registered: Feb 2005

quote:
Originally posted by mrcanon
Wow, nieuwe Phynn (luchtpoepertje) en Jonas Steur Remix van Split, looking forward to it!

Old Post Jun-11-2006 19:47  Belgium
Click Here to See the Profile for domineesje Click here to Send domineesje a Private Message Visit domineesje's homepage! Add domineesje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FredNova
The world doesn't know...

Registered: May 2003

even tussendoor:

Markus just told me about his new mix compilation 'Ibiza 06' (release: September)...

quote: "CD 1 will be more of a chilled, groovier mix and CD 2 will be more club influenced. I have a few special surprises for it also."

More details can be read in the complete interview (soon in Belgian stores: ID&T Release magazine) afterwards I will post the English version on the forum.

Old Post Jun-12-2006 22:26  Belgium
Click Here to See the Profile for FredNova Click here to Send FredNova a Private Message Visit FredNova's homepage! Add FredNova to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Real
hi!

Registered: Feb 2004

quote:
Originally posted by mrcanon
Wow, nieuwe Phynn en Jonas Steur Remix van Split, looking forward to it!

Die Steur Remix is in elk geval heerlijk.

You pick up this working girl who's hooked on smack, who hussles and scores. "That's all I do" she says, she says "Ten bucks for head, fifteen for half-and-half". She says "Three hits a day at 35 per", you say "That's seven tricks a day at least", but she says "Sometimes I get lucky. Once this guy gives me a bill-and-half just to eat me, only time I ever came".
You figure you can save her. You sell your color tv, that keeps her off the streets a whole day. You hawk your typewriter for one jolt. Then your shotgun, your watch. A week later you say "Listen I'm a little short", but she says "No scratch, no snatch". You say "Look it is better to give", but she says "Beat off creep".
One night they spot you on the street in your skibbies trying to sell your shoes. You tell them who you are, but they nail you. Then she happens by and she says "Christ you look fucked", she says "Hang tough!". But you don't say anything, you just think "what a bum rap for a nice, sensitive guy like me".

Old Post Jun-13-2006 04:25  Belgium
Click Here to See the Profile for Real Click here to Send Real a Private Message Add Real to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Meltoz
Ferry Corsten Addict

Registered: Nov 2003

quote:
Originally posted by FredNova
even tussendoor:

Markus just told me about his new mix compilation 'Ibiza 06' (release: September)...

quote: "CD 1 will be more of a chilled, groovier mix and CD 2 will be more club influenced. I have a few special surprises for it also."

More details can be read in the complete interview (soon in Belgian stores: ID&T Release magazine) afterwards I will post the English version on the forum.

Dit is iets om naar uit te kijken Vind Coldharbour Sessions 2004 en Miami '05 nog altijd héél ZALIG Ga ik zeker kopen

Old Post Jun-13-2006 20:01  Belgium
Click Here to See the Profile for Meltoz Click here to Send Meltoz a Private Message Add Meltoz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Roeler
tranceaddict in training

Registered: Jan 2005

Fred Baker Pres. Odyssey - Magic Pad & Mark Norman - Brasilia in the box!

Old Post Jun-13-2006 21:57  Belgium
Click Here to See the Profile for Roeler Click here to Send Roeler a Private Message Add Roeler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RadiantB
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2006

quote:
Over de remix heb ik nieveel te zeggen; dies gewoon zielig...

Couldn't agree more: het is gewoon een downtempo versie van het origineel en niet meer dan een filler. (kwestie van snel een nieuwe vinyl op de markt te gooien met zo weinig mogelijk inspanningen)

Marcel Woods - Monotone [High Contrast Recordings - 24 Apr 2006]

Toch een redelijke teleurstelling, in vergelijking met zijn vorige platen. Ik had de indruk dat ik naar een loop zat te luisteren, want de variatie in ritme en melodie is ver te zoeken. De melodie is zeker catchy, maar het ontbreken van een deftige build-up en het gebrek aan variatie zorgen ervoor dat deze plaat snel vergeten zal worden.
De Dub Mix is vrijwel identiek en kan evenmin overtuigen, wat niet verbazingwekkend is natuurlijk.

A Monotone (Original Mix) : 7/10
B Monotone (Dub Mix) : 7/10

Old Post Jun-14-2006 10:00  Belgium
Click Here to See the Profile for RadiantB Click here to Send RadiantB a Private Message Add RadiantB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bl@ckOut
Addicted 2 Trance

Registered: Nov 2005
Re: Re: Trance reviews Juni/Juli/Augustus 2006

quote:
Originally posted by domineesje
Tijdens asotchat(irc) 2 weken geleden zei hijzelf "augustus"

Ok bedankt. Das dus nog even wachten, spijtig.

Menno de Jong & Leon Bolier pres. Solar Express – Magma/Momentum [Fundamental Recordings - 29/5/2006]

Menno de Jong + Leon bolier, deze 2 producers met hun schitterende sound verenigen zich onder Solar Express en brengen onder Fundamental Recordings “Magma/Momentum” uit. Ik ben behoorlijk fan van de muziek van beide heren en was dan ook zeer benieuwd. De releasedatum was wel 29 mei maar ik flans de review gewoon in dit topic.

Magma
De intro is vrij goed, met een goede drive er in. Er komt reeds een eerste melodietje opzetten, er zit goed wat variatie in de intro. In de break komt dan stilletje de hoofdmelodie opzetten. Hieraan hoor je al meteen dat Leon Bolier hier wel iets mee te maken heeft. Heerlijke melodie, doet je trouwens ook wel aan de zomer denken . 8,5/10

Momentum
Deze track begint met een iets diepere baslijn. Er zitten ook wat meer tech-geluiden in, maar deze opbouw is zeker niet slecht. Leuke break en een leuke melodie ook. Ook dat geluid in de achtergrond is goed gedaan en past hier goed bij. Enige minpunt is dat er imo soms iets te weinig energie van afstraalt, maar dat moet iedereen maar voor zich uitmaken. De uitwerking van de track mocht misschien ook wel wat langr duren Al bij al wel een geslaagde B-kant. 7,5/10

edit: @ RadiantB: Wat die nieuwe Marcel Woods betreft, er zit idd niet zo veel variatie in maar ja, de titel is dan ook "monotone"
Ik vind hem persoonlijk eigenlijk helemaal niet slecht. Zoals je zegt wel een aanstekelijke melodie, maar het nummer is wel heel goed uitgewerkt en heel energiek vind ik. volgens mij zou die het op dansvloer nog niet zo slecht doen.

Last edited by Bl@ckOut on Jun-15-2006 at 17:43

Old Post Jun-15-2006 17:36  Belgium
Click Here to See the Profile for Bl@ckOut Click here to Send Bl@ckOut a Private Message Add Bl@ckOut to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
IgnazZio
El Toro.

Registered: Jul 2004

Die Dub Mix van Monotone vind ik nu toch wel technisch zeer geslaagd hoor

Old Post Jun-15-2006 19:53  Belgium
Click Here to See the Profile for IgnazZio Click here to Send IgnazZio a Private Message Add IgnazZio to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Trance reviews Juni/Juli/Augustus 2006
Post New Thread    Post A Reply

Pages (9): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackElectro track from recent Kazell set [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTrophy Twins - Anarchism (Disciples of Sound + Kid Lopez mix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:41.

Forum Rules: