Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Closer to Mulholland Drive (Chillout session)
Detta är inte alls vad jag normalt sett brukar posta här på TA eller spela i sovrummet, men jag tänkte ändå dela med mig av ett litet mer chilligt laidback set som jag spelade in igår. Här bjuds på något av en känslomässig berg- och dahlbana, i alla fall för egen del, då jag har väldigt starka associationer till musikstyckena som jag inkluderat i mixen. Jag hoppas ni kan knyta an till det likaså
Mycket av inspirationen och idén till detta fick jag av Montanas "Four phases through a dub experience" som jag just nu inte hittar länken till. (Posta gärna) Gillade ni det så kommer säkerligen detta också falla er i smaken.
01. Deep Forest - Anasthasia
02. Angelo Badalamenti - Dub Driving with Dialogue from "Closer"
03. Angelo Badalamenti - Fred's world with Dialogue from "Closer"
04. This Mortal Coil - Song to the siren
05. Angelo Badalamenti - Mulholland Drive Love Theme with Dialogue from "Closer"
06. Beck - Everybody's gotta learn sometime
07. Angelo Badalamenti - Blue Velvet, Blue Velvet
08. Angelo Badalamenti - Llorando
09. Angelo Badalamenti - Mulholland Drive with Dialogue from "Closer"
10. Deep Forest - Bulgarian Melody
11. Gary Jules - Mad World
12. Deep Forest - Twosome
13. William Orbit - Barber's Adagio for Strings
14. Angelo Badalamenti - Rita walks/Sunset Boulevard with Damien Rice - The blowers daughter
15. Steve Baker & Carmen Daye - The portal
och lassemannen, du & dina drunken homeboys's video är fortfarnade skitrolig, tittade på den några dagar sen, fick skrattattack, var lite fullish men jovars,
Aug-04-2006 18:42
Laszlo
The weekend has landed
quote:
Originally posted by montana
och lassemannen, du & dina drunken homeboys's video är fortfarnade skitrolig, tittade på den några dagar sen, fick skrattattack, var lite fullish men jovars,
haha - faktum är att vi också dammade av den filmen och plockade fram den på förfesten förra veckan...vilka gyllene tider det var
gav den en lyssning igår natt efter man kommit från göta källare, toppenbra mix laszlo
Aug-05-2006 09:12
Laszlo
The weekend has landed