Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tiesto sög!
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
substorm
Onova|2007

Registered: Jun 2005
Thumbs down Tiesto sög!

Vet att många säkert inte håller med mig angåender detta. Men faktum är att jag kan inte låta bli att jämföra spelningen från den spelning jag såg för ca 7 år sedan på docklands, då rockade han golvet stenhårt.

Jag kommer till Berns as taggad, och har laddat up med att lyssna på några sköna Tiesto låtar son tex, Urban train, Traffic och Dance for life. Efter två stycken halv bra upvärmings spelingar så kommer han upp i båset strax efter 1 snåret. Det börjar bra, men inte mer det blir drag på dansgolvet, men trappar ner rätt snabbt. Det händer inte så mycket mer, och efter ca 2 timmars speling så står man mest och gungar till musiken, folk börjar gå eller står bara och hänger i baren som vilken Berns kväll som helst. Visst var det mycket folk kvar på govlvet, men personilgen så tyckte jag spelingen var oigenomtänkt och halvenergisk, och någon Urban train eller traffic lev det aldrig, eller det vet jag inte, för jag stannade inte för att ta reda på det.

Naae, det märks att det mest handlar om pengar i Tiestos värld, och jag vet inte hur det går till bakom kulisserna, men kankse är det så att man kan köpa olika Tiesto spelingar. Vill man ha hela paketet med alla sköna låtar så kostar det, och i så fall var det här nog i det billigaste laget.

Kan bara säga att det är tur att vi har en klubb som Monday Bar i Stockholm, annars vette fan hur klubb världen i denna stad hade sett ut, för det är kvailtet.

Jag vet att många säkert kommer tycka att jag snackar massa skit. Men jag kan in hjälpa att jag jämför med det jag såd för sju år sedan och vad jag sett på tv och filmer, så var det skit.

Men jag har ett säkert kort att se i fram emot i vinter och det är Lucia kryssen.

Ses där
C

Latest tune:Dj Eco - Paradise now (Onova remix) [Lunatique records]

Old Post Nov-26-2006 15:26  Sweden
Click Here to See the Profile for substorm Click here to Send substorm a Private Message Visit substorm's homepage! Add substorm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Registered: Oct 2003

är inte jätteförvånad för kollar man på en del spellistor av honom senaste tiden har ju lagt in mycket house och annat gungigt... trist bara när folk betalat så mycket

Old Post Nov-26-2006 15:56  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Olov
tranceaddict

Registered: Nov 2006

Håller inte med om att han sög. Suger gör det bara när Oakenfold bombar...
Det kan inte vara så att han själv kanske tröttnar på att spela samma låtar hela tiden?
Fast jag kan hålla med om att han öppnade starkt och att det sedan avtog något men han avslutade bra, t.o.m adiago for strings, så helt kanske han inte har tröttnat på sina låtar

Old Post Nov-26-2006 16:00  Sweden
Click Here to See the Profile for Olov Click here to Send Olov a Private Message Add Olov to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine

Registered: Nov 2004

Det var väl väntat, i alla fall från mitt håll... Ända sen jag hörde att Alex moreno skulle värma så har jag gått och skrattat lite men samtidigt varit lite "orolig" för att denna fest skulle skämma ut Sverige.
Jag är mest intresserad av hur Alex skötte sig, jag har hört honom en gång på en "fjortisfest" och det va verkligen inte bra, musikmässigt har jag förståelse men mixmässigt va det under all kritik

Han spelade inte ursäkta svordommen "boten anna" och skrämde iväg tiesto?

*edit, ska tillägga att jag inte va där men vad jag läst så verkar de flesta tyvär missnöjda med kvällen

www.myspace.com/christianohman

Last edited by Christian Ö. on Nov-26-2006 at 18:19

Old Post Nov-26-2006 17:40  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

Det var ju som självaste fan... Tiesto kan verkligen få till det när han vill, men stackaren far runt i världen dag och natt som ingen annan och då är det svårt att hela tiden vara på spets!

Själv såg jag honom på en Loveparade warmup-grej och där sög han rejält, eftersom han sparade det bästa till själva Loveparade! 2 veckor senare såg jag honom igen och det var bästa kalaset jag någonsin vittnat... men så var det också ett 5 timmars jubileum-nånting-nånting, klart att han gav allt den gången!

Vad jag vill ha sagt är att det snarare är själva eventet som inte var lyckat än att det är något fel på Tiesto. Han lirade trots allt redan nere i Holland under dagen

Old Post Nov-26-2006 23:55  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine

Registered: Nov 2004

quote:
Originally posted by CJ InterCity

Vad jag vill ha sagt är att det snarare är själva eventet som inte var lyckat än att det är något fel på Tiesto. Han lirade trots allt redan nere i Holland under dagen

WORD, även om han har gått ner sig en aning enligt mig. Men hade det varit Monday bar som arrangerat festen så hade det nog varit helt andra kommentarer om festen nu Senast med Gatecrasher var ju helt otroligt!

www.myspace.com/christianohman

Old Post Nov-27-2006 00:18  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

jag tänker inte uttala mig om själva spelningen eftersom jag inte var där men jag är inte förvånad.

Han kanske skulle fundera på att spela mindre för att istället kunna leverera som han gjorde förr (vad jag hört iaf).
Han lär ju klara sig även om han bara lirar en gång i månaden

batteries not included.

- dave

Old Post Nov-27-2006 00:45  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
substorm
Onova|2007

quote:
Originally posted by Christian Ö.
Det var väl väntat, i alla fall från mitt håll... Ända sen jag hörde att Alex moreno skulle värma så har jag gått och skrattat lite men samtidigt varit lite "orolig" för att denna fest skulle skämma ut Sverige.
Jag är mest intresserad av hur Alex skötte sig, jag har hört honom en gång på en "fjortisfest" och det va verkligen inte bra, musikmässigt har jag förståelse men mixmässigt va det under all kritik

Han spelade inte ursäkta svordommen "boten anna" och skrämde iväg tiesto?

*edit, ska tillägga att jag inte va där men vad jag läst så verkar de flesta tyvär missnöjda med kvällen

Hehe, Gällande Alex, så nej ingen "Boten anna" =), men dock lika enformigt som resten av kvällen tyvärr. Det var ju inte direkt någon energisk trance kväll, utan det handlade mest om Electro och house kände jag i alla fall. Och vad vet jag, kanske var det upvärmingen som påverkade Tiestos speling. Visst blev det lite högre bpm när han körde, men som jag sa, så var det ojämt och oigenom tänkt. Kändes som att Tiesto inte visste vart han hade publiken.

Någon nämde att han kankse tröttna på "sina" låtar, visst det kanske han har, men jag som betalat 400 spänn för att höra honom skiter faktiskt fullständigt i det om jag ska vara ärlig. Och att han avslutade med Adagio for strings var ju fett, och synd att jag missade det, men det hade jag gärna sett han lira ca 1 timma tidigare, eftersom spelingen alldrig nådde något klimax.

Visst har det mycket med arrangörena att göra också, och jag är också övertygad om att om Mondaybar hade hållt i tyglarna så hade det säker sett anorlunda ut.

Sen så vet jag också att han kan lira. Som jag sa tidigare så har man ju både läst och sett videos där man önskade att man var. Men det var juh just därför jag gick också, för att det var det jag trodde att han skulle ta med sig det hit.

Men samtidigt så under all hype så hade jag en negativ känsla av att det skulle bli så här, eftersom jag på senaste tiden pratat med olika människor om detta och fått väldigt olika responser. Vissa sa blää medans andra sa wow. Tyvärr blev det blää, ett glas vatten efter 20 minuters kö i baren och en dyr taxi hem.

Old Post Nov-27-2006 01:40  Sweden
Click Here to See the Profile for substorm Click here to Send substorm a Private Message Visit substorm's homepage! Add substorm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by Vizay
Han lär ju klara sig även om han bara lirar en gång i månaden

Har för mig att Tiesto berättade nånstans att han har 200 spelningar om året. Vilket låter väldigt osannolikt även för honom. Men att lätta på trycket lite och ha typ 2 spelningar i månaden (förutom när det gäller turneringar i ett visst område) hade ju inte varit så dumt. Vilken stolle som helst kan ju tänka sig att både han och publiken blir piggare.

Men att Tiesto handlar om pengar nuförtiden vet också vilken stolle som helst. Att få en lyckad Tiesto kväll handlar helt enkelt om att ha tur. Ibland blir det w00t w00t, ibland blir det Berns kväll

Old Post Nov-28-2006 00:00  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

Tror folk fortfarande att en DJ spelar bättre ju mer man betalar?

Old Post Nov-28-2006 00:23  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
substorm
Onova|2007

quote:
Originally posted by RebeL9
Tror folk fortfarande att en DJ spelar bättre ju mer man betalar?

I Tiestos fall? Så tror jag det, ja. Men inte bara, som tidigare nämt, så handlar det mycket om själva arrangören och eventet också.

Och om det inte handlade största delen om pengar, så finns det ingen rimlig anleding att lira 200 spelingar om året för att han tycker det är kul varje kväll!

Old Post Nov-28-2006 01:04  Sweden
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

quote:
Originally posted by substorm
I Tiestos fall? Så tror jag det, ja. Men inte bara, som tidigare nämt, så handlar det mycket om själva arrangören och eventet också.

Och om det inte handlade största delen om pengar, så finns det ingen rimlig anleding att lira 200 spelingar om året för att han tycker det är kul varje kväll!

Då har du fått det om bakfoten. du betalar inte 400 spänn för att Tiesto ska spela bättre utan för att han är ett populärt namn och att han drar många människor. Så simpelt är det. Arrangören är självklart tvungen att hålla ett högt biljettpris eftersom Tiesto kräver rejäla summor för att spela. Det ingår inte i avtalet att han ska spela bättre för det.

Old Post Nov-28-2006 09:04  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tiesto sög!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackNice Tune. Please Id! [2007] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackChris C - "Freefall" (Beatniqz Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 14:22.

Forum Rules: