Efter månader av inaktivitet på alla fronter så har jag fått tummen ur och hittat hit igen, inte lätt när man är utbytesstudent..
Har dock varit hemma på jullovet och vad passar bättre i Jultider än rullande och manglande techno? 43 minuter gamla goda dängor helt enkelt!
Kommentera gärna!
God Jul och Gott nytt år gott folk! Ha ett förbaskat bra 2007!
DJ Scheikz - Fuck Me Sidewayz Promomix
01. Thomas Krome - Shockabuku Vol. 2 A1 (Corb)
02. Kid Corona - Snap to Zero (Mark Broom Remix) (Pleaser Records)
03. Dj Preach vs. D-Culture - Mafioso (Concept Records)
04. Mauro Picotto - Amazing (Alchemy)
05. Marcus Stork and Eric Prydz - Untitled A1 (CD-r)
06. Alex K. Katz - Black Arrow (Jerk Records)
07. Nu NRG - Tommoter (Vandit)
08. Kambodja Bob - Better Living through Stuttgart (CD-r)
09. Mauro Picotto & Ricardo Ferri - Pandoro (Primate Recordings)
Det är tyngre än vanligt, lite skitigare än vanligt och bra mycket bättre - än vanligt!
[[ LINK REMOVED ]]
___________________
"If only the good die young, I must be really bad 'cause I intend to live forever!"
Registered: Mar 2005
Location: Primera División and Serie B
Drar ner det här, hoppas du har det bra i Frankrike
Dec-29-2006 22:46
mjz
latmask
Registered: May 2003
Location: Stonkholm
laddar ner jag med, skitigt gillar vi
Dec-30-2006 10:51
DjAviander
Simply Addicted
Registered: Sep 2003
Location: New York, NY
Anyone som faktiskt har haft chans att ta sig igenom 43 minuter mangel"" ?
___________________
"If only the good die young, I must be really bad 'cause I intend to live forever!"
Sig shmig, who reads these stupid things anyway?
Dec-30-2006 20:03
zoric
Rojiblanco and Bianconeri
Registered: Mar 2005
Location: Primera División and Serie B
Tyvärr, har inte haft chans att lyssna på det ännu. Har spelat fotbollsturnering efter fotbollsturnering sen juldagen.
Dec-30-2006 23:38
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
Location: La La Land
Tycker det är en grym mix! Mycket härlig lyssning!
Men va fan är det med inspelningskvallitén ?
Låter som det svajar hela tiden typ... inga jämna beats liksom...
Laddar ner nu. Ser ut som en spännande tracklista.
Ha det gött
___________________
Jan-01-2007 00:57
DjAviander
Simply Addicted
Registered: Sep 2003
Location: New York, NY
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Tycker det är en grym mix! Mycket härlig lyssning!
Men va fan är det med inspelningskvallitén ?
Låter som det svajar hela tiden typ... inga jämna beats liksom...
Vad använde du för att spela in mixen med?
All respect!
Tackar Stefan!
Jag vet.. Jag tror att det är både programvara och prestanda på min dator som falerar faktiskt.. Ska dock få hem, hoppas jag, nya grejer i Januari så då lär det förhoppningsvis bli någon bättring..!
Spelade in i .wav med (ja pinsamt nog..) virtual DJ Mixstation 2 och konverterade sedan till MP3 med "Acoutsica's MP3 to Wave Converter Plus". Tror dock att det förstnämnda är det som är syndabocken!
Och jag hoppas att det gick bra Zoran med turneringen! Och ja - Frankrike är faktiskt grymt! Har dock inte riktigt kunnat ta mig chansen eller tiden att gå ut och röja riktigt än - missade t.ex. Zabielas spelning i Paris p.g.a. en alldeles för packad flickvän
Det kommer det också!
___________________
"If only the good die young, I must be really bad 'cause I intend to live forever!"
Sig shmig, who reads these stupid things anyway?
Jan-01-2007 16:05
anuga
Cuesheet Biatch
Registered: Jul 2004
Location: DJ Booth
quote:
Originally posted by DjAviander
Tackar Stefan!
Jag vet.. Jag tror att det är både programvara och prestanda på min dator som falerar faktiskt.. Ska dock få hem, hoppas jag, nya grejer i Januari så då lär det förhoppningsvis bli någon bättring..!
Spelade in i .wav med (ja pinsamt nog..) virtual DJ Mixstation 2 och konverterade sedan till MP3 med "Acoutsica's MP3 to Wave Converter Plus". Tror dock att det förstnämnda är det som är syndabocken!
Och jag hoppas att det gick bra Zoran med turneringen! Och ja - Frankrike är faktiskt grymt! Har dock inte riktigt kunnat ta mig chansen eller tiden att gå ut och röja riktigt än - missade t.ex. Zabielas spelning i Paris p.g.a. en alldeles för packad flickvän
Det kommer det också!
Behöver du något annat programvara har jag lager, sen rekommenderar jag Audiograbber med LAME för att konvertera till MP3.
Satt o snackade med gängen bakom AudioJelly och BeatPort, typ alla deras mp3 görs nu mera med LAME
Originally posted by anuga
Behöver du något annat programvara har jag lager, sen rekommenderar jag Audiograbber med LAME för att konvertera till MP3.
Satt o snackade med gängen bakom AudioJelly och BeatPort, typ alla deras mp3 görs nu mera med LAME
Lyssnat, lätt helt ok, synd bara på bitraten.
Ja! Det tror jag nog faktiskt att både jag, mina mixar och min dator skulle må bättre av.
Hmm.. Audiograbber? Kanske får ta och kolla upp det! Men du får som sagt hiskeligt gärna tipsa om programvara..!
___________________
"If only the good die young, I must be really bad 'cause I intend to live forever!"