Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hur mycket vatten kan man dricka?
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix

Registered: May 2001
Hur mycket vatten kan man dricka?

Låt er inte luras av ämnesraden - det är en seriös fråga.

När man är ute och dansar så blir man ju som bekant väldigt törstig. Jag har en känsla av att man dricker för mycket, eftersom det är svårt att känna direkt att "det var lagom". Jag har dessutom hört talas om folk som har dött därför att de druckit för mycket vatten...

Hur mycket kan man dricka innan det blir farligt? Hur mycket är "lagom" att dricka?

Old Post Apr-14-2002 13:33 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AnD
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

Det krävs extremt mycket vatten för att man ska dö av dricka det. Om man är törstig ska man dricka helt enkelt. Att dansa är som vilken annan motion som helst egentligen och som bekant så kan man ju dricka vatten som en flod-häst när man sportar/motionerar så jag tror inte det är någon större skillnad.
Men om man känner att man börjar må illa o grejjer kanske man borde ta det lite lugnt med vattnet. Tvivlar däremot på att man kan dricka så mycket vatten så man dör medans man dansar.
Folk som dör av att dricka vatten gör det nog knappast på dansgolvet

Old Post Apr-14-2002 13:57  Sweden
Click Here to See the Profile for AnD Click here to Send AnD a Private Message Add AnD to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Har också hört talas om det där, var väl nåt år sen som en person hade druckit så mycket att personen dog. Det finns väl risk för sånt om än liten om man måste knapra piller.
Själv håller jag mig "bara" till alkohol och alldeles för lite vatten när jag igentligen skulle behöva det för att slippa baksmällan.

Vatten behävs ju inte bara för vätskebrist, väldigt mycket är ju också för att kyla kroppen så den inte "överhettas" när den får jobba som fan. Det var ju även nån som dog av överhettning efter en dålig E, personen koka upp helt enkelt fast dom lade denne i is...

Annars så har jag hört att man ska dricka lagom med vatten. Dricker du för mycket varje dag är risken större att du drabbas av inkontinens vid högre ålder...

Old Post Apr-14-2002 13:57  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Under tungt arbete kan kroppen förlora upp till 1 liter svett per timme per kvadratmeter kroppsyta. Detta måste ersättas, men innan man känner av törsten annars råkar man ut för ett litet tillstånd av uttorkning som kan medbringa bl.a. huvudvärk som följd. Jag tror att man bör få i sig cirka 3-5 liter vätska under dygnet för att upprätthålla en vis vätskebalans. Vid för hög vattenkonsumption så spär du ut kroppens naturliga vätskebalans med innehållandes anpassade doser av mineraler, vitaminer och andra byggstenar. Kroppen signalerar när du druckit för mycket på samma sätt som när du ätit för mycket. Så är du klar i huvudet så kan du inte dricka ihjäl dig (så länge du inte häller ner det i lungorna, men då andas du vatten, inte dricker.) Om man ska arbeta/dricka mycket bör vätskan innehålla lite salter och andra mineraler för att vattnet inte ska ta orken ur dig.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Apr-14-2002 14:03  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

att dricka 5 liter på en kväll är alltså inte för mkt?

Old Post Apr-14-2002 14:08 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
Originally posted by reveal
att dricka 5 liter på en kväll är alltså inte för mkt?

Beror på om kvällen är en timme lång eller tio timmar lång och om du sitter å flörtar med nån brud hela kvällen eller står och river loss på dansgolvet. Och även om du dricker för mycket så reagerar kroppens sensorer på det och släpper ut allt igen genom att du måste springa på dass hela tiden. Kroppen tar bara till sig den vätska den behöver resten går raka vägen ut. Det passerar nästan ett badkar med vätska genom njurarna varje dygn med det är bara nån liter somgenom osmos går ut den vägen. Kroppen har ju sitt eget återvinningssytem där njurarna är reningsverket. Så det är bara när den känner den behöver fylla på vattenförrådet (vid svettningar och magsjukdomar ) som man känner törst.

Old Post Apr-14-2002 14:14  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

jag menar 3-4 timmars konstant hårt dansande

Old Post Apr-14-2002 14:18 
Aendy
Lifeaddict

quote:
Originally posted by reveal
jag menar 3-4 timmars konstant hårt dansande

Man har väl uppemot 2 kvadratmeter hud på kroppen så det låter väl inte helt orimligt

Old Post Apr-14-2002 14:25  Nepal
nils
château flight

Registered: Sep 2001

dricker man "för mycke" vatten så börjar man:
1. bli ruggigt kall
2. må illa
3. lite kallare
4. osv
vatten poker e kul när man sitter o kör i ett par timmar, en mer eller mindre utmaning och något kul att göra när man är bored

har också
hört att man blir packad ifall man dricker ca: 10-12 liter...

Old Post Apr-14-2002 14:31  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

quote:
Originally posted by Trancefella hört att man blir packad ifall man dricker ca: 10-12 liter...

det lär ju inte GÅ att dricka så mycket...

en annan grej jag har hört om vatten är att om man dricker ca 5 liter i ett svep så dör man

Old Post Apr-14-2002 14:33 
303
mdmaddict

Registered: Sep 2001

yup, dricker man för mycket vatten under för kort tid kvävs man genom drunkning.

hur myckert är för mycket beror ju på person och tid.

Old Post Apr-14-2002 15:24  Sweden
Click Here to See the Profile for 303 Click here to Send 303 a Private Message Add 303 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

quote:
Originally posted by Trancefella
vatten poker e kul när man sitter o kör i ett par timmar, en mer eller mindre utmaning och något kul att göra när man är bored

Hehe... Vattenpoker... Jag och några kompisar utmanade varrandra om vem som kunde dricka mest vatten när vi var typ 13 år. Satt och drack vatten i nån timme.. Jag vann på 6 liter om jag inte missminner mej. Idioti. Mådde illa, ungefär som när man druckit för mycket folköl, det känns som man har så mycket vatten i huvudet att det kommer att sprängas.. Plus att man blir framtung

Old Post Apr-14-2002 15:31  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hur mycket vatten kan man dricka?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTune From Jean In Israel And Marcello @ Sensation White... Sample Inside... [2002] [5]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMoloko - Familiar Feeling (Robbie Rivera's Dark & Sexy Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:37.

Forum Rules: