Registered: Dec 2001
Program?
alla ni som gör musik härinne va använder ni för program och utrustning till detta ändamål?
Själv använder jag reason och en midikeyboard enbart
batteries not included.
- dave
May-05-2002 22:50
nils
château flight
Registered: Sep 2001
jag använder tyvärr bara reason, atm iaf. ska försöka norpa farsans midisynth från hans kontor...
jag tror (hoppas) att det blir lite lättare då... för nu få man sitta o peta in allt ismå rutor istället för att t.ex. ta ett e-ackord
May-06-2002 07:30
Amnezia
this...is...not...örebro
Registered: Apr 2002
Re: Program?
quote:
Originally posted by Vizay
alla ni som gör musik härinne va använder ni för program och utrustning till detta ändamål?
Själv använder jag reason och en midikeyboard enbart
kör med reason.....måste försöka fixa lite mer stuff...
när vi e hos kompisen kan man iaf plinga lite på klavituren han har...hehe
reason e grymt men lite mer behövs nog.....
May-06-2002 18:28
Vizay
immiNspired
faktiskt kan man klara sig rätt långt på reason...
Kolla in Dj mysterium...en polare till mig känner honom ganska väl...han har skivkontrakt å allt, de enda han sitter med e reason och typ en gammal casio synth med midi in/out
reason e ju så fulspäckat med egna grejer så man klarar sig, sen kommer reason 2 snart å demn......de kommer bli grymt e allt jag säger
batteries not included.
- dave
May-06-2002 22:20
Amnezia
this...is...not...örebro
quote:
Originally posted by Vizay
faktiskt kan man klara sig rätt långt på reason...
Kolla in Dj mysterium...en polare till mig känner honom ganska väl...han har skivkontrakt å allt, de enda han sitter med e reason och typ en gammal casio synth med midi in/out
reason e ju så fulspäckat med egna grejer så man klarar sig, sen kommer reason 2 snart å demn......de kommer bli grymt e allt jag säger
jo visst.....500mb med bara ljud som är typ 1kb/st det blir en del.
e ett grymt prog men kul å klinka på lite sythar å sånt med.hehe
ohh reason2...när kommer det??? lär ju vara bäver svårt å få tag på ibörjan iaf..lär ju inte gå å handla det iaf..då blir man ju ruinerad.
//nezia
May-07-2002 08:43
Vizay
immiNspired
jo lär ju kosta en slant.....fast det skulle inte va så överdrivet dyrt.....uppgraderingen skulle ligga runt 2000 kr tror jag
batteries not included.
- dave
May-07-2002 15:23
nils
château flight
Registered: Sep 2001
nån som vet nått mer om reason 2? vizay?
May-07-2002 16:54
Vizay
immiNspired
jag vet att de har info nånstans om reason 2 på www.propellerheads.se men jag hittar inte skiten just nu, har dock sett förut..
det jag minns är iaf att de ska lägga till en helt ny modul, nya effekter å masssa ljud plus vidareutveckling av de reedan existerande modulerna (NN19 me like me like )
på deras hemsida fanns lite bilder å sånt också som jag givetvis inte heller hittade
sen såg jag på deras sida att beta 1 just har börjat testas, de 300 första som anmäler sig får testa (synd bara att man kör wääääz version )
batteries not included.
- dave
May-07-2002 17:32
Lyst
Junior tranceaddict
Jao man är ju nästan tvungen att köra "wääz" versionen, man har ju inte pengar som student att lägga ut tusentals kronor på ett program. Men alltså när 2.an kommer ut lär den spridas ganska stort och snabbt, eller vad tror ni? Används ju ganska mycket nu.. =)
May-07-2002 19:23
Vizay
immiNspired
njae, lär nog inte spridas så snabbt.......lär ju ta en hel dag efter release eller nått liknande