|
tröttnat på trance och edm? diskutera annan musik här!
Hey!
Ibland är det skönt mer lite variation av musik! Och imo, ganska nyttigt att utveckla en bredare musiksmak.
Hiphop är nog mitt andra val...
samtidigt som trance var stort, nådde faktiskt hiphop sina höjdpunkter, 90 talets hiphop är enligt mig, 100gånger bättre än det som släpps idag.. men eftersom jag var såpass koncentrerad på trance och edm när jag var så liten så hade jag liksom inte öron för något annat... men nu när jag blivit lite äldre och edm har blivit alltmer tråkigare imo, så har jag börjat lyssna på lite andra grejer, först var det drum & bass (vilket iofs också e edm), men sen upptäckte jag att många dnb låtar jag tyckte om var egentligen remixar av gamla hiphop låtar..
Om man verkligen bortser från alla wannabes som finns inom hiphop världen så kan man faktiskt höra låtar som är skitbra, som en just nu nyupptäckt för mig: Fugees - Ready or Not.
Sen lyssnar jag på Grekisk och serbisk musik i bilen, främst för att många av mina polare är därifrån och vill så gärna... rätt härligt med sånt ibland faktiskt 
iallafall... alla måste ha något att lyssna på vid sidan av dunkadunka, lets discuss