Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > ID&T.. waar houdt het op?
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
AlFerox
Dirty Brown And Miserable

Registered: May 2002
Drunk ID&T.. waar houdt het op?

zoals iedereen weet geeft ID&T al jarenlang talloze feesten waar vele muziekstromingen aan bod komen. of dat nou hardcore, trance, techno, hardstyle, club of progressive is, alles en iedereen moet eraan geloven.

Voor degene die een feestje van ID&T hebben moeten overslaan is er het pas opgezette ID&T Radio waarmee thuis, of elders, nog even op het gemak van kwaliteits-dance genoten kan worden.
En wie dat graag combineert met een lekker dagje strand kan terecht bij ID&T's eigen strandtent Bloomingdale in Bloemendaal.
Verder beschikt het entertainmentbedrijf over een eigen restaurant/cocktail-bar, Mme Jeanette genaamd. Dit najaar wordt er door ID&T een 2e restaurant geopend op het Amsterdamse Rembrandtsplein. Zo kan er ook na het dagje strand nog even lekker gegeten worden in een "danceminded" ambiance.

Voor de kluizenaren en wereldvreemden die ID&T nog niet kennen (het lijkt me haast onvoorstelbaar) heeft het concern de beschikking over verschillende vormen van media om haar producten aan de man te brengen. het al eerder genoemde ID&T Radio is er 1 van, het nieuwe ID&T magazine is een tweede. de organisator van dance-evenementen heeft zelfs grootse plannen voor het opzetten van een eigen tv-station!
en omdat er helaas(?) niet elk weekend van een ID&T-feest valt te genieten en elke zaterdag thuiszitten met ID&T-radio natuurlijk ook gauw saai wordt, heeft ID&T het plan gevat om dan maar de verlieslijdende club Cubic over te nemen. (althans.. die geruchten doen de ronde.)

met andere woorden; er kan binnenkort 24 uur per dag, overal en door iedereen, zonder al teveel moeite van dance genoten worden!
in restaurants, op het strand, op tv, op de radio etc. elektronische muziek raakt, mede door ID&T's inspanningen, geheel ingeburgerd en geaccepteerd in de maatschappij.

"nou, das toch mooi!" zul je dan misschien denken.
maar verliest het hele gebeuren daar dan niet zijn magie en charme door?
vroeger was elektronische muziek nog erg spannend en heerste er een soort van taboe op. mensen die naar elektronische muziek luisterden? die waren niet goed bij hun hoofd! hoe konden ze die herrie verdragen!
tegenwoordig heeft het bijna de pop-status bereikt en kan ik er met een gerust hart mijn 80-jarige oma of mijn 6-jarige zusje naar laten luisteren. zo ontzettend "normaal" is het bijna geworden.

een hoop mensen zullen nu zeggen "ja boeiuh!! ik luister nog altijd liever naar DJ Tiesto op de radio dan naar die TMF-meuk."
TMF-meuk, om het maar even gemakkelijk uit te drukken, is dat niet precies waar het op deze manier juist naartoe gaat met de muziek die iedereen hier adoreert. ik bedoel, nog even en er zijn ook ID&T etuis en agendas te koop met fotos van Marco V en Johan Gielen etc erop..

wat is ID&T allemaal nog meer van plan?
ID&T, dat van origine juist tegen de maatschappij aanschopte door het organiseren van hardcorefeesten maar nu juist dance muziek op alle mogelijke manieren lijkt te willen intregeren in de maatschappij.

waar houdt het op?
en komt dit de muziek nog wel ten goede?

zijn er meer mensen die zich dit afvragen of begin ik gewoon een seniele ouwe gek te worden?

Old Post Jun-18-2002 22:51  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Apoptosis
I'm Jacks raging bileduct

Registered: Dec 2001

Ja EIKELS zyn t geworde...!! tis een beetje allemaal naar hun bol gestegen.

It's all about the money tegenwoordig

Een ID&T restaurant, tv-station, bar, cafe, strandtent, autobranche, vliegtuigmaatschappij, olie-boor-bedrijf, farmaceutisch research centrum, kinderboerderij, ruimtevaart organisatie, voetbalclub, ziekenhuis, Tweede Kamer, bla bla bla

idd, waar houdt t op? t gaat allemaal nergens meer over....

Old Post Jun-18-2002 23:04  Netherlands
Click Here to See the Profile for Apoptosis Click here to Send Apoptosis a Private Message Visit Apoptosis's homepage! Add Apoptosis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjRV
DaleCooperAddict

Registered: May 2001

Een beter mileu......

begint bij jezelf....

[b] Club DejaVU - Almere - 8 February 2014[/i]

Old Post Jun-19-2002 04:24 
Click Here to See the Profile for DjRV Click here to Send DjRV a Private Message Visit DjRV's homepage! Add DjRV to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet DuckŪ

Registered: Nov 2001

Het underground gevoel is inderdaad ver te zoeken de laatste 3 jaar sinds de opkomst van mega-evenementen, mede veroorzaakt door ID&T. Dance verkoopt de laatste goed en daar spelen al die geldwolven graag op in. Kwantiteit gaat nu boven kwaliteit. Het zou me ook niets verbazen als Rank1 in een donker keldertje opgesloten zit onder het ID&T gebouw en door Duncan persoonlijk gemarteld wordt om zo platen te produceren aan de lopende band.

Het enige beetje underground wat we hebben tref je alleen nog in de clubs aan als de N&W, Kremlin, Mazzo, Chemistry en Risk naar mijn weten. Alhoewel een aantal van die clubs ook dollartekens als deurknoppen hebben.

Veel mensen gaan electronische muziek nu vergelijken met het hardcore/rave (hele foute periode! ) tijdperk, wat langzaam uitsterft. Het zal me denk ik ook niet verbazen als trance over 2 jaar zo verschrikkelijk uitgemolken is, dat de lol ervan af is.

Ik luisterde vroeger graag naar New Dance Radio (het allereerste radiostation van ID&T). Hun draaiden gewoon de allervetste clubmixen van 100% Isis, Dimitri, Marcello, Astrid, Ton TB, en al die andere underground helden. Maar toen werd trance populair, NDR werd SlamFM en Johan Gielen zag het daglicht. Kaas was geboren, tot kaas zal trance weer wederkeren.

quote:
.. nog even en er zijn ook ID&T etuis en agendas te koop met fotos van Marco V en Johan Gielen etc erop..

Deze dag vrees ik ook, dit wordt helemaal de strop voor hedendaagse dance muziek. Het wordt gewoon een overkill straks!

Begrijp me goed, ik vind het een goed initiatief dat dance wat meer populairder wordt onder het volk, om zo de taboe te doorbreken. Maar deze promotie loopt wat uit de klauwen nu. De jeugd van tegenwoordig (hoor mij nou, moet nog 21 worden.. lol!) geeft geld uit alsof geld geen waarde meer heeft. Sparen is voor nerds zegmaar. Straks heeft iedereen een Marco V agenda en dan is het hoogtij van de dance scene eraf.... wie weet wordt het dan weer lekker underground en komt de kwaliteit weer om de hoek kijken!

Ik heeft gespreekt... uw commentaar svp!

Old Post Jun-19-2002 05:53  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Miss Proximus
titelloos

Registered: Mar 2001

ff een side note......Alferox?? Een seniele oude man? Ik meende dat jij 14 was???

andere sidenote:

I ID&T

Old Post Jun-19-2002 06:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for Miss Proximus Click here to Send Miss Proximus a Private Message Visit Miss Proximus's homepage! Add Miss Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
-TAIS-
Underground Attack!

Registered: Oct 2000

quote:
Originally posted by Chicane
Het underground gevoel is inderdaad ver te zoeken de laatste 3 jaar sinds de opkomst van mega-evenementen, mede veroorzaakt door ID&T.

ff schoppen. Maar mega dance events bestaan ondertussen toch al welhaast 10 jaar ofzo. Valt me beetje tegen dat de meeste hier zo weinig van afweten (net alsof ik alles weet (heus niet), maar beetje basiskennis zit er toch wel in ). Denk maar aan de grote hardcore feesten van vroeger: Mysteryland (jaja, dat was alleen en puur hardcore... nu moet het een soort tegenhanger van DanceValley worden, lekker makkelijk een gevestigde naam pakken maar wel zo dat het hele concept verneukt is. De massa merkt het toch niet)

quote:
Originally posted by Chicane
Het enige beetje underground wat we hebben tref je alleen nog in de clubs aan als de N&W, Kremlin, Mazzo, Chemistry en Risk naar mijn weten. Alhoewel een aantal van die clubs ook dollartekens als deurknoppen hebben.

Dat noem je underground? Ik ga zelf eigenlijk ook zowat alleen maar naar clubs, maar de toko's die je hier noemt zijn wel ongeveer de meest commerciele en succesvolle van allemaal, die onwijs veel geld uitgeven aan reclame enzo (posters etc). Underground is heeeeel wat anders (ik kom er zelf ook nooit, maar weet wel dat het er is en van horen zeggen ook wel een heel klein beetje hoe het eraan toegaat).

Ennuh, NDR was NIET van ID&T. Dat was pas sinds NDR werd overgenomen en toen het Slam! ging heten.

Maaruh, stiekum vindt ik het ook wel mooi dat dance nu wat breder geaccepteerd wordt. Maar het heeft wel een aantal schaduwkanten EN ik hoop dat het niet alleen maar tijdelijk is. Want als het tijdelijk is, heb je er dus niets aan voor de lange termijn, maar dan is wel de hele dancescene weer es verneukt... Dus dat is afwachten...

Old Post Jun-19-2002 07:02  Netherlands
Click Here to See the Profile for -TAIS- Click here to Send -TAIS- a Private Message Visit -TAIS-'s homepage! Add -TAIS- to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable

Registered: May 2002

quote:
Originally posted by Miss Proximus
ff een side note......Alferox?? Een seniele oude man? Ik meende dat jij 14 was???

hoho, ik ben 15 (bijna 16!)

das toch al best oud?

quote:

Een beter mileu......

begint bij jezelf....

ja idd, helemaal mee eens!

DONT BELIEVE THE HYPE!!

Old Post Jun-19-2002 10:04  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Ik ben het wel eens met de dingen die hier gezegd worden. Dat dance breder geaccepteerd wordt in de samenleving is mooi, maar waar gaat het heen? Komt binnenkort een plaat van Chris Liebing ofzo in de top 40? Wat ID&T doet is op zich wel goed, maar inderdaad wordt alles behoorlijk uitgemolken. They are only in it for the money, dat is wat het lijkt.

Vorige week op BNN was er een programma dat heette "Moet je die dance scene", waarin de organisator van de Awakeningsfeesten aan het woord kwam. Hij zei letterlijk: "Als ik geld zou willen verdienen zou ik een discotheek openen en daar house-muziek verkopen." . Gelijk heeft hij wel. Awakeningfeesten zijn kleine relaxte feesten voor een man of 5000 waar die lui totaal geen winst op maken. De tegenwoordige (ID&T?)-feesten zijn meestal voor minstens 20.000 man, en de kaartprijs is vet hoog voor een paar overgewaardeerde NL dj's.

Dat nu ook clubs over worden genomen cq restaurants is de volgende stap. Hierna krijgen we inderdaad ID&T/DJ agenda's en een ID&T radiostation.

Op zich is deze ontwikkeling niet eens zo erg. Ik durf te wedden dat veel mensen die nu 'in de scene' (fout woord maarja ) zitten zullen verschuiven naar andere stijlen en dingen. Hetzelfde is gebeurt bij Hardcore/Gabber en zag/zie je ook steeds meer bij Trance.

Greetz,
SnuggLe

Old Post Jun-19-2002 10:13 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Opti
tranceaddict in jail

quote:
Originally posted by SnuggLe
Hierna krijgen we inderdaad ID&T/DJ agenda's en een ID&T radiostation.

die is dr al hoor

Old Post Jun-19-2002 10:19 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
total woot
WooT

Registered: Apr 2002

aan de ene kant ben ik ook anti-comerciele-meuk, het wordt allemaal te commercieel en daardoor verliest de "trance" dat wat veel mensen juist er leuk aan vonden.
aan de andere kant valt er ook wat voor te zeggen, ik denk liever niet aan hoe massaal trance aan het worden is, ik denk liever dat trance breder wordt, mensen krijgen voorkeuren, en daardoor zullen bepaalde stromingen populairder worden, terwijl andere stromingen juist wat meer voor de liefhebbers worden.

Daarnaast moet ik zeggen dat: hoe commercieel (bijv) rank1 ook wordt, ik hoor het nog steeds duizend keer liever dan K-otic!

grtz

Old Post Jun-19-2002 11:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for total woot Click here to Send total woot a Private Message Add total woot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Siesta
In praise of the sun

Registered: Jun 2001

is het soms een rage ofzo? als ik ging knikkeren en de andere deden mee vond ik dat alleen maar leuk

maakt mij echt niks uit, xou ut wel relaxt vinden alsk avonds wat ant zappe ben, en id-t tv kan zien. beter als tmf nog altijd

ik zal wel weer flames krijgen door me knikker voorbeeld ,

atj000t

Old Post Jun-19-2002 12:44 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjotr G
Mindcrawler

Registered: Aug 2001

gelukkig maar dan er zo ontzettend veel soorten electronische muziek zijn dat toch niet alles tegelijk "in" kan zijn (als je dat ergert)

de muziek blijft zich ontwikkelen en als iets nieuws de kop op steekt, is dat weer lekker underground, kun je daar weer lekker aan hangen.

Old Post Jun-19-2002 13:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for Pjotr G Click here to Send Pjotr G a Private Message Visit Pjotr G's homepage! Add Pjotr G to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > ID&T.. waar houdt het op?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDigweed Partynight [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMadoka feat. Bari Koral - "If We Begin" (Original Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:23.

Forum Rules: