ID&T.. waar houdt het op?
zoals iedereen weet geeft ID&T al jarenlang talloze feesten waar vele muziekstromingen aan bod komen. of dat nou hardcore, trance, techno, hardstyle, club of progressive is, alles en iedereen moet eraan geloven.
Voor degene die een feestje van ID&T hebben moeten overslaan is er het pas opgezette ID&T Radio waarmee thuis, of elders, nog even op het gemak van kwaliteits-dance genoten kan worden.
En wie dat graag combineert met een lekker dagje strand kan terecht bij ID&T's eigen strandtent Bloomingdale in Bloemendaal.
Verder beschikt het entertainmentbedrijf over een eigen restaurant/cocktail-bar, Mme Jeanette genaamd. Dit najaar wordt er door ID&T een 2e restaurant geopend op het Amsterdamse Rembrandtsplein. Zo kan er ook na het dagje strand nog even lekker gegeten worden in een "danceminded" ambiance.
Voor de kluizenaren en wereldvreemden die ID&T nog niet kennen (het lijkt me haast onvoorstelbaar) heeft het concern de beschikking over verschillende vormen van media om haar producten aan de man te brengen. het al eerder genoemde ID&T Radio is er 1 van, het nieuwe ID&T magazine is een tweede. de organisator van dance-evenementen heeft zelfs grootse plannen voor het opzetten van een eigen tv-station!
en omdat er helaas(?) niet elk weekend van een ID&T-feest valt te genieten en elke zaterdag thuiszitten met ID&T-radio natuurlijk ook gauw saai wordt, heeft ID&T het plan gevat om dan maar de verlieslijdende club Cubic over te nemen. (althans.. die geruchten doen de ronde.)
met andere woorden; er kan binnenkort 24 uur per dag, overal en door iedereen, zonder al teveel moeite van dance genoten worden!
in restaurants, op het strand, op tv, op de radio etc. elektronische muziek raakt, mede door ID&T's inspanningen, geheel ingeburgerd en geaccepteerd in de maatschappij.
"nou, das toch mooi!" zul je dan misschien denken.
maar verliest het hele gebeuren daar dan niet zijn magie en charme door?
vroeger was elektronische muziek nog erg spannend en heerste er een soort van taboe op. mensen die naar elektronische muziek luisterden? die waren niet goed bij hun hoofd! hoe konden ze die herrie verdragen!
tegenwoordig heeft het bijna de pop-status bereikt en kan ik er met een gerust hart mijn 80-jarige oma of mijn 6-jarige zusje naar laten luisteren. zo ontzettend "normaal" is het bijna geworden.
een hoop mensen zullen nu zeggen "ja boeiuh!! ik luister nog altijd liever naar DJ Tiesto op de radio dan naar die TMF-meuk."
TMF-meuk, om het maar even gemakkelijk uit te drukken, is dat niet precies waar het op deze manier juist naartoe gaat met de muziek die iedereen hier adoreert. ik bedoel, nog even en er zijn ook ID&T etuis en agendas te koop met fotos van Marco V en Johan Gielen etc erop..
wat is ID&T allemaal nog meer van plan?
ID&T, dat van origine juist tegen de maatschappij aanschopte door het organiseren van hardcorefeesten maar nu juist dance muziek op alle mogelijke manieren lijkt te willen intregeren in de maatschappij.
waar houdt het op?
en komt dit de muziek nog wel ten goede?
zijn er meer mensen die zich dit afvragen of begin ik gewoon een seniele ouwe gek te worden? 
|