Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > effe een vraagje over mijn eerste draaitafels..
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
hamburgerboefje
Senior tranceaddict



Registered: Nov 2001
Location: Venlo --> Holland
effe een vraagje over mijn eerste draaitafels..

Het zit dus zo, ik heb laast mijn eerste paar draaitafels gekocht , van het merk JBS systems. Het waren als je het vergelijkt met de grote merken niet al te dure draaitafels (344 euro in totaal). De naalden werden er ook bij geleverd trouwens. Nu heb ik vorig weekend platen gekocht in A'dam waar mijn zuster woont, en die draaitafels daarzo, waarmee je de platen kan chekken, hadden een vele bredere naald dan die JBS draaitalfels van mij.

Dus dan vraag ik me af, zijn die bijgeleverde naalden wel goed genoeg?? Mol ik mijn platen daar niet mee?? Ik weet niet van welk merk die naalden zijn maar ik kan aannemen van JBS zelf. Kan iemand mij op weg helpen met wat te doen??

Old Post Jul-31-2002 23:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for hamburgerboefje Click here to Send hamburgerboefje a Private Message Add hamburgerboefje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hamburgerboefje
Senior tranceaddict



Registered: Nov 2001
Location: Venlo --> Holland

O ja, ik had dit ook in de dj booth kunnen posten maar dan moet het hele verhaaltje weer in het engels en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in . Ik zeg het maar effe om enig commentaar te voorkomen...

Old Post Jul-31-2002 23:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for hamburgerboefje Click here to Send hamburgerboefje a Private Message Add hamburgerboefje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
aphex
Het luie zakje mens, enzo



Registered: Jun 2001
Location: Planet Trance

heb je zulke:



of



zo'n model?

In beide gevallen kan het in princiepe geen kwaad, het bovenste model is gemaakt voor superieure geluidskwaliteit en stabiliteit en de onderste meer voor thuis gebruik enzo.
Sommige vinden het juist andersom maar das ook een beetje een kwestie van smaak volgens mij.

Controleer iig het diamandje of ie er nog opzit en er goed uitziet.
Kijk dan gelijk even of hij stabiel ligt en of de radn niet tegen het vinyl slijt.

Als je dan helemaal allles goed wil hebben stel dan de gewichten en de evt. aint-skate control ff goed in.

Bij het tegen gewicht draai je het gewicht terug en dan hang je hem naast de draaitschijf.
dan draai je hem naar voren todat ie omhoog gaat inplaats van beneden, dat draai je hem weer een tikkeltje terug zodat ie weer naar beneden gaat hangen, dan draai je anti skate control op 0 in en dan kijk je welke kant hij opgaat vanzichyelf (Dit is verschillend per merk) het gaat erom dat ie strax iets naar buiten trekt.
Beetje uitproberen en bijstellen als ie skipt oid.
Wat je ook doet stel het gewicht niet te ywaar in waar daar verminder je de levensduur van je platen sterk mee per keer dat je ze draait.

Succes


___________________
If You Handle The Needle U Gotta Handle The Truth

Old Post Aug-01-2002 03:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for aphex Click here to Send aphex a Private Message Visit aphex's homepage! Add aphex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

Ik denk dat het de 2de element (niet de stanton) die hij er bij heeft gekregen.
Bij mijn omnitronics heb ik ook van die standaard naalden gekregen.
Voor de zekerheid zou ik toch Stanton/Tonar/technics naalden aanschaffen...


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Aug-01-2002 11:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hamburgerboefje
Senior tranceaddict



Registered: Nov 2001
Location: Venlo --> Holland

oke thnx voor de tips, ik heb nog effe goed gekeken maar de naald staat zeker goed op de plaat en ik heb tot nu toe dan nog geen geluidsproblemen gehad. En ik neem aan als het echt een slechte naald is dat ik redelijk snel merk dat mijn vinyl's kapotgaan, of kom ik daar pas na een langere tijd achter..?

O ja en Aphex het model naald wat ik heb ziet eruit als dat 2e plaatje, dus die Stanton 505 naald..

Old Post Aug-01-2002 20:40  Netherlands
Click Here to See the Profile for hamburgerboefje Click here to Send hamburgerboefje a Private Message Add hamburgerboefje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > effe een vraagje over mijn eerste draaitafels..
Post New Thread    Post A Reply

 
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback[7Clips]Some older very easy ID's! (No. 5) [2008] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRapid Eye - "Circa Forever" (Chillseeking Remix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:33.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!