Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris
Paul Oakenfold
Heh....tycker han blivit lite underlig på sistone....fan....satt och kollade på ZTV på jobbet... osså kom det upp en ny låt dårå... "Oakenfold - Nåt namn jag inte minns" Och så sa nån arbetskamrat typ....den här låten är skitbra....fan det lät som nån rocklåt och jag typ sa att Oakenfold heter en Trance-artist i efternamn.... Men det fick jag tillbaka Det visade sig att det var han..man ser han i videon bakom decksen....scratchar lite..inte en gnutta trance i hela låten..antar att resten av dom här inne som kolla på TV ibland inte har undgått denna låt. Blev både förvånad och besviken när jag såg honom i detta samanhang....
___________________
Aug-05-2002 00:57
lonne
Stranger Than Fiction
Registered: Mar 2002
Location: Stockholm
Rock är inte det enda som intresserar Oakenfoald, killen har nyligen släppt en skiva som tydligen ska vara influerad av många andra musikstilar.
Läste dessutom en artikel, där han blev tillfrågad om vilka artister han skulle vilja jobba med....där bland nämdes Eminem..
Nåväl,tycker ändå Oakenfoald är eller framförallt gjort mkt bra inom trancevärlden..
Måste dessutom passa på att rekomendera hans essential mix från space ibiza-99 som ngt bland det bättre jag hört...jävlar vilka låtar..
Aug-05-2002 01:08
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris
quote:
Originally posted by lonne
Nåväl,tycker ändå Oakenfoald är eller framförallt gjort mkt bra inom trancevärlden..
Japp...all respekt för det han åstakommit...synd bara att vi förmodligen förlorar honom nu...
___________________
Aug-05-2002 01:31
keddo
u alright mate
Registered: Sep 2001
Location: Stockholm
nä ere sant ?! va de paul oakenfold ? trodde de va en rock artist som använde samma namn ... där fick man
___________________
KESO!
Aug-05-2002 12:23
verminator
.
Registered: Oct 2000
Location:
hørte denne sangen på mtv
trodde det var bare bullshit, men viste seg å være ekte. heh
ikke min stil uansett
Aug-05-2002 12:44
RebeL9
The Digital Blonde addict
Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden
ja det är Oakenfold
låten finns med på hans album Bunkka och det är en sorglig upplevelse.
Till killen som påstod att Oakenfold är bland de bästa inom trance.
Han är inte. han VAR. De senaste 2 åren har Oakenfold mer eller mindre försvunnit från hederlig trance
Hans soloalbum är ett exempel på det. Bara massa skitmusik. Med undantag för Southern Sun.
Jag skulle inte säga att Oakenfold är slut, men han har definitivt en väldigt låg lägstanivå just nu.. Den här DJ-nånting låten som snurrar på tv är förskräcklig.
Aug-05-2002 16:09
WhiteRussian
Hooked on smack
Registered: Oct 2001
Location: Stockholm
Killen körde ett ganska bra set på Godskitchen Global Gathering, helt ok faktiskt..
Men, han såg inte alls lika glad ut som t ex Tiësto och Armin. Det syntes mycket mer att Tiësto och Armin tycker om vad dem gör.
Han är nog lite deppig Oakenfold och borde nog byta skivbolag/manager så han får göra det han verkligen vill och är bra på, snurra skivor,
___________________
Top Tunes:
Deepsky - Talk Like a Stranger (Skylark Dub)
Electric Tease - Tear It Up (Richard K's Ripped Remix)
Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
--- DanceSafe
Aug-05-2002 16:34
P4z!
see you in another life
Registered: Jun 2001
Location: Station 3
Blev lite förvånad när jag zappade igenom kanalerna och såg att de på ztv visade en musikvideo med nån artist som kallar sig Oakenfold. Tänkte direkt på Paul Oakenfold men det kunde ju inte va han eftersom låten va ju lite pop/rock aktig, men de visade sig att det va han i slutändan, när man såg honom i videon dj:a för en massa folk
Låten heter förresten Oakenfold - Starry Shiny Eyes eller nåt sånt, tillsammans med den där gruppen som gjorde Butterfly låten (minns ej).
Paul Oakenfold sa väl själv att han skulle börja producera lite musik som han lyssnade på när han va yngre, dvs pop rock och r'n'b? Nåt jag har fått för mig..
//Acti
Aug-05-2002 20:25
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Location: Stockholm
Men kom igen, förstå killen lite. så länge som han hållit på med trance tror ni inte man vill hitta på något nytt, göra något lite mera annorlunda, experimentera lite....
har ni inte hört Blank & Jones - Watching the Waves (Die Ärzte Remix)?
riktigt skön på sitt sätt tills den dära jävla trashmetal delen kommer in och totalt förstör allt...
Aug-05-2002 23:33
Endre
lol space music
Registered: Apr 2002
Location: Space
finns nåt sånt med på Southern Sun 12:an..."Ready Steady Go"
Aug-06-2002 02:27
nils
château flight
Registered: Sep 2001
Location: örebro
Oakenfold - starry eyed surprise
fick en allvarligt stor chock när ja såg den på ZTV. de e veckans hit varning också! Oliver Lieb, Josh Wink, layo & bushwacka m.fl. har remixat den o den är released [under perfecto gissar jag]. yippe!!
ps. dom som har sett videon, såg ni perfecto logon i slutet av videon?? VACKERT vare!