Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > BPM aan z'n end?
Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het niet zo best gaat met BPM. Oorzaak hiervan is het volgens kenners achterlijke inkoopbeleid dat de zaak hanteert. Er worden namelijk veels te veel platen ingekocht! En bovendien is er sprake van zogezegd "blind inkopen" (platen inkopen zonder dat je weet wat het is). Dit heeft als resultaat dat door de bank genomen 3 kwart van alle ingekochte platen geretourneerd wordt. Dat kost een ongelofelijke berg geld!

Het gerucht doe de ronde dat Pascal (DJ Precision geloof ik?), die ook de inkopen doet, het niet echt meer ziet zitten. BPM is er voor meer dan €200.000,= in gegaan toen Moxmusic failliet ging. Bovendien heeft BPM enorme schulden bij leveranciers. Sommige leveren al niet meer aan BPM, maar die platen weet hij via andere bedrijven toch vaak te bemachtigen. Pascal zou nu z'n eigen zakken aan het vullen zijn, terwijl hij het bedrijf op een faillisement afstuurt.

BPM is een BV, dus Pascal is zelf niet financieel aansprakelijk voor het bedrijf. Wanneer hij de zaak zou opdoeken zou het een hoop geld kosten, maar wanneer de zaak failliet zou gaan kost het niets (van een kale kip valt immers niet te plukken) en vult Pascal dus rustig zijn zakken tot het zover is.

Zijn er mensen die hier meer vanaf weten? En, wat vinden jullie van deze gang van zaken wanneer je bedenkt dat hij nu andere bedrijven hetzelfde aandoet als Mox hem heeft aangedaan?

Grtz!

Old Post Aug-10-2002 22:55 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet Duck®

Registered: Nov 2001

Kan je die post niet effe eerder plaatsen? Zit net me winkelwagen te vullen bij only-djs.com

Old Post Aug-10-2002 23:29  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Wees blij dat ze er nog zijn Ze zijn wel goedkoop...

Da's ook weer zo iets... ze verkopen dure platen vaak voor een te lage prijs... €6,= inkoop voor €7,= verkopen... da's veel te weinig! Dat kan toch niet kloppen?

Old Post Aug-11-2002 00:15 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Miss Proximus
titelloos

Registered: Mar 2001

ik denk dat het onzin is

Andreas komt regelmatig in de "winkel" (die geen winkel is) en het is waar dat ze idd HEEL erg veel platen hebben...maar hij heeft het er nog nooit over gehad.

Het is namelijk zo dat de mensen van only-djs ook nog redelijk (erg) succesvolle producers zijn...misschien compenseert dat weer?

Als het wel zo is wil ik een oproep doen: neem mij in dienst!! ik wil de zaak redden haha

Old Post Aug-11-2002 07:52  Netherlands
Click Here to See the Profile for Miss Proximus Click here to Send Miss Proximus a Private Message Visit Miss Proximus's homepage! Add Miss Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Opti
tranceaddict in jail

Registered: Mar 2001
hoe ga je ze redden dan?

ga je aan de deur verkopen?

Old Post Aug-11-2002 08:01 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable

Registered: May 2002

BPM?

wat is dat?? is dat hetzelfde als only-djs?
zou wel jammer zijn.. daar hadden ze altijd veel goeie platen vind ik!

Old Post Aug-11-2002 09:48  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001

Ik weet er ook niks van, zo heel erg vervelend zijn want ik koop daar erg vaak platen.....

WEL kreeg ik net gisteren mail van iets nieuws wat BPM heeft gemaakt (ik kan er niet op inloggen, beetje vaag), maar das een site, in de vorm van only-djs alleen in het groen, alle platen kosten daar maar 3,5 euro. Dus dat van teveel platen inkopen zou best weles goed kunnen

Old Post Aug-11-2002 14:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
-TAIS-
Underground Attack!

Registered: Oct 2000

Dit is echt onzin. Sowieso kan Pascal nooit zijn zakken vullen wat je zegt, want het is zijn zaak niet, hij is geen vennoot ofzo, hij staat daar gewoon onder contract als 1e verkoper (hij kan de zaak dus ook niet opdoeken). Dus of het nou goed of slecht gaat met de zaak, hij zal daar niets van merken, want hij werkt gewoon voor een baas en krijgt alleen maar z'n loon uitbetaald, verder niets. (ik ken hem, vandaar dat ik dat weet)

En BPM zit samen met OnlyDJs in een pand. BPM is wel een winkel, een normale platenzaak waar je gewoon platen kunt uitzoeken, luisteren etc. Ze hebben echt onwijs veel op voorraad, dit komt omdat het magazijn van OnlyDJs er dus aan vast zit. Als ze iets niet in de winkel hebben liggen, pakken ze het uit het magazijn. Simpel.

En wat het inkopen en 3kwart van de platen retourneren betreft: onzin.

Only DJs is juist redelijk geavanceerd, er wordt ingekocht wat er besteld is (natuurlijk, als er een bekende plaat wordt gereleased, koop je er wat meer in, maar niet 4x het aantal dan wat je kan verkopen. Geloof mij, ze bestaan al behoorlijk wat jaartje, Pascal werkt er al zo lang, hij weet ondertussen heus wel uit ervaring hoeveel er ongeveer verkocht). Dus doordat er Wish Lists enzo op de site bestaan, kunnen hun vrij goed zien hoe groot de vraag is voor een bepaalde plaat, vandaar ook dat ze dan redelijk goed kunnen inschatten hoeveel ze moeten verkopen.

Wat dat blind inkopen betreft: uiteraard gebeurd dat. Als jij hoort dat Cafe Del Mar door Marco V geremixed wordt en op plaat uitkomt, koop je die plaat sowieso in als bedrijf. Ook al heb je geen idee hoe goed die plaat is, je weet gewoon dat een nr als Cafe Del Mar en de naam van Marco V als remixer goed verkoopt. Puur een kwestie van bekende namen.
Maar ik moet wel zeggen dat Pascal heel veel promos van te voren opgestuurd krijgt (echt veel!), dus hij hoort van de meeste platen wel meteen of ze goed zijn of niet, voordat hij iets inkoopt.

Dus het verhaal is onzin (kan jij ook niets aan doen, jij hebt het ook maar gehoord )

Mag ik trouwens vragen waar je dit gehoord hebt ofzo (hoeft niet hoor, mag anders ook in PM ofzo )?

Old Post Aug-11-2002 15:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for -TAIS- Click here to Send -TAIS- a Private Message Visit -TAIS-'s homepage! Add -TAIS- to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
-TAIS-
Underground Attack!

quote:
Originally posted by TranceFool
Ik weet er ook niks van, zo heel erg vervelend zijn want ik koop daar erg vaak platen.....

WEL kreeg ik net gisteren mail van iets nieuws wat BPM heeft gemaakt (ik kan er niet op inloggen, beetje vaag), maar das een site, in de vorm van only-djs alleen in het groen, alle platen kosten daar maar 3,5 euro. Dus dat van teveel platen inkopen zou best weles goed kunnen

Dat is Only-wholesale.com. Dat is voor bedrijven, die kunnen daar in grote aantallen platen inkopen. Vandaar ook dat de prijs daar lager is

Old Post Aug-11-2002 15:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for -TAIS- Click here to Send -TAIS- a Private Message Visit -TAIS-'s homepage! Add -TAIS- to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

quote:
Originally posted by -TAIS-

Mag ik trouwens vragen waar je dit gehoord hebt ofzo (hoeft niet hoor, mag anders ook in PM ofzo )?

Kga geen namen noemen, maar ik heb 't gehoord van mensen die bij de platenlabels werken en iemand die al 15 jaar in de platenhandel zit.

Maar goed, jij kent Pascal beter dan ik neem ik aan... Misschien dat zijn baas dan z'n zakken aan het vullen is? BPM is een internationaal bedrijf. Je hebt ook BPM Duitsland en Engeland... Stel het gaat nie helemaal goed, welke zou je dan het eerste sluiten? Ik denk dat ik ut wel weet hoor...

Maar laten we hopen dat het goed blijft gaan! Hoe het met only-dj's zit weet ik ook niet...

Grtz!

Old Post Aug-11-2002 15:43 
-TAIS-
Underground Attack!

Dat z'n baas de zakken vult geloof ik best, doet iedere baas toch Maar z'n baas is wel 100% aansprakelijk (hij is alleen de baas, een aantal jaar terug heeft de andere zakenpartner zich teruggetrokken), dus ik neem die aan dat ie onverantwoord z'n zakken vult, want dan snijdt ie zichzelf wel heel hard in de vingers.

En de BPM Duitsland en Engeland waar jij het over hebt: ff een onderscheidt maken.

Je hebt BPM Dance, de platenzaak. Dat is dus een gewone platenzaak. Dan heb je Only-DJs, de internettak van BPM Dance. En dan heb je nog BPM Records. Dat is de platenmaatschappij. Dat zul jij wel bedoelen met Engeland en Duitsland, want ze hebben daar geen platenzaken ofzo zitten hoor, alleen maar in Zoetermeer, dat is de enige vestiging, en daar is de platenzaak, Only-DJs en de platenmaatschappij gevestigd onder een dak. Alles van 1 en dezelfde baas (Randy Joubert aka Katana).

Het enige internationale aan BPM is dus O-D, omdat die via internet verkopen en BPM Records, omdat hun de platen internationaal releasen (in de UK via Jinx UK, in NL en de rest van Europa via Silver Premium, 2Play, Tri-Lamb, Jinx etc en in Duitsland via Jinx Germany etc.). En volgens mij gaat dat zeer voorspoedig, want ze hebben een aantal redelijk grote namen onder contract (Signum, Katana, Precision, Silvio Ecomo, The Freak, Mark Norman, Mac Zimms) en als label brengen ze redelijk wat uit, en allemaal stuk voor stuk grote hits (van die namen hierboven, hebben allemaal met hun laatste release op nr 1 in dancetrends gestaan (behalve Mac Zimms). Dus het platenlabel loopt sowieso erg goed.

Old Post Aug-11-2002 15:59  Netherlands
eieregooie
Perceptions

Is BPM geen BV dan?

Old Post Aug-11-2002 16:06 

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > BPM aan z'n end?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackproggy tune [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSoul Mekanik - "C'est Robotique" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:24.

Forum Rules: