underskatta aldrig underkylt regn =P
hoho...vilka äventyr man varit ute på idag...först fick ja motorstopp för att ja råka glömma lyset på typ 10 min...¨vi hade dåligt batteri sen innan på skrotbilen...SUCK...så då fick ja fråga en man om hjälp.. hehe (lite pinsamt allt, visste inte så mycke om startkablar)
men det blev bara värre asså. körde ut i d norrländska skogarna å var på väg hem från min farmor... på nyheterna å radio gick de ut med larm om underkylt regn.. hehe... men d var typ en grad varmt ändå så ja tänkte att det var lugnt... å så märkte ja när ja körde att ja inte kom ¨nånstans när ja gasa på ettan.. haha... så det var rena BLÅFLEN.... skithalt asså...körde på iaf...Kom slutligen efter en enslig skogskörning till Dödskurvan som ja kallar den...typ...80 graders kurva Å där var det TVÄRSTOPP.... två bussar stod still, en traktor å en massa bilar... och folk börja backa å greja.. så ja tänkte att ja måste vända bilen ja me... ehe
å så börja ja mig på en s.k. BILSKOLE-vändning.....den när man kör fram å svänger, backar... ja ni vet 
MEN...det skulle ja inte gjort... för JA GLEEEED ner i ett dike.. me bakdelen av bilen.. haha...illa....så jekla halt var det....SOM TUR var kom tre starka män å putta upp bilen på vägen igen...hehe, jag satt i då ... hohoho... allt ja kunde säga var typ: Shit, shit shit.. haha... fast ja tackade dem jäääättemycket såklart....sen fick ja åka... typ 1,5 km för att vända bilen på en gårdsplan...våga fan inte vända på vägen igen...sen kom sandbilen tillslut å då kunde man köra...igen
så ta det lugnt i vintertrafiken asså.. ni vill inte råka ut för det som hände mig idag. 
Peace & Love
___________________
Tom Cloud - Told You So
|