|
|
|
|
 |
Pjotr G
Mindcrawler

Registered: Aug 2001
|
|
|
Ik ben al een tijdje anti-Amerika, en de laatste tijd is dit door hun eigen beleid alleen maar erger geworden (moet ik wel zeggen dat t voornamelijk eigenlijk Bush is)
Iedereen moet zich maar overal aan houden, maar niks van welke regels dan ook is geldig voor Amerika. Amerika plaatst zichzelf boven welk verdrag, of welk samenwerkingsverband dan ook.
Het is niet zo dat ik denk dat Irak een lieverdje is, maar dat nu juist Irak het doelwit is van de "wij-zullen-het-volk-wel-eens-even-bevrijden" propaganda heeft puur en alleen te maken met economische motieven, en persoonlijke motieven (van de heer Bush).
Anders zou het zijn, als Amerika de lijn door zou trekken, en overal waar een dergelijk onrecht aan de gang is op eenzelfde wijze op te treden zoals het nu tegen Irak doet, maar dit is niet zo.
Ik vertrouw Bush voor geen cent. Die man zet zich alles naar zijn hand en doet precies waar hij zin in heeft.
O wee als iemand kernwapens heeft....behalve Amerika natuurlijk. O wee als een NAVO lid op eigen houtje opereert....oh ja behalve Amerika natuurlijk. Amerika hoeft zich daar toch niet aan te houden, zij zijn tenslotte de zelf-uitgeroepen "leider van de vrije wereld" he.
Eigenlijk komt mijn aversie tegen de houding van Amerika nu neer op het volgende: Als er twee Amerika's bestonden, dan zou de hele wereld ten onder gaan aan een kernoorlog.
Goed dus, Irak is geen lieverdje zoals ik al zei....maar ik vind dat Amerika nu zelf ook ver over de schreef gaat.
Mijn 0.02 eurocent
Feb-11-2003 11:15
|
|
|
 |
 |
Ornadel
Senior tranceaddict
Registered: Nov 2002
|
|
|
Amerika wil een beetje TE graag
|
|
Feb-11-2003 12:44
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
MaGiK54
Happy Skippy

Registered: Apr 2002
|
|
|
Ik ben er van overtuigt dat Irak/Saddam massavernietigingswapens heeft of wilt maken. Inspecteurs zijn in 1998 weg gegaan en toen was er bekend dat er een X-aantal wapens aanwezig waren. Deze wapens zijn niet terug te vinden en Irak heeft geen verklaring waar deze wapens zijn, vreemd zeg.
Tevens heeft Irak de afgelopen jaren gigantische voorraden isolatiemateriaal aangeschaft. Pleur de wapens onder de grond isoleer de zooi met meters isolatiemateriaal en geen enkele scanner kan ze meer vinden.
De medewerking van Saddam en Co is nou ook niet super schijnt, dit zegt zelfs Blix en hij ziet ook geen heil in meer inspecteurs, Irak moet meewerken volgens hem. Ze hebben toch niks te verbergen, dus dan verleen je toch alle medewerking.
Ik denk dat we er pas achter komen dat Irak massavernietigingwapens heeft als er daadwerkelijk een oorlog uitbreekt en dan hebben we pas het bewijs dat Saddam stout is geweest. En dan zegt opeens heel de wereld kut hij had ze toch. Maar ik begrijp Irak ook niet echt, want met al die olie daar in de grond en als ze zich braaf aan de VN resoluties hadden gehouden, dan kan het een heel erg welvarend land worden.
Aan de andere kant is het achterlijk dat Bush nu een oorlop wilt. Bijna geheel de wereld is tegen en de gevolgen van een oorlog zijn niet te overzien. Israel wordt door Irak aangevallen in het ergste geval met massavernietigingswapens, Israel of de VS slaan terug met een nuke op Bagdad. Een groot deel van de Moslinlanden zullen dit nooit pikken en gaan gezellig mee doen met de oorlog.
Daarbij kom nog als de troepenopbouw rond Noord Korea ook niet echt slim is. Oorlog rond Irak breekt uit, Noord Korea voelt zich spontaan bedreigd en nuked Seoel en Tokio plat.
Conclusie, Saddam moet naar mijn mening weg, maar om een algehele oorlog te gaan starten met zoveel onzekere factoren is errug listig.

Down-Under was da bomb
|
|
Feb-11-2003 15:51
|
|
|
 |
 |
arj1o1
.

Registered: Sep 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by MaGiK54
Ik ben er van overtuigt dat Irak/Saddam massavernietigingswapens heeft of wilt maken. Inspecteurs zijn in 1998 weg gegaan en toen was er bekend dat er een X-aantal wapens aanwezig waren. Deze wapens zijn niet terug te vinden en Irak heeft geen verklaring waar deze wapens zijn, vreemd zeg.
Tevens heeft Irak de afgelopen jaren gigantische voorraden isolatiemateriaal aangeschaft. Pleur de wapens onder de grond isoleer de zooi met meters isolatiemateriaal en geen enkele scanner kan ze meer vinden.
De medewerking van Saddam en Co is nou ook niet super schijnt, dit zegt zelfs Blix en hij ziet ook geen heil in meer inspecteurs, Irak moet meewerken volgens hem. Ze hebben toch niks te verbergen, dus dan verleen je toch alle medewerking.
Ik denk dat we er pas achter komen dat Irak massavernietigingwapens heeft als er daadwerkelijk een oorlog uitbreekt en dan hebben we pas het bewijs dat Saddam stout is geweest. En dan zegt opeens heel de wereld kut hij had ze toch. Maar ik begrijp Irak ook niet echt, want met al die olie daar in de grond en als ze zich braaf aan de VN resoluties hadden gehouden, dan kan het een heel erg welvarend land worden.
Aan de andere kant is het achterlijk dat Bush nu een oorlop wilt. Bijna geheel de wereld is tegen en de gevolgen van een oorlog zijn niet te overzien. Israel wordt door Irak aangevallen in het ergste geval met massavernietigingswapens, Israel of de VS slaan terug met een nuke op Bagdad. Een groot deel van de Moslinlanden zullen dit nooit pikken en gaan gezellig mee doen met de oorlog.
Daarbij kom nog als de troepenopbouw rond Noord Korea ook niet echt slim is. Oorlog rond Irak breekt uit, Noord Korea voelt zich spontaan bedreigd en nuked Seoel en Tokio plat.
Conclusie, Saddam moet naar mijn mening weg, maar om een algehele oorlog te gaan starten met zoveel onzekere factoren is errug listig. |
ja of kut hij had ze niet
Feb-11-2003 16:33
|
|
|
 |
 |
|
 |
All times are GMT. The time now is 06:16.
Forum Rules: