Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > spanning meten van computervoeding??
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Shadow
Senior tranceaddict

Registered: Oct 2001
spanning meten van computervoeding??

ik zit met het volgende probleem. Ik heb onlangs een NEO35 aangeschaft. Dat is een soort harde schijf voor in je auto waarop je een hele zooi mp3's kan zetten. Nu heb ik het probleem dat als ik hem aan mijn computer koppel (via IDE kabel), de computer het niet als een extra harde schijf ziet. Als ik de computer opstart dan komt er even iets op het schermpje van de NEO te staan (welke versie het is) en dan komt er niks meer. Ook werkt mijn harde schijf niet meer die aan als Slave aan dezelfde IDE kabel zit. Ik zit al een tijdje met de verkoper te mailen, alles al geprobeerd, maar niks werkt. Als laatste oplossing gaf hij aan dat soms de spanning van de voeding niet hoog genoeg is, dus geen 12volt. Nu heb ik zo'n spanningsmeter van iemand geleend, maar waar steek ik die nu in? Jullie zien het, ben helemaal niet technisch aangelegd haha Het is zo'n apparaatje met twee "pennen" eraan. Ik heb allebei die pennen in zo'n stekkertje van een voedingskabel gedaan, maar dan begint het alleen maar te piepen. Iemand suggesties? Of misschien andere suggesties hoe ik dit ding aan de praat krijg? Oja, bij mijn broertje deed ie het wel gewoon, dus ligt niet aan de NEO. Alvast bedankt!

Old Post Feb-11-2003 18:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for Shadow Click here to Send Shadow a Private Message Add Shadow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Spinnin Jack
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2002

http://gathering.tweakers.net

Denk dat je daar ff zo'n vraag moet gaan stellen...

Old Post Feb-11-2003 19:29  Netherlands
Click Here to See the Profile for Spinnin Jack Click here to Send Spinnin Jack a Private Message Add Spinnin Jack to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

Registered: Jan 2001

Je moet je harde schijf ook altijd als primary master laten zitten.
Daar zoekt ie je besturingssysteem op.
Volgens mij dan

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Feb-11-2003 19:35  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Shadow
Senior tranceaddict

Registered: Oct 2001

dacht, ik zal het eerst hier eens proberen, misschien zitten er hier nog een paar techneuten. Had niet zo'n zin om weer te gaan inschrijven, ik is lui haha

Raoul, ik was er vergeten bij te zetten dat het mijn tweede harde schijf is die op slave staat. Mijn echte harde schijf zit gewoon op master op de andere IDE kabhel

Old Post Feb-11-2003 19:51  Netherlands
Click Here to See the Profile for Shadow Click here to Send Shadow a Private Message Add Shadow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robin
OMGTTFOWTISFBIDK

Registered: Feb 2003

hoeveel schijf ruimte?

iedere keer via ide?? das klote, heb ook zo'n ding, archos jukebox, 10 gb, werkt gewoon via usb,

mare jou probleem, als je m aanzet komt dr ff t versie nummer op te staan, k heb dan wel heel ander ding maar dat gebeurt bij mij ook, als k ergens tegen aan gestoten ben(zit in me broekzak)of als ie niet volgenoeg op geladen is.. misschien ligt t daar aan

als die van mij dat heeft douw k t snoer van de adaptor dr in en duw meteen daarna op on (die moet ik een tijdje ingedrukt houden) meestal start ie dan wel op, dan usb dr weer in en dan werkt t bij mij weer toppie...

misschien heb je dr wat aan

gr,

robin

Old Post Feb-12-2003 16:05  Netherlands
Click Here to See the Profile for robin Click here to Send robin a Private Message Add robin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arj1o1
.

Registered: Sep 2001

wat voor besturings systeem heb je

.

Old Post Feb-12-2003 16:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for arj1o1 Click here to Send arj1o1 a Private Message Add arj1o1 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
franzelare
Flock you!!

Registered: Mar 2002

oke je moet de spanning meten tussen de rode en een van de zwarte draden dat moet 5 volt zijn (gelijkspanning) en tussen een van de zwarte en de gele moet 12 volt zijn.

wat je het best kan doen is de schijf op je 2de ide "poort" zetten je laat dus aan de eerste netjes je harddisk zitten en aan de 2de waar meestal je cd rom aan zit zet je alleen je extra harde schijf.
deze schijf zet je op master, daarna zet je je pc aan en zet je in je bios bij de 2de ide poort en dan de master de instellingen op auto detect.
wanneer je nu je pc start zou hij een harde schijf moeten vinden vlak na het tellen van het geheugen.
nu laat je windows helemaal opstarten en zou je bij deze computer een extra schijf moeten zien! als dit niet zo is heb je vette pech want dan staat er een partietie op de schijf die jou pc niet aan kan
zo wel dan kan je er je mp3's heen sleuren en pleuren vanaf je eerst hardeschijf.

Ga eens dood!

Old Post Feb-12-2003 16:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for franzelare Click here to Send franzelare a Private Message Visit franzelare's homepage! Add franzelare to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rinus
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002

Je computer moet zowiezo altijd de betreffende ide component vinden na het tellen van het geheugen, zoniet dan is er dus idd is hardware matig fout. Staat ie er in windows dan nog niet dan zou dat evt kunnen door het filesysteem van dat ding. Windows ondersteunt namelijk alleen ms-dos, fat16, 32 en de wat nieuwere ook ntfs filesystemen. Ik weet effe niet of hij de hardeschrijf wel of niet toont als hij het filesysteem niet kent.

Je zou evt effe met fdisk of ander programmatje kunnen kijken of hij hem wel ziet. zoja dan ligt het volgens mij aan het filesysteem. Maar ik weet niet hoe het daarmee zit met die mp3car hardeschrijven.

Suc7

Old Post Feb-12-2003 17:00  Netherlands
Click Here to See the Profile for Rinus Click here to Send Rinus a Private Message Add Rinus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > spanning meten van computervoeding??
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSteve Bug & Phonique at Harpune 2005 Track ID Please!!! [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJaccot - "Mu-v Express" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:31.

Forum Rules: