Japp...jag behöver sommarjobb här i stockholm...är desperat!
TIPS ?
Mar-08-2003 13:41
lonne
Stranger Than Fiction
Registered: Mar 2002
Sök dig till serviceyrken, de har alltid hög omsättning när de gäller personal. Jag har nästan enbart jobbat inom den branschen. Ring på annonser, eller gå in och fråga på resturanger och cafe`er om de behöver folk. Skriv ett cv, där du berättar om dina tidigare erfarenher, meriter, intressen mm. Ett annat tips är seven eleven eller ica.
Lycka till !
Mar-08-2003 15:13
Glorie
Goodbye for now
Registered: Apr 2002
mmm det hemliga tipset e att söka jobb där de inte söker folk öppet alltså å gärna gå dit å visa upp dig med.. så att de ser att du e en snäll person. så gå omkring på affärer och sånt och fråga ef. jobb
ja sökte t.ex. en 15 jobb på riktigt (den klassiska vägen me brev och cv och hela baletten.. fick inte ett enda jävligt konstigt me tanke på att ja dels har jobbat förut samt har utbildning! fick inte ens ett jobb som ja haft sen tidigare på hotell då vart ja så sur att ja bara skrev ett litet kort brev, skicka me bild och skickade till fyra andra affärer. För det lilla brevet fick ja 2 jobb...skickade inte ens me nån meritförteckning eller nåt.. utan bara skrev TYP vad ja gjort tidigare. de ringde nån vecka senare men då hade ja redan fixat jobb på annat håll..
plus att AMS har jobb som inte annonserats ut.. gå å prata med en vägledare och fråga ef. nyinkomna jobb.. för de har speciella jobb som de delar ut till speciella personer.. det vet ja.. det var så ja fick ett jobb t.ex. för de sökte speciella personer till det å ja passade.
eller så gåru till de hemska rekryteringsföretagen och TJATAR
mackjobb kanske? finns ibland
Mar-08-2003 19:49
dj_hysterix
TFHS
Registered: Jul 2002
Tack för alla goda tips...ni e alltid så hjälpsamma
Mar-08-2003 21:54
Glorie
Goodbye for now
quote:
Originally posted by dj_hysterix
Tack för alla goda tips...ni e alltid så hjälpsamma
mmmmm, ja vet (hehhehe) det e kul å hjälpa ju! har ja alltid tyckt och kommer alltid att tycka
funderat på postsorteringen?
Mar-08-2003 21:59
dj_hysterix
TFHS
funderat på postsorteringen? [/QUOTE]
Jo, skicka dit ett cv
Mar-08-2003 22:06
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
Passa dig för onda ställen såsom Donken och jordgubbsplockning haha... nämen fan som sommarjobbare på donken är du näst längst ner (efter praktikanter) på näringskedjan och behandlas som en papperskorg full med bränt bröd.
Mar-09-2003 01:13
fede
(((d[-_-]b)))
Registered: Sep 2002
f@n måste oxo börja leta efter sommarjobb... så jag kan köpa lite dj utrustning
Mar-09-2003 08:33
dj_hysterix
TFHS
quote:
Originally posted by mindshooter
Passa dig för onda ställen såsom Donken och jordgubbsplockning haha... nämen fan som sommarjobbare på donken är du näst längst ner (efter praktikanter) på näringskedjan och behandlas som en papperskorg full med bränt bröd.
ska akta mig då
Shytrance: jo det e just därför jag vill ha sommarjobb....
Mar-09-2003 12:36
Glorie
Goodbye for now
Schyst jobbtips till boende i Stockholm typ, med körkort och tillgång till egen bil