Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Trance + pubs : ça sonne très bien
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
_ Andy _
Frankie Fan

Registered: Oct 2002
King Trance + pubs : ça sonne très bien

Je ne sais pas si vous y faîte un peu attention, mais de plus en plus de pubs adoptent la trance en fond sonore.

Y'a peu de temps on parlait de la pub miko avec un petit played-a-life de Safri Duo en fond, voilà aujourd'hui que même les irlandais s'y mettent!!!

Et oui, et là je suis tombé sur le cul: pour une pub vantant l'Irlande, sa culture, ses paysages et son esprit voilà qu'un Chicane en fond sonore débarque . C'est mon kiff du moment...

A quand une pub sur les Pays-Bas avec du Tiesto ou Armin en fond???

Old Post Apr-28-2003 10:10  Suriname
Click Here to See the Profile for _ Andy _ Click here to Send _ Andy _ a Private Message Add _ Andy _ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

Bah c'est pas nouveau, je crois qu'on en a déjà parlé dans un autre thread.

Edit:
effectivement ici:
http://www.tranceaddict.com/forums/...ane#post1302361

Old Post Apr-28-2003 11:41  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nightflowers
prog lover

Registered: Jan 2002

c'est vrai que petit a petit...

WAYS OF CONSCIOUSNESS On PARIS ONE (P1 Trance)
Every Saturday @ 4pm, Monday @ 8am + Thursday @ 0am (GMT+1)
OUT NOW ! : Axelle Roch - Serial Lovers (Nightflowers pres. Neurologik Remix) [MPDR092]
Also available :
A Boy And A Radio - Continuum (Nightflowers pres. Wild Symmetry Remix) [MPDR083]
Ness - Balloon (Nightflowers pres. Neurologik Dub) [MPDR063]

Old Post Apr-28-2003 11:41  France
Click Here to See the Profile for Nightflowers Click here to Send Nightflowers a Private Message Visit Nightflowers's homepage! Add Nightflowers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
oxy
Le zoolookologiste

Registered: Apr 2003

C'est cool si ça permet de promouvoir la trance...
Le truc qui me dérange un peu, c kon fasse bcq d'allusuion entre le produit et la musique.
Moby est un bon exemple pour cela. Etant donné que la plupart de ses musiques st reprises dans des pubs. Si en écoutant son album, on pense à une voiture ou à une marque de café, sa devient vite inaudible.

Pareil qd on arrive ds une boite : "tiens! c la musique de la pub truc"... bof

Old Post Apr-28-2003 15:55  France
Click Here to See the Profile for oxy Click here to Send oxy a Private Message Visit oxy's homepage! Add oxy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mochu
Feel the Spirit of Trance

Registered: Dec 2001

Ca m'a fait pareil pour la nouveau jeu de TF1: Nice People.
Quand j'ai entendu leurs generique j'ai fait: tient c'est la pub Axe

Old Post Apr-28-2003 18:48  France
Click Here to See the Profile for Mochu Click here to Send Mochu a Private Message Add Mochu to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rivera
Supreme tranceaddict

Moi je suis pas trop pour , pour les meme raison que Oxy car aprés un bon morceau va devenir un morceau banal car on l'aura soit trop entendu soi tout le monde dira ça vient de cette pub et tout donc bof

Old Post Apr-28-2003 20:27  France
Click Here to See the Profile for Rivera Click here to Send Rivera a Private Message Add Rivera to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Insigma
poste utile.

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by Rivera
Moi je suis pas trop pour , pour les meme raison que Oxy car aprés un bon morceau va devenir un morceau banal car on l'aura soit trop entendu soi tout le monde dira ça vient de cette pub et tout donc bof

Ouais enfin en ce qui concerne la trance, de l' eau aura coulé sous les ponts avant qu' on puisse dire que c la zik de telle ou telle pub...

+ 800 Vinyles à vendre

Old Post Apr-29-2003 04:47  France
Click Here to See the Profile for Insigma Click here to Send Insigma a Private Message Visit Insigma's homepage! Add Insigma to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cozim
PhysFouFAvroum

Registered: Oct 2002

mon frangin me parlait aussi d'une pub pour l'islande avec du tatana en fond

Old Post Apr-29-2003 17:43  France
Click Here to See the Profile for cozim Click here to Send cozim a Private Message Add cozim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
maxxyme
Mr. Discogs

quote:
Originally posted by cozim
mon frangin me parlait aussi d'une pub pour l'islande avec du tatana en fond

Du tatana ??
Wow c'est nouveau ça ...
J'aimerais bien voir ça tiens !

Old Post Apr-29-2003 18:12  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rivera
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by stanymi
Ouais enfin en ce qui concerne la trance, de l' eau aura coulé sous les ponts avant qu' on puisse dire que c la zik de telle ou telle pub...

Oui c'est sûr que c'est pas évident à reconnaitre si on connais pas vraiment la music

Old Post Apr-30-2003 18:25  France
Click Here to See the Profile for Rivera Click here to Send Rivera a Private Message Add Rivera to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
E-Trancer
Say what

Registered: Feb 2001

J'ai vu avant une pub sur la 6 pour Motorola avec... Paul van Dyk et sur fond de zic trance !

Old Post May-10-2003 10:28  France
Click Here to See the Profile for E-Trancer Click here to Send E-Trancer a Private Message Add E-Trancer to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
blop
In love

Sad

quote:
Originally posted by E-Trancer
J'ai vu avant une pub sur la 6 pour Motorola avec... Paul van Dyk et sur fond de zic trance !

d'ailleurs quel est le titre de la zik. je la connais mais je me rappelle plus son nom

Old Post May-10-2003 20:44  France
Click Here to See the Profile for blop Click here to Send blop a Private Message Add blop to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Trance + pubs : ça sonne très bien
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacki have no clue what this is :(( [2007] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDave Robertson - "Allrights" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:41.

Forum Rules: