Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Evolutie?
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SnuggLe
drs. Betweter



Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!
Evolutie?

Merk je zelf dat je laatste tijd / jaar anders tegen dingen in de housewereld aan bent gaan kijken? Dat je jezelf 'ontwikkeld' hebt? Dat je meer naar bv techhouse/progressive bent gaan luisteren, meer naar hardstyle, minder naar trance?

Wat voor een dingen zijn JOU het laatste jaar opgevallen??????
Qua feesten / stijlen / dj's / tranceaddict?

Vertel vertel!



Ik zelf ben meer richting Techno gegaan. Van trance richting progressive, van progressive naar techhouse / techno. Dj's zoals Digweed, Kleinenberg, Pascal Feos, Carl Cox en dat soort werk, vind ik nu helemaal GEWELDIG!
Verder valt het me op dat hardstyle toch wel erg groot is geworden, maar nu ook wel weer wat minder wordt volgensmij. De volgende stijl die 'gehyped' gaat worden is de techno, mark my words.


___________________
"Life is all about choices & respect"

Old Post Jun-10-2003 12:55 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ding Chavez
drs. progger



Registered: Jan 2001
Location: Holland

Ik zelf ben soort van compleet overgestapt op progressive. Op de een of andere manier kunnen nog maar weinig trance platen me boeien de laatste tijd. Ook bv de nieuwe nummers van MIKE vind ik persoonlijk weinig aan.
Tot ongeveer een jaar geleden luisterde ik nog wel het meerendeel trance en kocht ik ook voor het meerendeel trance vinyls. Geen idee waarom het in een jaar zo snel is gegaan, misschien was het Gabriel & Dresden wel

Of Techno de nieuwe hype wordt weet ik niet, misschien komt er idd wel een toegankelijkere (commercielere) kant van de techno.


___________________

Old Post Jun-10-2003 13:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Siesta
In praise of the sun



Registered: Jun 2001
Location: CapeTown

ben bij k3 begonnen richting spice girls, en toen zware afwijking naar idols.

heb me zeker ontwikkeld in de jaren ja, ben nu echt de muziek gaan waarderen, IDOLS!!


___________________
I hate the global warming hoax

Old Post Jun-10-2003 13:14 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict



Registered: Mar 2001
Location: holland

De hype rond techno is alweer minder aan het worden .
Tenminste dat zegt men.

Tsja ik ben gewoon gek van goede muziek. Ik noem het niet evolutie ofzo ik vind meerdere stijlen ok. Zolang het maar goede platen zijn.


___________________
Tiėsto is Walt Disney Dance. Thematische Pretparkhouse voor avondvullend amusement.

Old Post Jun-10-2003 13:19  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Opti
tranceaddict in jail



Registered: Mar 2001
Location:

luister meer naar techno nu... hou nog steeds van (UK) Hardhouse, mar begin nu weer terug te trekken naar trance en ook onder indoctrinatie van Timmy meer techno

Old Post Jun-10-2003 13:31 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable



Registered: May 2002
Location: stalingrad
Re: Evolutie?

quote:
Originally posted by SnuggLe
De volgende stijl die 'gehyped' gaat worden is de techno, mark my words.


techno is allang 'gehyped' aan het zijn joh! het is ontzettend populair op het moment..

de toegankelijke kant van techno, zoals ding chavez zegt, is er ook al lang als je het mij vraagt.. hij is zelfs steeds meer aan het toenemen imo. bijvoorbeeld labels als lupp en in-tec. of bijvoorbeeld de 'trommeltjestechno' van renato cohen, cave en sommige (laatste tijd steeds meer) hardcell platen etc. of marco carola die ontzettend clubby/toegankelijk draait en produceert tegenwoordig.
de belgische techno (marco bailey, redhead etc) en italiaanse techno (carola, cerrone, parisio, vigorito etc) staat ook al jaren stil vind ik.. ze blijven maar vasthouden aan de 'oude' formule die ooit leuk was maar nu allang achterhaald en daarmee verre van vernieuwend.

er is nog steeds heel veel goede techno, je moet alleen goed zoeken.
het lijkt ook wel alsof veel producers/djs ook niet echt meer durven te vernieuwen of niet durven andere dingen te doen omdat ze -nu ze zo populair zijn- moeten voldoen aan het verwachtingspatroon.

techno is leuk, wat mij betreft nog altijd de no.1 stroming omdat het zo gevarieerd is en zoveel verschillende vormen van energie/emotie kan herbergen maar dat neemt niet weg dat (zelf)kritiek vereist blijft!!

maar ach, wat zeur ik ook eigenlijk.. het is maar muziek


___________________
The Hague is the plague!

Old Post Jun-10-2003 13:47  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable



Registered: May 2002
Location: stalingrad

quote:
Originally posted by Optimus
en ook onder indoctrinatie van Timmy meer techno


timmy luistert toch alleen naar mietjes techno??


___________________
The Hague is the plague!

Old Post Jun-10-2003 13:49  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter



Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!
Re: Re: Evolutie?

quote:
Originally posted by AlFerox
techno is allang 'gehyped' aan het zijn joh! het is ontzettend populair op het moment..

de toegankelijke kant van techno, zoals ding chavez zegt, is er ook al lang als je het mij vraagt.. hij is zelfs steeds meer aan het toenemen imo. bijvoorbeeld labels als lupp en in-tec. of bijvoorbeeld de 'trommeltjestechno' van renato cohen, cave en sommige (laatste tijd steeds meer) hardcell platen etc. of marco carola die ontzettend clubby/toegankelijk draait en produceert tegenwoordig.
de belgische techno (marco bailey, redhead etc) en italiaanse techno (carola, cerrone, parisio, vigorito etc) staat ook al jaren stil vind ik.. ze blijven maar vasthouden aan de 'oude' formule die ooit leuk was maar nu allang achterhaald en daarmee verre van vernieuwend.

er is nog steeds heel veel goede techno, je moet alleen goed zoeken.
het lijkt ook wel alsof veel producers/djs ook niet echt meer durven te vernieuwen of niet durven andere dingen te doen omdat ze -nu ze zo populair zijn- moeten voldoen aan het verwachtingspatroon.

techno is leuk, wat mij betreft nog altijd de no.1 stroming omdat het zo gevarieerd is en zoveel verschillende vormen van energie/emotie kan herbergen maar dat neemt niet weg dat (zelf)kritiek vereist blijft!!

maar ach, wat zeur ik ook eigenlijk.. het is maar muziek


Ja, maybe volg ik dan zelf 'de hype', omdat ik steeds meer naar de wat rustigere technovarianten luister. Ik zelf ben van trance richting progressive/techhouse gegaan, vooral omdat dit inderdaaad meer diepgang en variatie heeft. Cohen, Feos, (Carl Cox), Michel de Hey, dat soort werk vind ik nu geweldig. Maar ook de wat diepere en hardere techno is lekker. Ik vind trance zo simpel en plat...(flame me for it).
Als ik luister naar bv Steve Rachmad of Rino Cerrone en dat soort werk, dan krijg ik na een kwartier ofzo een ritme in mijn kop, dat er de HELE avond niet meer uitgaat. Gewoon een drum of een ritme dat eigenlijk niet speciaal in de muziek zit, maar dat je hersenen gewoon zelf aanmaken. Dat vind ik echt kicken

Ik zit nog neit helemaal in de technowereld, maar probeer het wel te volgen (Jukx, weet je nog wat goede sites voor me rond techno?).


quote:
Originally posted by AlFerox
timmy luistert toch alleen naar mietjes techno??


Nee dat was ik, en het is nichtentechno


___________________
"Life is all about choices & respect"

Old Post Jun-10-2003 14:22 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjRV
DaleCooperAddict



Registered: May 2001
Location: Netherlands,Amsterdam

ben niet overgestapt van de ene op de andere muzieksoort,waarom zou je,als je iets goed vind vind het je het goed,klaar.
maar mijn muzieke smaak/kennis is wel verbreed.
Waar het eerst dus puur trance was,ik kende niks anders,komen daar nu bij deephouse/progressive/techno/ambient


___________________
quote:
Originally posted by Chicane
update je sig eens hoer!


[b] Club DejaVU - Almere - 8 February 2014[/i]

Old Post Jun-10-2003 14:26 
Click Here to See the Profile for DjRV Click here to Send DjRV a Private Message Visit DjRV's homepage! Add DjRV to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Flippe
Snap jij het wel ?



Registered: Sep 2001
Location: Asten, Netherlands

Ik ben zeker veranderd van muziekstroming.

Eerst vooral hardstyle en de wat hardere trance.
Daarna steeds meer trance/progressive en nu weer meer techno.


___________________

Old Post Jun-10-2003 14:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flippe Click here to Send Flippe a Private Message Add Flippe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet Duck®



Registered: Nov 2001
Location: Dordrecht

Niet zozeer andere muziek gaan luisteren, want voor mij is het nogsteeds progressive all the way en dan niet van die grafkelder progressive, maar ruige bijna techno achtige progressive.
Wel ben ik naar andere DJ's gaan luisteren.

Begonnen met Erick E en Jean in hun club periode, voor 1997. Toen naar Oakenfold vanwege die zwaar elite essential mixes op Ibiza en Havanna enzo. Toen in aanraking gekomen met Tiesto, Magik1 enzo. Tiesto steeds meer gaan bewonderen om zijn gevoelstrance, hij mag dan wel eens slecht mixen, maar hij is de enige DJ die echt een sfeer kan opbouwen waar je van begin tot eind lekker bij voelt. Verder ben ik Armin gaan luisteren, maar die zuigt nu zo behoorlijk met zn mietjes en honkie tonkie trance. Voor mij is het op dit moment Tiesto en Markus Schulz (mede dankzij 1REAL ) all the way.. ow en Ben Lost ook wel geinig, 29 Palms, D-Fuse, Saeed & Palash, allemaal namen die de meeste van jullie bar weinig zeggen

Dat is mijn evoltie, de muziek is en blijft altijd hetzelfde.. progressive


___________________
We from Toilet Duck® recommend Toilet Duck®.

Old Post Jun-10-2003 14:29  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Teknikol
terug uut 'de west'!



Registered: Aug 2002
Location: Flakkee

Luister nu toch vooral Trance; Armin, Tiesto, Push, allemaal even lekker. Alleen je moet toch een selectie maken tegenwoordig want er komt ook zoveel KuTzooi uit. Trance staat een btje stil, maar aan de andere kant haal ik nog erg veel lekkere plaatjes ervan tussen.

Tegelijkertijd heb ik ook een soort progressive kant gekregen die varieerd van melodieuze tot diepere, monotone progressive. Denk hier aan G&D, Lemon8, Deepsky, Nugen, Way Out West.

Wat de Techno betreft is er niet echt sprake van de echte verdieping in deze stijl. Ik vind een hoop plaatjes geweldig om te horen in een club, lekker stampen, alleen tis vaak maar voor ff, ben het gauw weer zat. Met deze stijl praat je meer over echte dansmuziek ipv luistermuziek achter je pctje.


___________________
blaat en nu stampen

Old Post Jun-10-2003 14:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for Teknikol Click here to Send Teknikol a Private Message Add Teknikol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Evolutie?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackkick-ass break-beat track!! plz help to identify! [2004] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPeace Division - On The Bandwagon (Beating Their Drums) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:15.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!